Aktywne Wpisy
KwasneJablko +37
michalxd21 +54
Tak tylko przypomnę że minęło prawie pół roku od #pandoragate i nikt oficjalnie nie poniósł konsekwencji (a wątpię by po tak głośnej aferze nie było doniesień o zatrzymanych).
-Pingwin se siedzi w UK, pytanie czy w areszcie czy może we własnej norze,
-Gargamel po prostu wyłączył se kompa,
-Dubiel czeka na moment aż wrócić,
-Boxdel to se trochę popłakał i co najwyżej stracił na mieszkanie co kupił młodej za nagłą zmianę narracji,
-Pingwin se siedzi w UK, pytanie czy w areszcie czy może we własnej norze,
-Gargamel po prostu wyłączył se kompa,
-Dubiel czeka na moment aż wrócić,
-Boxdel to se trochę popłakał i co najwyżej stracił na mieszkanie co kupił młodej za nagłą zmianę narracji,
PZL M-15 “Belphegor”
Dwupłatowy rolniczy samolot odrzutowy w układzie dwubelkowym skonstruowany w kooperacji polsko-radzieckiej w zakładach WSK Mielec. M-15 był w założeniu projektowany jako następca An-2 do zastosowań rolniczych a wykorzystanie napędu odrzutowego było wynikiem nacisków sowieckich oficjeli. Pierwszy lot odbył się 20 maja 1973 i tego samego roku wprowadzono go do produkcji. Płatowiec od samego początku trapiło błędne koło projektowe. Ze wględu na wykorzystanie silników odrzutowych i osiąganą prędkość pierwotna konstrukcja musiała być wzmocniona – początkowo ograniczono prędkość maksymalną lecz spowodowało to zbliżenie się do prędkości przeciągnięcia. Wzmocnienie płatowca pociągnęło za sobą wzrost masy i dodatkowe obciążenie powierzchni nośnych (jak i zmniejszenie użytecznej objętości ładunkowej) – potrzebne było wykorzystanie klap przy rozbiegu. Wzrosła długość startu i lądowania. Osiągi były dalekie od zadowalających – kiepskie sterowanie, mały zasięg i wysokie koszty eksploatacyjne. Ostatecznie w 1981 roku zakończono produkcję na rzecz An-2. Wyprodukowano zaledwie 175 z planowanych tysięcy maszyn.
Podstawowe dane techniczne (M-15):
Załoga: 1 +2
Długość: 12.72m
Rozpiętość skrzydeł: 22.33m
Wysokość: 5.34m
Powierzchnia nośna: 67.5m2
Masa własna (pusty): 3090kg
MTOW: 5650
Napęd: 1x Ivchenko-Progress AI-25 14.7kn ciągu
Vmax: 200km/h | 110kts
Prędkość przelotowa: 140-165km/h | 76-89kts
Prędkość przeciągnięcia: 108km/h | 58kts
Zasięg: 400km | 220nmi
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Treść została ukryta...
Nie no dobra, brzydal w chooy!
@Ejber_z_Fyrtla: tu nie chodzi o wygląd tylko sens projektowania i budowy tego czegoś
Pominąłeś najlepszy fun-fakt: Nazwę. Projektanci musieli go nienawidzić XD
Za Wikipedią:
Belfegor:
W demonologii chrześcijańskiej uznawany jest za opiekuna jednego z grzechów głównych - lenistwa.
Jest przedstawiany pod postacią młodej dziewczyny.
Pierwotnie czczony przez Moabitów na górze Phegor. Miał postać fallusa (XD) i był uznawany za boga rozpusty. Rufin z Akwilei i św. Hieronim utożsamiali go z Baal-Peorem z Księgi Liczb (25, 2-6). Collin de Plancy uważał, że Belfegor jest