Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki,
pacjent Audi A6 C7 2015r 2.0TDI 190KM E6

1. Webasto dymi spod maski przy odpalaniu. Jest sens jechać z tym do specjalisty od takiego ogrzewania czy będzie chciał wymienić pół samochodu? Koledze przy Volvo powiedział "jeździć, obserwować".
2. DPF dopala się dość często. Czy to oznaka jego zapełnienia? Czy wymuszone dopalenie coś zmieni czy od razu jechać na regeneracje?
3. Jaki mam sobie kupić kabel żeby błędy poczytać i może odczytać jak często DPF się wypala, oraz poziom zapełnienia tego filtra?

#motoryzacja #audi #webasto #dpf
  • 18
@fotograf_warszawiak:

No to dziwne, że robiąc takie odcinki zapycha Ci się często filtr. W A4 potrafiłem robić odcinki po 4km, ale widząc, że dpf chce się wypalić (charakterystyczne w audi podniesione obroty+słychać troszkę inną pracę silnika) zawsze jechałem go przegonić, a nie gasić.
Może styl jazdy na dziadka jest uprawiany i przez to? Jeśli tak to polecam zająć się kolektorem i egr póki nie jest za późno.
@qscc: jakoś bardzo emerycko nie jeżdżę, ale S-Tronic dba o niskie obroty. Czasem sam daję na sport żeby jeździł na trochę wyższych obrotach. Mam ten samochód 3,5 roku i ostatnio dopala się jakby częściej, ale też mniej jeżdżę w trasy. Może wystarczy zrobić dłuższą rundkę na 3000rpm i wystarczy?

Już raz wywaliło mi checka bo nie mógł się dopalić, było to miesiąc temu. I teraz znów taki check wyskoczył.
@yaroszek: dzięki. Zamówiłem wczoraj na ali i właśnie przyszedł ;)

@qscc: poczytałem jeszcze trochę w międzyczasie o procesie dopalania DPFa w grupie VAGa. I w wielkim skrócie - są dwa tryby, pasywny i aktywny.

Tryb pasywny jest wtedy, kiedy jadę drogą szybkiego ruchu i warunki temperaturowe na wydechu, a także obroty są korzystne do wypalania. Wtedy wszystko dzieje się samoczynnie.

Tryb aktywny jest wtedy, kiedy zawartość sadzy czy innego shitu
@fotograf_warszawiak:

Żeby się nie okazało, że będzie trzeba go prać albo wymienić na nowy.
Dlatego diesel nie jest dla każdego bo jak masz styl jazdy dziadka, dużo krótkich dystansów to wszystko sprzyja temu żeby ten diesel cierpiał i stwarzał problemy.
@qscc: ja jeżdżę tym Audi 3,5 roku i dopiero teraz mam taki przypadek. To jest część za 200 zł, więc po prostu poproszę o wymianę. A co do całej puchy, to w poprzednim samochodzie dawałem do prania, co rozwiązało wszystkie problemy na kolejne 100 tysięcy.