Wpis z mikrobloga

Moje spostrzeżenia po dwóch miesiącach i 6000km jazdy #cupra #formentor 2.0 190KM 4Drive, może komuś pomogą w podjęciu decyzji:

- Zawieszenie DCC - przereklamowane i nie dotyczy to tylko tego modelu (jeździłem S3 2017 i było to samo). Dobijanie na progach zwalniających i innych małych nierównościach. Przesuwając suwak maksymalnie na "Comfort" i tak jest... normalnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Start/Stop - nie da się wyłączyć na stałe w jakikolwiek sposób. Żadnych fizycznych możliwości, programowanie przez OBD itp.
- Tryb S skrzyni - nie da się włączyć na stałe w jakikolwiek sposób. Na plus, że nie widzę różnicy w spalaniu względem "zwykłego" D.
- Hamulce - liczę, że jeszcze się dotrą, ale póki co jest to irytujące. Auto postoi dwa dni i potem przy manewrowaniu na parkingach baaardzo piszczą.
- Sterowanie głosowe - do wyłączenia od razu po wyjeździe z salonu. Przeliczyłem się, że chociaż temperaturę będę mógł tak ustawiać.
- Spalanie - jak na te pewnie realnie 200 koni to spala dużo. Średnio jest to u mnie 8,3-9l, czyli porównywalnie do 2.0 310KM.
- Wyciszenie - jest średnio, a może i słabo.

+ Jazda - bardzo dobrze się tym jeździ. Wchodzenie w zakręty, przyspieszenie, napęd na 4, manewrowanie - TOP.
+ Wnętrze - jest naprawdę fajne. Przeszycie deski, kierownica, akcenty, listwy dekoracyjne, fotele. Za każdym razem gdy do niego wsiadam to się nim jaram.
+ Wygląd zewnętrzny - fajne muskularne linie, ładne felgi, piękne oświetlenie - szczególnie ta listwa z tyłu. Mały minus to te szare akcenty - szkoda, że nie ma opcji by były czarne lub w kolorze auta.
+ Oświetlenie ambiente - fajnie zaimplementowane ostrzeganie martwego pola, pulsowanie przy awaryjnych, animacja na zamknięcie auta - festyniarskie, ale fajne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+ Aktywny tempomat - miałem już w poprzednim aucie, ale wciąż jestem zachwycony.

Kilka neutralnych:

+/- Sterowanie klimatyzacją - myślałem, że będzie gorzej, ale da się przyzwyczaić. Ustawianie temperatury i grzania foteli jest OK. Brakuje mi szybkiego dostępu do przycisku synchronizacji wszystkich stref.
+/- Keyless - mamy sezon na brudne auta i pojawił się problem z otwieraniem przez wsunięcie dłoni w klamkę. Na minus też darcie ryja gdy wysiądzie się z kluczykiem przy włączonym zapłonie (wystarczyłby komunikat na zegarach). Jednocześnie to bardzo wygodne rozwiązanie (kluczyk "zapamiętuje" też ustawienia fotela/lusterek). Wiem, że są obawy o bezpieczeństwo tego rozwiązania, ale z tego co widziałem jakiś czas temu, to akurat Leon/Formentor nie został zwalizkowany/gejmbojowany.
+/- Audio - obawiałem się, że będę rozczarowany standardowym audio, ale po pobawieniu się equalizerem jest dobrze, przynajmniej z przodu.
+/- CarPlay - bezprzewodowy CarPlay, który łączy się automatycznie - to jest to! Szkoda, że nie ma wskazówek nawigacji z Waze/Google Maps na zegarach. Na minus, że potrafiło też się losowo rozłączyć, ale nie wiem czy to wina auta, iPhona, czy Tuska.

Będę dopisywał w komentarzach jak coś mi się przypomni/pojawi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
klawiszs - Moje spostrzeżenia po dwóch miesiącach i 6000km jazdy #cupra #formentor 2....

źródło: comment_1669277576U0zQZsybkAaDbw9IvpiRnE.jpg

Pobierz
  • 37
- Hamulce - liczę, że jeszcze się dotrą, ale póki co jest to irytujące. Auto postoi dwa dni i potem przy manewrowaniu na parkingach baaardzo piszczą.

@klawiszs: w mojej 1.5, po pół roku i 12k kilometrów piszczą nadal

- Sterowanie głosowe - do wyłączenia od razu po wyjeździe z salonu. Przeliczyłem się, że chociaż temperaturę będę mógł tak ustawiać.


@klawiszs: dokładnie, tragedia, lepiej chodziło w Astrze K ( ͡°
@zomerstm:

w mojej 1.5, po pół roku i 12k kilometrów piszczą nadal

( ͡° ʖ̯ ͡°)

strzelam, że przy Twoim silniku bardziej odczuwalny jest brak zapalającego się wygłuszenia pod maską

Z tego co kojarzę to maska nigdy nie miała wygłuszenia. Pewnie mówisz o pokrywie silnika, te faktycznie się topiły, ale już montują poprawione.
@klawiszs: potato, potato ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak chodzi o wygłuszenie pod pokrywą silnika. Jak odbierałem w marcu, to było świeżo po akcji serwisowej ich usuwania, bo nawet spytałem o ich brak. Ciekawe czy by dołożyli teraz, jak już mają to rozwiązane.
Start/Stop - nie da się wyłączyć na stałe w jakikolwiek sposób. Żadnych fizycznych możliwości, programowanie przez OBD


@klawiszs: w starszych paskach niby też się nie dało, ale można było ustawić wymaganą temperaturę otoczenia np. z -10 na 150 st. C. Tu nie można iść podobnie?
ale można było ustawić wymaganą temperaturę otoczenia np. z -10 na 150 st. C. Tu nie można iść podobnie?


@Seraphiel: sam się tym nie bawię, ale mądrzejsze głowy jeszcze nie znalazły rozwiązania:

Gentlemen: - any hope of disabling Start Stop on these latest vehicles using coding is futile at best. It just ain't possible using OBD11 (either manually, or via an App). The ONLY solution is to use a physical SS
@klawiszs: A jak stabilność oprogramowania tabletu? Od jego działania jest duże zależne :D w moim aucie tez vag dość regularnie tablecik gasnie i żegnam się z radiem, klimatyzacja, carplayem i w zasadzie wszystkim w aucie do czasu zrestartowaniu systemu :D
Jeszcze jeden plus i neutral:

+ Reflektory LED - naprawdę dobre (lepsze niż w Leonie 2017). Lepiej działa też asystent drogowych, wyłącza je na tyle szybko że dotąd nikt mi nie mrugnął będąc oślepionym. Szkoda, że matrycowe dopiero od niedawna da się zamawiać.
+/- Dach panoramiczny - przejąłem po kimś konfigurację, która ma ten zbędny i drogi bajer. Może jak ktoś z tyłu wozi bombelki to chociaż więcej świata zobaczą, ale tak
@klawiszs: Z nieba mi spadła ta opinia bo jestem na progu zamawiania takiej wersji, dwa pytanka jeśli znajdziesz czas:
1. dobrze widzę 19' felgi? Dobrze się na tym jeździ po dziurach itp?
2. Dostałeś jakiś rabat względem konfiguratora?
@Dragosani9001: 19". Dobrze się tym jeździ, ale ja na zimę mam koła 18. Jeśli chodzi o komfort 18 vs 19, nie ma różnicy, robię to tylko dlatego, aby nie uszkodzić sobie boków w 19tkach (lód itp).
@klawiszs: co do dcc. Zgodzę się, że hałasuje, ale nie zgodzę się, że jest przereklamowane. W comforcie jest bardziej miękko niż w standardowych amortyzatorach, natomiast na sporcie czuć, że jest dużo twardziej. W połączeniu z haldexem w zakrętach jest spoko. Wiadomo, każdy to inaczej postrzega, dla mnie DCC robi fajną robotę.
1. dobrze widzę 19' felgi? Dobrze się na tym jeździ po dziurach itp?

@Dragosani9001: dobrze się jeździ, a obawy miałem spore. Tej gumy jest na tyle, że nie ma dramatu jak się lekko zahaczy o krawężnik. Na zimę też zostawiłem 19-tki i jestem zadowolony.

2. Dostałeś jakiś rabat względem konfiguratora?

Nie dostałem żadnego rabatu poza tym, który wliczają w każdą konfigurację. Gratisy też badziewne, nawet propozycji jakichś tańszych wymian serwisowych nie
co do dcc. Zgodzę się, że hałasuje, ale nie zgodzę się, że jest przereklamowane. W comforcie jest bardziej miękko niż w standardowych amortyzatorach, natomiast na sporcie czuć, że jest dużo twardziej. W połączeniu z haldexem w zakrętach jest spoko. Wiadomo, każdy to inaczej postrzega, dla mnie DCC robi fajną robotę.


@Krmtzzz: fakt, że nie sprawdzałem standardowego zawieszenia. Trybów jazdy w ogóle nie zmieniam, więc dla mnie mógłby być zawsze jak najbardziej
@Krmtzzz @klawiszs dzięki panowie, z tą wiedzą w sobotę jadę się przejechać 190, wczoraj byłem akurat w takim salonie że była tylko 150km demówka i mnie kupił wyglądem i wykończeniem bo FWD się ślizgało. To teraz sprawdzę czy jeździ tak przyklejony jak octavia z tym silnikiem i ostateczna decyzja będzie pewnie Cupra :D
@Dragosani9001: jeszcze jeden minus mi się przypomniał.

- Ładowarka indukcyjna - takiego g*wna to się naprawdę nie spodziewałem. Ustawienie na niej telefonu by się ładował graniczy z cudem, a jak już ładuje to telefon się przegrzewa. Z tego co czytałem to nie jest kwestia tylko mojego egzemplarza więc odradzam.