Wpis z mikrobloga

@kapitan_knur ogólnie to od mechaników słyszałem, że lepiej lać paliwo na stacjach gdzie jest "większy przemiał" i te paliwa które są najbardziej chodliwe, bo nie leżakują bardzo długo na stacjach.
Nie wiem w sumie czemu miałoby to być problemem, ale tak kiedyś słyszałem.
@marylin17: to jedna strona medalu. druga jest taka, że ON premium jest paliwem 'suchym' w porówaniu do regularnych, ponieważ posiada właściwości czyszczące. powoduje to zacieranie sie wtryskow pizoel. i negatywnie wplywa na zywotnosc pomp cr, ktore potrafia opilkowac (nawet te, ktore nie maja predyspozycji). ich stosowanie jest zalecane nie czesciej niz w schemacie: 1 zbiornik premium na 10 zbiornikow regular.
@marylin17: używam w 2.0 tdi. Co prawda dopiero od 2kkm, ale myślę, że nawet widzę juz efekt. W mrozy odpala wyjątkowo żywiołowo, więc liczbę cetanowa faktycznie podnosi(wczesniej też odpalał beż zajakniecia, ale teraz robi to bardziej żywiołowo). Korekty na wtryskach mam zadziwiająco dobre, qiec coś tam chyba faktycznie to robi. Litr za 150, wystarczy na naście pełnych bąków, więc nie ma zle
@andrewasos: masz tam dpf? Zauważyłeś różnicę w interwale dopalania? O ile zauważałeś kiedy się dopala? U mnie w Oplu Astrze widzę to po załączeniu ogrzewania tylnej szyby i jak robię stosunkowo krótkie dystanse to czasem jest to trochę irytujące jak dojeżdzam do celu i wtedy się potrafi załączyć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@marylin17: mam dpf, ale szczerze, yo mój pierwszy dpfiak, przechachalem nim 15kkm dopiero i jeszcze tego nie ogarniam. Czasem czuje po silniku, czasem nie, ale co podepnę kompa i max wartość jaka widzialem od ostatniego wypalania to 430km. Ale ogółem z tego co rozumiem to mam zapchany popiołem, bo niby mam 84/60g. Ale kontrolek nie ma, chodzi jak powinien. Czy ar coś pomaga to Ci nie powiem, ale na etykiecie coś