Wpis z mikrobloga

TL;DR


Cześć Mirasy. Otóż niedawno składałem PC z usługą montażu w sklepie X-Kom. PC przyszedł, rozpakowałem, podłączyłem wszystko należycie i okazało się że monitor nie odbiera obrazu. Po dłuższych oględzinach okazało się że karta graficzna została źle zamontowana w slocie płyty głównej gdzie połowa karty wystaje.
Sam zatrzask mający trzymać kartę na miejscu okazał się ułamany. Po samodzielnym prawidłowym wpięciu karty komputer chodził przez cały jeden dzień prawidłowo. Udało mi się zainstalować system oraz pobrać sterowniki. Resztę rzeczy odłożyłem na drugi dzień jednak wróciwszy z pracy okazało się że przy próbie włączenia PC znów monitor nie odbiera obrazu a mysz i klawiatura nawet nie zostały podświetlone więc problem wynikał z uszkodzonej płyty głównej. Postanowiłem sprzęt zapakować oraz zareklamować. Tutaj mały Time to shine dla firmy kurierskiej UPS która współpracuje z X-Kom przy transporcie. Powiedziano mi że muszę osobiście być przy odbiorze PC przez kuriera więc wykorzystałem na to ostatni dzień urlopu. Kurier zadzwonił po godzinach w których miał odebrać przesyłkę że zapomniał i czy to nie problem jak pojawi się jutro bo już minął moją miejscowość. Po stwierdzeniu że to duży problem pan łaskawie zawrócił i przyjechał jednak bez wcześniej umówionej przy zamawianiu usługi etykiety którą powinien posiadać. Postanowił kompletnie sprawę olać i stwierdził że przyjedzie nazajutrz. Gdy już udało mi się PC wydać kurierowi i myślałem że to koniec problemów otrzymałem maila iż sprzęt dotarł do x-kom ale ci przekazali reklamowane podzespoły do Autoryzowanego serwisu producenta w celu diagnozy i naprawy podzespołów. Czas operacyjny może zająć do 21 jednak producent zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu w przypadku oczekiwania na części. Wydaje mi się że skoro zamawiałem PC na nowych częściach z usługą profesjonalnego montażu to reklamowane części powinny zostać zastąpione zupełnie nowymi egzemplarzami a nie tym co od nowości okazało się nie sprawne i nikt mi nie powie ile dany podzespół może prawidłowo funkcjonować po jego naprawie i czy w ogóle problem zniknie czy dalej będzie wymagana batalia. Firma X-Kom również w żaden sposób nie odniosła się do usługi montażu która kosztowała a została wykonana z równym impetem i dbałością o zniszczenia jak oblężenie Azovstalu. Długo wyczekiwany PC który powinien od dwóch tygodni być spełnieniem marzeń okazuje się narazie tylko rozczarowaniem i nawarstwieniem problemów od których miał być ucieczką. Z mojej strony chciałbym tylko ostrzec przed składaniem PC w tym serwisie którego pracownikom lepiej idzie nagrywanie TikToków i Reelsów na Insta niż kontakt z klientem i konsekwentne dopełnianie obowiązków swojej pracy. Okazuje się że jakość usługi oraz pozostawienie dobrego smaku dzisiaj nie leży w interesie firmy.

#xkom #morele #komputery #pcmasterrace
  • 30
@robertos76: Tak to może się stać jeśli wysyłają złożony pycet. Jest wtedy sporo większe ryzyko uszkodzenia elementów, slotów, szczególnie gpu. Jak wysyłają pudełka z częściami, to są one bardziej wytrzymałe na transport.
@robertos76: Dodatkowo, podzespoły nie są produkowane przez x-kom, więc logicznym jest, że odsyłając na gwarancję oni odsyłają to do producenta danego podzespołu, tak jak jest w każdym przypadku chyba że kupujesz z oficjalnych stron wtedy masz bezpośrednio producenta ;)
@robertos76: Wspólczuje miras mi padła po 3 latach płyta główna i musiałem wymieniać i jestem 1200 lżejszy z tego tytułu a ze planowałem i tak wymieniać to szybciej się stało niż później. Anyway x-kom to spoko sklep jest, bo mam z nimi same dobre doświadczenia, mam nadzieję, że jednak wszystko będzie ok
@Czapelek: no właśnie jakby odesłał im ze względu na 14 dniowy zwrot i odesłałby uszkodzone. To by niestety doszło do sporu. Wydaje mi się, że żeby to poprawnie zrobisz to składasz na rękojmie i albo:
1) żądasz całkowitego zwrotu kasiory
lub
2) żądasz naprawy z nowych części
i wtedy muszą się do tego ustosunkować lub zaproponować coś.
@Bushus: W teorii możesz zrezygnować z zakupu jeżeli zauważył, że jest coś nie tak to od razu informacja, zaraz po odebraniu od kuriera to zrobić(sam tak miałem jak przyszła obudowa roztrzaskana w drobny mak) . Ale tutaj normalna sprawa, że części poszły na gwarancję do producenta danego sprzętu, wszystko zgodnie z prawem i gwarancją ;)
@Czapelek: no właśnie wysłanie tego na gwarancję daje dużo mniejsze pole do manewru niż w przypadku rękojmi gdzie można było oczekiwać wymiany na nowe lub zwrotu pieniędzy.
Jeżeli przy kurierze uda Ci się zauważyć, że coś jest nie tak, to można protokół sporządzić i odesłać i jest gites. Tutaj mamy sytuację, że kurier już pojechał, a towar okazał się uszkodzony dopiero po podłączeniu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Bushus:
Na gwarancje X-Kom tak jak mi poradzili

@mesje_labul:
Karta nie mogła się wypiąć bo była sztywno zamocowana w obudowie tak ze nie ruszyła ani trochę, została źle wpięta podczas montażu.
Nie miałem jak sprawdzic przy kurierze ponieważ odebrała rodzina a ja byłem w pracy, gdybym sam potrafił to zmontować to bym zamówił całość osobno :c

Mam jedynie filmik, który pokazuje jak całość wyglądała po podłączeniu.
@Adr14n_: tu jest 1 haczyk w tym, zwrot działa dobrze jak towar jest nieuszkodzony. Jak nie zgłosisz im, że jest uszkodzony, to
"w przypadku gdy konsument dokonuje zwrot uszkodzonego towaru, uszkodzony lub zniszczony, to sprzedawca ma prawo obciążyć go kwotą odszkodowania z tego tytułu" .
Dlatego też robiąc ewentualny zwrot, zaznaczasz, że towar przyjechał uszkodzony i chciałbyś zwrotu kasy lub wymiany na nowy. Jak im odeślesz uszkodzony nie mówiąc o tym,
@Adr14n_: i 14 dniowy zwrot to nie reklamacja tylko odstąpienie od umowy, czyli różna procedura od reklamacji. Generalnie nie ma co się o to jakoś kłócić bo i tak dążymy do tego samego wniosku. Prawo daje możliwości zwrotu uszkodzonych rzeczy i problem jest po stronie sprzedawcy, tylko trzeba to zgodnie ze sztuką zrobić, bez pomijania istotnych informacji jak np. uszkodzenie towaru od nowości.
@Adr14n_: z tego właśnie spór może wyniknąć, prawo zabezpiecza obie strony, bo wyobraź sobie
1. zamawiasz 10 komputerów,
2. uszkadzasz je następnego dnia potrząsając jak #!$%@? (symulując dostawę kuriera) dla filmiku na tiktoku, przez co wyłamują się zawiasy od kart graficznych i płyt głównych (jak u OPa).
3. odsyłasz na 14 dniowy zwrot bez podania przyczyny
4. Sprzedawca dostaje 10 uszkodzonych komputerów i nic z tym nie robi?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Bushus: @Adr14n_:
Informowałem sprzedawcę o wadliwym towarze i wysłałem im również zdjęcia oraz nagrania w jakim stanie to przyszło. A w gwarancji również zaznaczyłem że towar jest uszkodzony i wymieniłem elementy oraz załączyłem zdjęcia i nagrania.
@robertos76: ogólnie nie ma co panikować, sklepy bardzo dużo sprzętu wysyłają, składają to jest częsty przypadek, że coś uszkodzone przyjeżdża, więc sklepy na rękę raczej idą i bez problemu to wymieniają i załatwiają bo mają to wliczone w koszta interesu. Polecam też tak dla samej wiedzy, rzucić sobie okiem na jakiś artykuł o 14 dniowym zwrocie jako odstąpieniu od umowy, reklamacji jako rękojmia oraz reklamacji jako gwarancja. Prawo jest rozbudowane i