Wpis z mikrobloga

Z annałów plombowania Krakowa

Wprawdzie dwa lata temu omawiałem ową inwestycję, ale to było zanim wpadłem na pomysł stworzenia legendarnego kontentu pod znakiem Złota Wolność Deweloperska i wypadałoby przybliżyć ludziom spoza naszego miasta twór, który zapoczątkował dewastację urbanistyczną północnowschodniego Krakowa.

Był rok 2015 i już wiedzieliśmy co się dzieje na dalekim Ruczaju, jednak nie spodziewaliśmy się, że również i nasza okolica zostanie tak szybko dotknięta przerzutami agresywnej patodeweloperki. Było tu dużo wolnej przestrzeni między osiedlami, którą socjalistyczni urbaniści pozostawili w rezerwie pod festyny, wesołe miasteczka, ogródki działkowe, cyrki lub inne dzielnicowe wydarzenia. Był to również czas, gdy ludzie wierzyli w niezbyt ścisłą informację, jakoby w Polsce brakowało dwóch milionów mieszkań. Owszem, brakowało, lecz w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, a nie w Polsce powiatowej, gdzie już nic się nie wydarzy, gdyż demografia jest nieubłagana. Dlatego powinno się budować, budować, budować, bo trzeba mieszkać w mieście wojewódzkim, gdzie są perspektywy rozwoju i upragnione 3000 zł netto, których nie ma w Jędrzejowie, Mielcu i Tarnowie.

Rys historyczny nakreślony, zatem zapraszam na krótki spacer wokół budynku.

#zlotawolnoscdeweloperska
#krakow #nowahuta #patodeweloperka #mieszkaniedeweloperskie
Pobierz DerMirker - Z annałów plombowania Krakowa

Wprawdzie dwa lata temu omawiałem ową in...
źródło: comment_1672239421L0KhguF8KDoeOi06sDWc7f.jpg
  • 86
@DerMirker: Ogólnie rozumiem cię i się z wieloma punktami zgadzam ale samo zagęszczanie zabudowy nie jest przecież złe. Mówisz o zakorkowanej ulicy, przecież to nie wina jednego bloku xd chociaz sam zwracasz uwagę na kult świetego samochodu. Ale odbiegam od tematu - zagęszczanie (oczywiście nie kosztem, nie wiem, zorganizowanych parków terenów rekreacyjnych etc) jest dobre bo sam wspominasz ze są drogi, tramwaj, media. Ogólnie jest to tańsze i lepsze dla tkanki
@Szalom: suburbanizacja jest wyjściem lepszym, wystarczy najpierw siąść do planu zagospodarowania i przemyśleć, gdzie chcemy mieć miasto. Jakiś czas przebywałem w Niemczech i jeździłem sobie podmiejską kolejką w komforcie i wygodzie z dalekich przedmieść do samego centrum. Dlatego też uważam, że taki Złocień to dobre osiedle, bo otrzymało swój przystanek kolejowy.

A takie potwory jak ten tutaj, zaburzają już uporządkowaną przestrzeń, tworzą patologię (kto chciałby mieszkać na parterze tego czegoś), ścisk.
@DerMirker: Nie wiem czy Niemcy to dobry przykład. Może zobacz Holandię? Tam przecież w miastach ścisłych centrach jest gęsto. I raczej ludzie chcą mieszkać przy tramwaju. W Niemczech większość duzych miast ma jednak metro.

Suburbanizacja kojarzy mi się z wielkimi amerykańskimi miastami bez komunikacji miejskiej i niekończącymi się korkami. Dobre plombowanie nie jest złe i grunty takie powinny być wykorzystywane, nie oczywiście na takie gówno jak ty wysłałeś ale z głowa.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
@Szalom: wystarczy wykorzystać istniejące linie kolejowe wokół miasta i przy nich wytyczać nowe przystanki. Ta infrstruktura już istnieje, przynajmniej w Krakowie.

Suburbanizacja oparta na samochodach ma miejsce teraz w Krakowie , gdzie pod miastami buduję się chaotyczne domki jednorodzinne. W Niemczech natomiast wygląda to jak na Zlocieniu, tzn pod bloki podjeżdża kolejka.