Wpis z mikrobloga

@hora_guowa: Nie znam wad, awarii charakterystycznych dla tego modelu radia (jeśli takie są), ale być może połączenie pomiędzy płytką z klawiszami, a "płytą główną" radia zawiodło - jeśli są te części podzielone na dwie lub więcej płytek drukowanych to mogła na przykład taśma pomiędzy płytką klawiatury się przesunąć, częściowo wysunąć powodując taki efekt, ewentualnie jakaś korozja złączy gniazd taśmy. A że połączenie do gniazda z tyłu radia i dalej do pilota
@mp107: Sciagalem wczoraj plastik i wyciagalem radio, wszytskie kable wyciagalem i wkladalem tak samo bezpiecznik nie jest spalony. Jesli kable by byly uszkodzone to chyba radio by nie dzialalo wgl ale no nie znam sie na elektronice
@hora_guowa: Może seryjnie nie było sterowania z kierownicy tylko ktoś dołożył, albo radio jest włożone jakieś od wersji bez multifunkcji przez co sterownik głupieje?
Pewnie to niepowiązane, ale dokładałem sobie w VW kierownicę z multifunkcją, a oryginalnie sterowanie komputerem pokładowym było z manetki wycieraczek (w wersjach które wychodziły z fabryki z multifunkcją tych przycisków do sterowania na manetce po prostu nie ma) i teraz jak przypadkiem nacisnę jakiś przycisk na manetce
Jesli kable by byly uszkodzone to chyba radio by nie dzialalo wgl

@hora_guowa: Prawda jest taka, że… to zależy, które kable. Bez niektórych radio będzie działać dalej, bez innych niektóre funkcje radia nie będą działać poprawnie, a bez jeszcze innych (np. brak połączenia plusów zasilania) radio rzeczywiście przestanie całkowicie działać.

Taśmy, połączenia, o których pisałem (między "klawiaturą" radia, a innymi płytkami drukowanymi) są wewnątrz radia, więc chcąc się do nich dostać
@hora_guowa: To ciężko wróżyć, ewidentnie coś się zepsuło jak koledzy wyżej zauważyli ;) nie ma znaczenia którego przycisku z kierownicy użyjesz +/-/ i zawsze się tak dzieje? Może się któryś blokuje w pozycji wciśniętej i blokuje magistralę
@hora_guowa: Myślę, że tak. Objawy wskazują, że może być to coś tak prostego. Ale może jeszcze wypowie się ktoś bardziej doświadczony - może to jakiś charakterystyczny problem w tych urządzeniach.

Może się któryś blokuje w pozycji wciśniętej i blokuje magistralę

To też dobra sugestia - mógł się zwyczajnie zablokować w stanie wciśniętym. Warto to sprawdzić zanim odda się radio do (płatnej) naprawy.
@burnthefires: Nie, przyciski z kierownicy dzialaja i dzieki nim obsługuje to radio. Nie dziala przyciski na radiu wszystkie poza tym od wlaczeni radia. Po prostu po kliknieci na nic nie reaguja. Pokretlem od wlaczania tez sie zmienia glosnosc i to juz nie dziala. Wczoraj jak bawilem sie bezpiecznikiem z boku samochodu to kilka razy zadzialaly moze z 2/3 przyciski te od pamieci roznych stacji typu 2-3-4 ze sie stacja przelaczyla na
@hora_guowa: Aaa okej, źle zrozumiałem, myślałem że za każdym razem jak naciśniesz na kierownicy to przestają działać te na panelu. Jak nie działają przez cały czas to ewidentnie komunikacja płytki z przyciskami - coś nie łączy w środku i pewnie najlepiej je rozebrać. Albo poszukaj jakiejś używki, to raczej nie jest majątek.
Może wypieła sie wtyczka za radiem ? Od sterowania z kiery jest ktoras z kolorowych zolta/zielona/niebieska.

Edit: zle cie zrozumialem, kup inne radio, drogie nie sa