Wpis z mikrobloga

Oglądałem dziś w salonie VW ID BUZZ i mam mieszane uczucia.

Ogólnie mi się podoba. Ciekawe, że tylne drzwi (otwierane na boki) ma z plastiku, podobnie jak maskę i błotniki.
W wersji cargo 3 osobowej nie znalazłem opcji złożenia oparć foteli do przodu, co w innych samochodach dostawczych potrafi zrobić spore "biuro" w kabinie. Tutaj za to bardzo duży minus.
Podobnie plastikowa zabudowa paki jest dosyć licha, jak kurier rzuci paczką kilka razy, to plastki się posypią. Po zakupie pasuje zrobić zabudowę z jakiejś sklejki.
Spoko, że siedzi się wyżej niż w innych podobnych małych dostawczakach.
Przednia szyba daleko odsunięta od kierowcy, podobnie deska pod szybą jest bardzo długa. Do mycia przedniej szyby od środka najlepiej będzie szukać jakiejś studentki AWF ;)

Tył napęd też mnie nie przekonuje, niby jak się dociąży towarem to powinien dobrze w zimie łapać przyczepność.
Słyszałem, że ma być wersja z napędem 4x4. Ciekawe w jakiej cenie...

Muszę umówić się na jazdę próbną. Dziś już byłem tuż przed zamknięciem salonu...

#vwidbuzz #vw #volkswagen #elektrycznesamochody #elektromobilnosc
Pobierz Normalnyczylidlawi3luinny - Oglądałem dziś w salonie VW ID BUZZ i mam mieszane uczuci...
źródło: comment_1673100369XezWIQ89mSNd1sUSBeO2ky.jpg
  • 8
jaki kurier, w ogole to nie jest dostawczak, to jest do lansu i wozenia co najwyzej psa albo roweru


@emerjot:

Czyli te wszystkie małe dostawczaki jeżdżące po miastach są do wożenia psa albo roweru?
Interesujące, nigdy bym na to nie wpadł.

VW ID Buzz ma pake porównywalną do Opla Combo / Fiata Doblo / VW Caddy. Jest wiele jeszcze mniejszych dostawczaków typu Fiat Fiorino, Ford Transit Courier, Peugeot Partner.
Jak masz
@emerjot:
Dostrzegam takie plusy tego samochodu:

Oszczędność na serwisie:
nie wymieniasz co chwile, oleju, filtrów, świec, rozrządów itd.
Przeglądy w ASO elektryków nie są drogie.

Oszczędność na paliwie:
pod warunkiem że ładujesz pod firmą, a nie na stacjach.

Na dziś dzień w miastach możesz omijać korki bus pasami.

Trochę kosztuje, ale rząd dopłaca 70k pod warunkiem przebiegu 20k rocznie.
@emerjot: Dzięki że poświęcasz czas na mój spam.
VW ID BUZZ ma największy zasięg na tę chwilę i jest chyba pierwszym elektrycznym dostawczakiem do którego zrobiono płytę podłogową z myślą tylko o napędzie elektrycznym, a nie dopasowywano płytę podłogową od wersji spalinowych.
Na razie czekam, aż dadzą do tego VW napęd 4x4, może coś w międzyczasie pojawi się na rynku ciekawego.