Wpis z mikrobloga

#elektryka #pracbaza #holandia #niemcy

Witam Fachowców,

Mam parę pytań dotyczących pracy za granicą, właśnie robię mały reaserch więc i tutaj nie zaszkodzi zadać parę pytań.
Na co zwracać uwagę żeby się nie naciąć znane i nielubiane agencje?
Na co zwracają uwagę rekruterzy?
Ekipy raczej międzynarodowe czy dzielimy się na narodowości?
Czy ktoś wyjeżdżał zaraz po szkole?
Gdzie szukać stosownych informacji?
Jak łatwo/trudno jest załapać się chociażby do montażu koryt na początek bez języka?
Mój niemiecki to naprawdę podstawy podstaw - angielski bez problemu - związek/praca/szkoła
Ktoś jest długoletnio? Prywatny wynajem czy agencyjny pokój?
Co mógł bym zrobić jak jeszcze jestem w PL?
Prawko B mam ale auto się do wyjazdu najprawdopodobniej rozkraczy a na inne/naprawę funduszy brak.

Wróciłem do Polski zrobić dyplom - nie jestem elektrykiem stricte po szkole, technikum kończyłem o trochę innym profilu ale robię technika elektryka zaocznie (2023 egzamin) Pracuje w zawodzie łącznie z 3 lata, 2 do udokumentowania)

Ogólnie żyje nadzieją że wyjadę i zacznę w końcu godnie zarabiać/odbiję się. Ale przez zimę naszły mnie wątpliwości czy to się uda tak łatwo jak to sobie wyobrażam. Gdybyście mogli mi pokrótce opisać wasze doświadczenie? Kryzys raczej też w tym wszystkim nie pomaga. Zapraszam do rozmów na priv.

Niemieckiego/holenderskiego mam się zamiar uczyć ale po angielskim wiem, że rzucając się na głęboką wodę jezyk wchodzi o wiele szybciej :)
  • 2
  • Odpowiedz
@jules_fae_poland: No to tak. Jesli chodzi o DE.
1. Zwracac uwage na to zeby firma/agencja byla niemiecka, a nie polska.
2. Najlepiej bez zeitkonta.
I zadnych masowek.
3. Rekrutrzy zwracaja uwage na to co zawsze. Papiery/doswiadczenie/jezyk/prawko.