@pogop: potwierdzam. Źródeł problemu jest sporo: cięższe warunki jazdy, większe opory, ale przede wszystkim duże zużycie dodatkowe energii na ogrzewanie. Energia pochodzi z akumulatora głównego, bo przecież nie ma innego źródła. Podgrzewana kiera, fotele, szyby, lusterka, to wszystko też ciągnie z trakcyjnego aku. No ale też obecność np. pompy ciepła nieco ogranicza to dodatkowe zużycie.
Elektryki nie mają efektu ubocznego, jakie mają wszystkie spaliny, tj produkcji ciepła odpadowego, które można wykorzystać
#samochody #motoryzacja #samochodyelektryczne #tesla #elektromobilnosc #ciekawostki #technologia
Źródeł problemu jest sporo: cięższe warunki jazdy, większe opory, ale przede wszystkim duże zużycie dodatkowe energii na ogrzewanie. Energia pochodzi z akumulatora głównego, bo przecież nie ma innego źródła. Podgrzewana kiera, fotele, szyby, lusterka, to wszystko też ciągnie z trakcyjnego aku.
No ale też obecność np. pompy ciepła nieco ogranicza to dodatkowe zużycie.
Elektryki nie mają efektu ubocznego, jakie mają wszystkie spaliny, tj produkcji ciepła odpadowego, które można wykorzystać
@majk3l: o ile w ogóle należy to traktować jako problem. Samochody spalinowe też na mrozie zużywają więcej paliwa i jest to po prostu normalne.