Wpis z mikrobloga

Mam Kymco MXU 250, i mam problem z brakiem ładowania.
Ze statora idzie normalnie 20V AC na niskich obrotach, rośnie wraz z obrotami. Z nowego regulatora napięcia ładnie wychodzi 16,5V bez obciążenia. Podłączam regulator i na akumulatorze jest 13,3V bez obciążenia, ze światłami już tylko 12,5V i spada.
Jedyna nieprawidłowość względem instrukcji, to opór elektryczny na statorze, jest 0,75 Ohm zamiast jak podaje instrukcja 1,6-2,5 Ohm, czy może to być powodem nie wiem, znacznie mniejszej wydajności prądowej statora i pod obciążeniem brakuje prądu stąd niższe napięcie? Czy raczej jak nie ma żadnego zwarcia i opór pomiędzy wszystkimi 3 cewkami jest bardzo podobny to szukać przyczyny gdzie indziej? Bo jeżeli nie to, to wydaje mi się, że jeszcze jakieś zwarcie na masie może być

#motoryzacja #quad #enduro #motocykle
  • 10
@LrPrl: OK, ale stator i tak masz upalony, potencjał daje ale pod obciążeniem robi się zwarcie na uzwojeniu, ćwiczyłem temat nie tak dawno temu.
Rozbierz to zanim spali regulator, o ile już nie spalił jednej sekcji.

Gx
@LrPrl wyciągnij stator, sprawdź uzwojenie, może być przepalone w kilku miejscach (drut dosłownie urwany na pewnych odcinkach), w takim przypadku na wolnych obrotach (z włączonymi światłami) masz np. 13.2V, zamiast przy sprawnym statorze mieć 14.1V lub iles, na wolnych obrotach. Na wyższych obrotach masz wyższe wartości, to normalka, ale i tak po paru miesiącach akumulator Ci się rozładuje w najmniej oczekiwanym momencie, czyli pojedziesz do kuzyna na wódę, chcesz wrócić i nie
@Hamza: Właśnie im wyższe obroty tym ładowanie wcale jakieś wyższe nie jest. Cóż dziwi mnie tylko jednakowa rezystancja pomiędzy wszystkimi 3 uzwojeniami i brak zwarcia z masą etc.
Jeszcze przejrzę instalację bo może gdzieś jakieś zwarcie kradnie cały rpąd etc. jak nie to cóż - czeka mnie duzo pracy, bo wyciągnięcie statora wiąże się z rozebraniem całego przodu, spuszczeniem płynu chłodniczego jak i oleju, a dopiero co zmienione :/
Nie wygląda jakby miał być gdziekolwiek uszkodzony, ale zmierzyłem 20 v pomiędzy dwiema parami i 5v pomiędzy jedna więc coś jest nie także teraz szukam firmy która mi go naprawi