Wpis z mikrobloga

@i-marszi: jedynie co mnie na myśl przychodzi to smar ptfe, tzw. suchy, co nie zmienia faktu ze warto łańcuch wymoczyć w benzynce i zakropić każdą tulejkę olejem, taki olej do łańcuchów w pilarkach jest cąłkiem tani, a uzywasz doslownie po kropli na tulejke, nadmiar do sucha i potem glownie ptfe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@i-marszi: to są smary stałe wykorzystywane tylko do przechowywania łańcucha na magazynie przez długi czas i są one wykorzystywane bo są tanie i dobrze zabezpieczają łańcuch przed wilgocią ale kompletnie nie nadają się do smarowania łańcucha w celu zmiejszenia tarcia wewnętrznych elementów łańcucha przy jednoczesnym nie przyciąganiu syfu

pierwsze co zrobić z takim kupionym łańcuchem po zakupie roweru... to zdjąć go w cholere i wyszejkować w benzynie / odtłuszczaczu / środku
@Wycu91:
Sugerujesz że rower u mnie służy do patrzenia? Może jakichś ogromnych przebiegów nie robię ale 11 tys. km w tym roku już mam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szukam sposobu żeby wydłużyć życie łańcucha i wydłużyć okresy między smarowaniami bo nie lubię wydawać kacy na cztery łańcuch w roku i nie lubię poświęcać dużo czasu na czyszczenie roweru!
@4x80:
W końcu ktoś myśli jak ja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przynajmniej jeżeli chodzi o rowery bo w polityce to już się chyba kiedyś spięliśmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Podejrzewam że zanurzają łańcuch w jakimś roztopionym smarze. Pytanie tylko w jakim!

P.S.
NA fabrycznym smarze to i z trzy tygodnie mogę jeździć a po pierwszym smarowaniu to już muszę czyścić i smarować łańcuch
@lktr1: Naprawdę po zakupie nowego łańcucha, bądź nowego roweru, pierwsze co robisz, to płukanie łańcucha w benzynie i smarowanie go na nowo?

Mam wrażenie, że to, że nowy łańcuch trzeba bezwzględnie odtłuścić, bo fabryczny smar nie nadaje się do użytkowania, to jedna z tych zmyślonych przez kogoś legend krążących po rowerowych forach, zaczytanych i powtarzanych dalej w nieskończoność przez kolejne osoby, a nie mających kompletnie żadnego znaczenia. Ludzie, to tylko napęd
@Tropical9: raz miałem nauczkę gdzie jeszcze jako nieogar pojechałem nowo kupionym mtb w las to łańcuch zasyfiony był już masakrycznie po pierwszej jeździe

smar zresztą ma być na łańcuchu tylko wewnątrz pomiędzy ogniwkami, rolką a pinem
@4x80: @i-marszi: zalezy jaki lancuch. Jesli mowia o SRAMie to faktycznie to co jest nalozone na ich lancuchy jest zajebiste. Chodzi lekko, plynnie i cicho. Podobny efekt udaje sie uzyskac tylko przy pomocy myjki ultradzwiekowej i woskowania lancucha.
@lktr1: Po jeździe w terenie i tak zazwyczaj napęd trzeba czyścić po każdej jeździe.

Z tym drugim racja, dlatego z zewnątrz warto taki nowy łańcuch przetrzeć, ale bez paranoi żeby go od razu kąpać w odtłuszczaczu xd
@Tropical9: u mnie w rowerze ilekroć jeździłem w terenach puszczy bydgoskiej to przy stosowaniu smaru suchego prędzej dojdzie do "wypłukania" smaru podczas użytkowania niż do czyszczenia z powodu przylegającego syfu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

szejk w odtłuszczaczu to może być overkill ale będziesz miał przynajmniej pewność że nie ma smaru tam gdzie go być nie powinno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@i-marszi:

Sugerujesz że rower u mnie służy do patrzenia?


W żadnym wypadku. Moje doświadczenie z nowymi łańcuchami, niewielkie ale jednak, mówi że brudzą się masakryczne.
Co nie zmienia faktu że faktycznie są ciche.