Wpis z mikrobloga

Mam takie pytanie do osób z tagu #testowanieoprogramowania. Pracuję jako product managerka, więc testowaniem bezpośrednio się nie zajmuję, ale chciałabym popracować nad swoim "quality mindset" - to znaczy umieć zauważać corner case, żeby lepiej je planować przy tworzeniu wymagań, zwiększyć świadomość tego, na co powinnam zwracać uwagę przy "odbiorze" ficzerów itd.

Przeglądam sobie różne książki, kursy i nie mogę znaleźć niczego dla siebie. Może ktoś umiałby mi coś doradzić? Może jakieś wystąpienia na youtube, podcasty, cokolwiek?

#pracait
  • 8
@Snuffkin: czekaj, czekaj
to pracujesz jako managerka czy jednak jako PO / BA bo tworzysz wymagania i odbierasz ficzery?

ja bym szukal wlasnie czegos w tematyce Business Analysta, bo nie musisz w 100% wiedziec jak tester testowal ale musisz umiec przejrzec jego testy i ewentualnie rozumiec czego dotyczy bug i jaki bedzie mial wplyw dla konkretnego klienta (oszacowac severity)
@Pojedynczy: w tytule stanowiska mam "product manager", aczkolwiek gdyby spojrzeć na to, co robię, to bardziej bym się określiła jako "product ownerka". Czym się różni product manager od ownera to dyskusja akademicka ;) Ale tworzę wymagania, planuję i odbieram ficzery.
@Snuffkin W teorii jako Product Manager dogadujesz featury z klientem, jakie rzeczy mają się w nim znaleźć, w jakim czasie, kolejności itd. Ale nie powinnaś odpowiadać za detale.
W praktyce HGW, w Polsce project/product manager i PO to często ten sam zakres obowiązków.
@Snuffkin: syllabus istqb foundation level, obczaj znajdziesz tam pare ciekawych punktów odnośnie tego jak testować i w efekcie na co zwracać uwagę, jakimi technikami itd
@Snuffkin myślę, że każdą teorią ciężko nadgonić znajomość produktu lub doświadczeniem. Najczęściej zdolność wyłapywania "corner case'ów" wyrabia się poprzez naukę na własnych błędach, np. przeoczona regresja, która #!$%@?ła wszystko.