Wpis z mikrobloga

co zrobić w tej sytuacji - rękojmia (narazie nie idę do prawnika tylko w przyszłym tygodniu do rzecznika konsumenta)

umowa o dzieło (podlega pod przepisy co rękojmi), montaż i dostawa okien, każde okno ma swoją pozycję w zamówieniu

zgłosiłem na piśmie do firmy swoje wady, opisałem każde okno, w jednym oknie trzeba wymienić pakiet szybowy (jest niezgodny w tym co w umowie) i nie podłożyli mi takiego ocieplenia pod dolną ramę który był w zamówieniu więc żądałem odnośnie tego okna aby zostało wymienione na to co w zamówieniu

odbiór robót był w protokole ale czytałem, że to nie ma wpływu na rękojmie bo wady mogą wyjść później, poza tym przyjechał serwisant do zgłoszonych usterek i wad, powiedział tylko, że pod ramę nie podłożyli ocieplenia bo okno za duże - no #!$%@? ale to ich wina bo oni mierzyli i na przyszłość tam będzie pod ramą trochę zimniej (no na pewno będzie mostek termiczny większy niż z ociepleniem)

do reszty okien napisałem, że nie jestem zadowolony z montażu i jakości wykonania okien więc napisałem, że chciałbym obniżenie ceny o określony procent łącznie (tak wiem, powinienem dołączyć opinię rzeczoznawcy ale u mnie w izbie budowlanej w woj. rzeczoznawcy od stolarki okiennej chcą od 2500 zł za opinię więc dla mnie trochę wydatek)

no i gościu mi nic nie odpowiedział, mimo, że ma 14 dni na odpowiedź, prawo mówi, że jak nie odpowie w ciągu 14 dni to moje żądania uznaje za zasadne ale podobno to martwy przepis bo później w sądzie może się okazać, że żądania są bezzasadne więc nie wiem po co ten przepis (sztuka dla sztuki chyba)

dużo osób pisze mi, że zrobiłem błąd bo nie można żądać w zgłoszeniu dwóch rzeczy np. wymiany i obniżenia ceny no ale u mnie mam umowę na 9 okien więc uznałem, że opiszę każde z nich i zgłoszę wady i czego żądam, no idąc tym tokiem to zlecacie malarzowi dostarczenie farb i pomalowanie 10 pokoi, w umowie wszystkie pokoje na czerwono a malarz robi jeden na czarno, czerwone pokoje maluje byle jak, niedociągnięcia, farba prześwituje więc w zgłoszeniu piszecie mu, że pokój nr 5 proszę zrobić na zgodny z zmówieniem i przemalować na czerwono a z reszty wykonania nie jesteście zadowoleni i żądanie obniżenia ceny (tak tutaj wiem, że ja nie mam uprawnień aby to wyliczyć)

nie wiem co zrobić teraz? pisać kolejne wezwanie tylko dla jednego okna aby mi to wymienił? wymiana na swój koszt to duży wydatek bo pakiet szybowy do niego to ok. 4-5K złotych plus koszt montażu

nie wezmę przecież rzeczoznawcy od mechaniki samochodowej aby mi oceniał wykonanie montażu okien i samych okien

#prawokonsumenckie #budujzwykopem #budowadomu #rzeczoznawca
  • 6
@astri: powiedz ze brałeś od gościa spod Pruszkowa to możemy wspólnie iść do sądu bo mam podobna wręcz sprawę.
Gosc nie przyjechał na odbior okien, protokół sporządziłem ze znajomym ktory oknami handlował. Potem wziąłem rzeczoznawcę. Z prawnikiem napisaliśmy przedsadowe wezwanie do naprawienia tego co „zrobil”. Nic nie pomogło wiec nie niepozostaje nic innego jak iść do sądu. Tylko tak niestety tez trzeba odpalić 5% od zadanej kwoty na start, jeśli do
@astri: 2500 jeśli dobrze pamietam. Zdjęcia, pełny opis itp facet był od budowlanki.
Co miałem nie tak - terminy nie utrzymane, pęknięty jeden pakiet, szprosy nie w kolorze jak było umówione, odchodząca odkleina, brak zamówionych poszerzen, brak jednej klamki, za głęboko porobione frezy i wiele innych rseczy. Serio gorzej trafić się nie dało.
@Fudgehog: firma nadal istnieje? masz opinię to już jakiś plus ale on ci nic nie wyceniał ile będą kosztować poprawki itp? sąd zawsze weźmie swojego biegłego do oceny sytuacji

no nie zazdroszczę bo czeka mnie to samo
@astri: chyba nadal istnieje, nie sprawdzałem a chyba się przejadę popatrzeć. Wyceniłem sam szkody na około 50tys (powinienem wymienić wszystkie skrzydła + zakup podwalin, montaż, klamki… No wszystko).
A w sądzie to już sobie poradzimy, z tym problemu nie ma. Powodzenia!