Wpis z mikrobloga

hej @x-kom miałem właśnie okazje kupować na waszej stronce jeden sprzęt i mam pare przemyśleń. Jako, że nie chcę pozbywać się większej ilości gotówki jednym rzutem wybrałem raty 0% - moją uwagę przykuła niestandardowa procedura (picrel).

1. dodaj do koszyka powyższy produkt (proste)

2. wybierz sposób dostawy „odbiór osobisty” lub „dostawa kurierem" oraz sposób płatności „przelew bankowy” (proste, chociaż w waszej liście sposobów płatności nie ma pozycji "przelew bankowy" a "przelew tradycyjny)

3. wpisz w uwagach do zamówienia „raty0%” i dokończ składanie zamówienia (dla mnie - niestandardowe)

Wykonalem procedure i.... nic. Żadnej wiadomości, ani maila, który by potwierdzał rozpoczęcie jakiejś procedury ratalnej, jedynie numer konta i sugestia przelania całej kwoty zakupu ;D.

Ponieważ nie lubię nie wiedzieć to od razu napisałem na czacie czy może zrobiłem coś nie tak i jak to rozwiązać - konsultant wytłumaczył mi, że te akurat ten rodzaj rat obsługuje jakiś konkretny dział ręcznie przygotowując wnioski( ͡° ͜ʖ ͡°).

Generalnie mój wpis ma na celu podkreślenie małych niedociągnięć w #ux (1 heurystyka Nielsena mówi o informowaniu użytkownika o statusie) Wystarczyłoby napisać w instrukcji, że procedura działa tak a nie inaczej (jako takie szybkie rozwiazanie) i wszystko byłoby jasne.

#webdesign #xkom
twoj_starrry - hej @x-kom miałem właśnie okazje kupować na waszej stronce jeden sprzę...

źródło: comment_1667394793XjTBXyWBBfIcoiD0QpkAGT.jpg

Pobierz
  • 10
@twoj_starrry: Tu nie chodzi o ux, a o automatyzację więc raczej cx. Pewnie uwierzysz, że masę nawet tych najprostszych działań wykonują najgorzej opłacani pracownicy, przeklepywacze. W ecommercie jeśli coś działa automatycznoe to najczęściej takie rozwiązanie zostało dostarczone przez zewnętrznego usługodawcę. W przypadku rat np. usługi, pluginy Santandera lub PayPal`a. Gdyby ikskom posiadał takie opcje dostałbyś z automatu powiadomienie o rozpoczęciu procedury/przyznaniu kredytu. Jeśli nie dosiałeś oznacza to że twoje zamówienie musi
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@proweniencja: zgodzę się tylko częściowo, napisałem przecież w ostatnim paragrafie, że bym sie nie "przysrał" gdyby instrukcja byla dobrze opisana ( ͡° ͜ʖ ͡°), wszystkie pozostałe pretensje wynikaja z niejasności procesu