Wpis z mikrobloga

#krotkofalarstwo

Pytanie jest. Chcę kupić krótkofalówki - dla siebie i dzieciaków, żeby móc się powygłupiać w terenie, ale myślę też o wykorzystaniu w firmie. Oczywiście natrafiłem na Baofeng, no ale czytam, że problem z legalnością bo za duża moc i odkręcana antena.

Pytanie, czy faktycznie jak będę nadawał takim radiem (gadał między dwiema krótkofalówkami), to ktoś jest w stanie zobaczyć, że nadaję ze zbyt dużą mocą?
  • 22
@annotate: ok, ale wtedy mogę używać tego radyjka tylko na tej konkretnej częstotliwości?

@CrystalDizzy: Baofeng wydaje się bardziej rozbudowany, w sensie że mógłbym sobie też prowadzić nasłuch służb, a tą Motorolą chyba nie?

(jestem totalnie zielony, ale możliwość szybkiej komunikacji wydaje mi się atrakcyjna, jednocześnie nie chciałbym łamać prawa czy zakłócać komuś innemu komunikacji przez swoją niewiedzę, stąd radzę się Was, koledzy ;)
tak, dokładnie. I tak się powinno robić w firmie, a nie jak #!$%@? z dźwigów i sklepów cały dzień na pmr ten sam kanał :)


@annotate: Zaraz, bo się teraz lekko zgubiłem...

Co jest złego w tym, że gadają cały dzień na tym samym kanale?
Rozumiem, że skoro mają wykupione pozwolenie to i tak nie mogą przejść na inny kanał (inną częstostliwość)?

---

@CrystalDizzy: a mogę zrobić tak, że kupię
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@staryhaliny: sek w tym że nie gadaja na swojej wykupionej częstotliwości, kupują najtańsza PMR która jest mocniejszą niż prawo pozwala i sieje jak głupia, włączają i... załatwione.

PMR jest do użytku cywilnego bez licencji. Trochę #!$%@? że pchają się tam takie zjeby które nie chcą wydać 80zl na licencje (na całą firmę...). Wchodzi potem taki na dźwig i całe miasto słyszy jego "górka górka" i z drugiej strony "no szto, no
@annotate: Dobra, to żebym dobrze zrozumiał sens tych licencji:

"#!$%@? z dźwigów" teraz kupują sobie takie 5-watowe Baofengi, włączają pierwszy lepszy kanał i se gadają. Coś jakby włączyli CB Radio i gadali sobie na kanale 19?