Wpis z mikrobloga

#obowiazkowecwiczeniawojskowe
Ja #!$%@?... Ale wy popadacie w paranoję. W lutym każdy był ubrany i biegł bić Putina a teraz: Hur dur bo mnie na szkolenie wezmą. Ludzie. Pojedziesz na miesiąc kręcenia wora i wrócisz do domu.
"Ale jak to? Jestem #programista15k "
Nie stać Cię na miesiąc urlopu to zacznij lepiej kasą gospodarować a za to szkolenie i tak Ci coś zapłacą.
"Ale później jestem uwiązany."
Faktycznie, straszne rzeczy jak pojedziesz pomagać ludziom w powodzi lub innej klęsce.
Jak wybuchnie wojna to i tak Cię zgarną, nawet jeśli nie byłeś na szkoleniu.
  • 48
prawdopodobieństwo zerowe


@sadge: Prawdopodobieństwo nie jest zerowe i jest tym większe im słabszy jest potencjał militarny kraju. Wyobraź sobie, że następują zmiany polityczne i z powodu jakiegoś wydarzenia NATO jest słabsze (wystarczy, że coś się zmieni w USA, albo rozpocznie się konflikt na innym kontynencie, który zaangażuje USA). Polska bez własnej armii jest w D.
@maad: @kutmen2: Zgodnie z Ustawą o Obronie Ojczyzny już w tej chwili każdy po kwalifikacji wojskowej jest w rezerwie pasywnej i można go powołać na max. 90 dni ćwiczeń. Po odbyciu ćwiczeń i złożeniu przysięgi nadal jest się w rezerwie pasywnej i nadal można zostać wezwanym na max. 90 dni w roku. Nic się nie zmienia.
via Android
  • 1
@speed_i Więc tym bardziej nie rozumiem o co ból dupy. Tak czy siak każdego mogą w każdej chwili zgarnąć. Nie popieram ale nie uważam tego za jakiś większy problem, raczej widzę to jako niedogodność
Wyobraź sobie, że następują zmiany polityczne i z powodu jakiegoś wydarzenia NATO jest słabsze (wystarczy, że coś się zmieni w USA, albo rozpocznie się konflikt na innym kontynencie, który zaangażuje USA)


@speed_i: Wystarczy że kolejne wybory przerżne Kamala i wygra jakiś Trump 2.0 i jesteśmy w dupie.
Jesteś pewien że to nadal rezerwa pasywna?

@maad: Tak, 100% pewności. Możesz sprawdzić w ustawie.