Motomireczki, przymierzam się do zakupu #yamaha TDM900. Moto byłoby użytkowane głównie turystycznie, żeby objechać Polskę i Europę, do jazdy wokół komina mam co innego.
Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z tym motocyklem? Plusy, minusy? Brałem też pod uwagę FJR1300, ale nie wiem czy potrzeba mi tyle pojemności.
@na_marginesie miałem TDM 850, poprzedniczkę 900. Zjeździłem cały kraj i nawet za granicę wyskoczyłem. Bardzo fajny motorek, w miarę lekki, dobrze wyważony, przyjemnie układa się do zakrętów. Mocy nie brakowało, w miarę cichy. Dawał radę na lekkim szuterku czy gorszym asfalcie. FJR to kompletnie inny typ moto, praktycznie tylko na dobre nawierzchnie, no i jest ciężkie.
Z minusów: 1. Wiatr. Bardzo wrażliwy podmuchy. Teraz mam GSa i jest o niebo stabilniej, a
@na_marginesie: tdm nie jeździłem, ale FJRę mogę polecić. Dla mnie ciężka nie jest, bo drugie moto mam jeszcze cięższe. No i nie będziesz sie wiecznie użerać ze smarowaniem łańcucha :)
@Man_of_Gx: @MiernyMirek: @Adams88878: No i mnie namowiliście chyba na tego FJR. Tak po prawdzie to optycznie FJR zawsze mi się bardzo podobał i zawsze się za takim obejrzę :)
Co do TDM to miałem okazję kiedyś się przejechać i bardzo pozytywne odczucia miałem. Bardzo mi odpowiada pozycja za kierownicą i kąt ugięcia kolan, do tego bardzo łatwo się prowadzi. Z minusów to pamiętam, że wiało w kolana, jechałem przy
@na_marginesie pamiętaj, że ten wiatr to czasami jest przyjemny. Kumpel z CBR XX mawia, że przy temperaturze powyżej 25 stopni jaja na twardo przy jeździe poniżej 80 km/h.
Ale chyba fujarka lepsza, sam się też do niej przymierzałem.
@MiernyMirek: Właśnie się dowiedziałem, że mój dobry kumpel kupił sobie FJR, więc będę miał okazję się przejechać i porównać z TDM. Jak już zdecyduję się na zakup którejś z nich, to się Wam pochwalę :)
@Zielony34 TDM to był mój pierwszy motocykl po ponad 15-to letnim rozbracie, więc wszystkiego uczyłem się od nowa. Przez te 2 sezony mogę powiedzieć, że miły motorek, bardzo lekki w prowadzeniu, nie czuć tych 230 kg, aktualny GS niby 20 kg cięższy, ale bardzo czuć różnicę. TDM dosłownie unosiła się nad drogą, niestety za swoją zwinność miała też wadę, dużą podatność na wiatr. Lubiła wyższe obroty, czyli w tym szarpaniu coś tam
@na_marginesie: jak chcesz coś na dalsze wojaże to polecam FJR. Miałem ja, miała moja różowa i 1200km na strzała to żaden wyczyn. Chorwacja i okoliczne kraje zaliczone dwa razy. Pozycja wygodna, elektrycznie regulowana szyba, a do tego niskie spalanie. Jak masz jakieś pytania odnośnie FJR to wal śmiało ( ͡°͜ʖ͡°)
@Mododzyglizda: Czyli jakie konkretnie? Jak to się klaruje? Jak wygląda od strony serwisowej? Idzie coś samemu zrobić, czy wszystko upakowane na ciasno, jak w Hondzie VFR?
@MiernyMirek: Pytam, bo od dawna mi się 900 podoba, mam CBF 600S i szukam na przyszłość alternatywy i zadaje sobie pytanie "Co następne i dlaczego CBF 1000?" ( ͡°͜ʖ͡°) Chociaż też jest dylemat,
@Zielony34 ja znawcą nie jestem. Mój pierwszy motocykl po przerwie, czyli TDM 850, był wzięty z 2 powodów: 1. Niezbyt drogi żeby szkoda nie było przy ponownym wdrażaniu, jak się uszkodzi. 2. Od znajomka. Wiedziałem, że to nie jest picowany trup. Jeździłem nią żeby się wprawić, od początku wiedziałem, że nie jest to finalny rumak, którego będę dosiadał latami. Od jakiegoś czasu szukałem właśnie FJR i nawet tu chwaliłem się znalezieniem scamu
@Zielony34: spalanie na trasie do Chorwacji w sumie ponad 3000km wyszło jakieś 4,5-4,7l. Wolno nie jechaliśmy bo zdarzały się przeloty po 200 żeby nadrobić trochę czasu. Wiadomo, ze jak się FJR trochę przykatowało po mieście to i 7l potrafiła spalić ( ͡°͜ʖ͡°) Dużym plusem jest wał kardana, gdzie raz w roku wymienisz 200 ml oleju i śmigasz dalej. Co do serwisowania, to wszystkie rzeczy eksploatacyjne
Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z tym motocyklem? Plusy, minusy? Brałem też pod uwagę FJR1300, ale nie wiem czy potrzeba mi tyle pojemności.
#motocykle
Gx
Z minusów:
1. Wiatr. Bardzo wrażliwy podmuchy. Teraz mam GSa i jest o niebo stabilniej, a
Co do TDM to miałem okazję kiedyś się przejechać i bardzo pozytywne odczucia miałem. Bardzo mi odpowiada pozycja za kierownicą i kąt ugięcia kolan, do tego bardzo łatwo się prowadzi. Z minusów to pamiętam, że wiało w kolana, jechałem przy
Kumpel z CBR XX mawia, że przy temperaturze powyżej 25 stopni jaja na twardo przy jeździe poniżej 80 km/h.
Ale chyba fujarka lepsza, sam się też do niej przymierzałem.
@na_marginesie: Wybór trudny, ale chyba też bym wolał FJR.
Lubiła wyższe obroty, czyli w tym szarpaniu coś tam
@Mododzyglizda: Czyli jakie konkretnie? Jak to się klaruje? Jak wygląda od strony serwisowej? Idzie coś samemu zrobić, czy wszystko upakowane na ciasno, jak w Hondzie VFR?
@MiernyMirek: Pytam, bo od dawna mi się 900 podoba, mam CBF 600S i szukam na przyszłość alternatywy i zadaje sobie pytanie "Co następne i dlaczego CBF 1000?" ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chociaż też jest dylemat,
1. Niezbyt drogi żeby szkoda nie było przy ponownym wdrażaniu, jak się uszkodzi.
2. Od znajomka. Wiedziałem, że to nie jest picowany trup.
Jeździłem nią żeby się wprawić, od początku wiedziałem, że nie jest to finalny rumak, którego będę dosiadał latami.
Od jakiegoś czasu szukałem właśnie FJR i nawet tu chwaliłem się znalezieniem scamu
@Mododzyglizda: To Ci powiem, że ewenwment patrząc na motostat... ( ͡º ͜ʖ͡º) 4.8-5.2 to mi CBF 600 pali w trasie. Tutaj 1300, masa, obciążenie...