Wpis z mikrobloga

@i-marszi: jedynie co mnie na myśl przychodzi to smar ptfe, tzw. suchy, co nie zmienia faktu ze warto łańcuch wymoczyć w benzynce i zakropić każdą tulejkę olejem, taki olej do łańcuchów w pilarkach jest cąłkiem tani, a uzywasz doslownie po kropli na tulejke, nadmiar do sucha i potem glownie ptfe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@i-marszi: to są smary stałe wykorzystywane tylko do przechowywania łańcucha na magazynie przez długi czas i są one wykorzystywane bo są tanie i dobrze zabezpieczają łańcuch przed wilgocią ale kompletnie nie nadają się do smarowania łańcucha w celu zmiejszenia tarcia wewnętrznych elementów łańcucha przy jednoczesnym nie przyciąganiu syfu

pierwsze co zrobić z takim kupionym łańcuchem po zakupie roweru... to zdjąć go w cholere i wyszejkować w benzynie / odtłuszczaczu / środku
@Wycu91:
Sugerujesz że rower u mnie służy do patrzenia? Może jakichś ogromnych przebiegów nie robię ale 11 tys. km w tym roku już mam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szukam sposobu żeby wydłużyć życie łańcucha i wydłużyć okresy między smarowaniami bo nie lubię wydawać kacy na cztery łańcuch w roku i nie lubię poświęcać dużo czasu na czyszczenie roweru!
@4x80:
W końcu ktoś myśli jak ja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przynajmniej jeżeli chodzi o rowery bo w polityce to już się chyba kiedyś spięliśmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Podejrzewam że zanurzają łańcuch w jakimś roztopionym smarze. Pytanie tylko w jakim!

P.S.
NA fabrycznym smarze to i z trzy tygodnie mogę jeździć a po pierwszym smarowaniu to już muszę czyścić i smarować łańcuch
@lktr1: Naprawdę po zakupie nowego łańcucha, bądź nowego roweru, pierwsze co robisz, to płukanie łańcucha w benzynie i smarowanie go na nowo?

Mam wrażenie, że to, że nowy łańcuch trzeba bezwzględnie odtłuścić, bo fabryczny smar nie nadaje się do użytkowania, to jedna z tych zmyślonych przez kogoś legend krążących po rowerowych forach, zaczytanych i powtarzanych dalej w nieskończoność przez kolejne osoby, a nie mających kompletnie żadnego znaczenia. Ludzie, to tylko napęd
@Tropical9: raz miałem nauczkę gdzie jeszcze jako nieogar pojechałem nowo kupionym mtb w las to łańcuch zasyfiony był już masakrycznie po pierwszej jeździe

smar zresztą ma być na łańcuchu tylko wewnątrz pomiędzy ogniwkami, rolką a pinem
@4x80: @i-marszi: zalezy jaki lancuch. Jesli mowia o SRAMie to faktycznie to co jest nalozone na ich lancuchy jest zajebiste. Chodzi lekko, plynnie i cicho. Podobny efekt udaje sie uzyskac tylko przy pomocy myjki ultradzwiekowej i woskowania lancucha.
@lktr1: Po jeździe w terenie i tak zazwyczaj napęd trzeba czyścić po każdej jeździe.

Z tym drugim racja, dlatego z zewnątrz warto taki nowy łańcuch przetrzeć, ale bez paranoi żeby go od razu kąpać w odtłuszczaczu xd
@Tropical9: u mnie w rowerze ilekroć jeździłem w terenach puszczy bydgoskiej to przy stosowaniu smaru suchego prędzej dojdzie do "wypłukania" smaru podczas użytkowania niż do czyszczenia z powodu przylegającego syfu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

szejk w odtłuszczaczu to może być overkill ale będziesz miał przynajmniej pewność że nie ma smaru tam gdzie go być nie powinno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@i-marszi:

Sugerujesz że rower u mnie służy do patrzenia?


W żadnym wypadku. Moje doświadczenie z nowymi łańcuchami, niewielkie ale jednak, mówi że brudzą się masakryczne.
Co nie zmienia faktu że faktycznie są ciche.
@i-marszi: BikeRumor: What is Shimano’s official stance on the chain lube that comes stock on a shimano chain? Is it actually a lube, or a grease? And is it best to leave it on until the chain gets noisy and relube, or strip it right away and relube before riding?

Nick: So that brings us to lubrication. I mentioned that the chain wears because of friction as the chain moves to
Czy ktoś wie jak są fabrycznie smarowane łańcuchy rowerowe?

Ten smar jest genialny, starcza na długo, mało syfu się do niego przykleja i napęd chodzi cicho i sprawnie.


@i-marszi: Było pite? xD

Jak tak posmarować łańcuch w domu?


@i-marszi: Normalnie, jak człowiek. Kupujesz nowy łańcuch, myjesz go z tego gówna do konserwacji i używasz poprawnie Squirta, UFO albo wosku :).