Wpis z mikrobloga

Czy jest sens doinwestować w Tribana RC500? Obecnie mam go na stockowych częściach i w planach miałbym pedały spd, nowy napęd, nowe siodło, owijkę i możliwe że nowe koła wraz z oponami, bo już 2 razy poszla mi szprycha w tyle i nie mam zaufania do tego koła. W jakim budżecie mógłbym sie zmieścić by poczuć realną różnicę w jeździe? Wagi zbic za bardzo pewnie nie zbiję, ale może sie choć troche uda. Może do mojej listy zmian można by dodać coś jeszcze?
#rower #wykoptribanclub
Pobierz wilhelm99 - Czy jest sens doinwestować w Tribana RC500? Obecnie mam go na stockowych ...
źródło: comment_1666978212ymUw3XoWHGNamemiQf4ICj.jpg
  • 16
planach miałbym pedały spd

@wilhelm99: tak one są fajne, trochę lepiej się jeździ (przyjemniej). Sztywna podeszwa jest bardzo fajna.

nowy napęd

Co rozumiesz przez nowy napęd?
całkowicie? np 2x11/2x12? Co chciałbyś osiągnąć? To będzie drogie (same klamkomanetki to jakiś 1k+) i bardzo mało korzyści realnych.
czy tylko łańcuch/kaseta? To spoko, bo pewnie wyciągnięty i do wymiany. Dobrze to zrobić, tanio i pewnie.

nowe siodło

Siodełko dobrze jest dobrać do swojego tyłka,
Czy jest sens doinwestować w Tribana RC500?


@wilhelm99: imo niebardzo. Juz same miekkie oski przekreslaja tego sens. Ten standard bedzie istnial, ale malo kto bedzie tworzyl lepsze produkty w takim standardzie. Jedna z podstawowych czesci, ktore zrobilyby roznice sa kola. Mozna kupic fajne kolka za bardzo male pieniadze, ale niestety sztywna os.
Np to:
https://www.bike24.de/p1469376.html
Nowy naped (zakladam, ze celujesz w min 105, nizej raczej nie ma sensu) to kilka tysiecy.
@jagodowy_krol: @Tzebullaque: okej, czyli rozumiem, że raczej mały jest sens, jednakże coś z tymi kołami i pedałami trzeba zrobić. W tym roku zrobilem 1800, jednak w sierpniu przestalem jezdzic przez problemy zdrowotne, jednak myślę, że na wiosnę będę już śmigał, myślałem nad nowym, jednak na razie nie moge przeznaczyc okolo 15k na rower, choc wiem, że ceny będą tylko rosły. Dzieki panowie za odpowiedź
@wilhelm99: SPD - jak najbardziej.
Nowy napęd? W jakim celu, jest zużyty? Teoretycznie Sora jest spoko, nie odczujesz większej różnicy od 105, a wyżej nie ma co iść. Poza tym ceny są horrendalne, żeby coś lepszego pakować do trabanta. Ewentualnie jak będziesz bardzo uparty, możesz dorwać używki w fajnej cenie, ale na to trzeba mieć czas.
Siodło ma pasować pod tyłek, więc zawsze warto.
Koła to najbardziej sensowna opcja. Masz stare
@wilhelm99: poszukaj moze na razie uzywanych kol. Co do ewentualnego nowego roweru to przy odrobinie szczęścia upolujesz za 10K przyzwoity karbon na 105/rivalu, w ktory na przestrzeni lat mozna inwestowac, np w karbonowe kola. Oprocz tego komfort jazdy na karbonie to inny swiat. Imo zamiana tribana na inne, lepiej wyposazone amelinium to będzie niewielka roznica.
@Tzebullaque: sam mam karbonową szosę, ale nie wydaje mi się, że zmiana samej ramy na karbon to aż taka różnica. Kojarzę, że widziałem kiedyś test identycznych Treków alu i karbon i różnica praktycznie nie była odczuwalna. Wydaje mi się, że bardziej to kwestia geometrii. Węglowe ramy są z reguły bardziej wyścigowe i dynamiczniej się na nich jeździ. Na pewno w pierwszej kolejności warto zainwestować w koła, bo tutaj waga i sztywność
Te koła po prostu nadają się na śmietnik, zaplecenie na nowo nic nie da, skoro sama obręcz jest słaba, podatna na centrowanie, u mnie pękały przy nyplach i wymienili je na nowe, ale co z tego te nowsze koła też zaczynają pękać


@guru8: ja tylko o nich czytałem i pewnie są różne wersje, z różnych lat. Dlatego nie chcę się wypowiadać jednoznacznie, że te akurat... są takie jak opisałeś. Bo nie
sam mam karbonową szosę, ale nie wydaje mi się, że zmiana samej ramy na karbon to aż taka różnica. Kojarzę, że widziałem kiedyś test identycznych Treków alu i karbon i różnica praktycznie nie była odczuwalna.


@FriPuc: to zalezy co to byl za test. Ja czuje duza roznice w komforcie jazdy na korzysc karbonu. Kiedys w to nie wierzylem "bo decha to decha", ale jednak czuje wyrazna roznice. Co do kol to
@Tzebullaque: dobra tylko po co ma w tym rowerze cokolwiek ulepszać ? Do rekreacyjnej jazdy Sora jest ok, jak zużyje mu się napęd to może wymienić na to samo.
Siodełko wiadomo kwestia indywidualna bez względu na rower - warto zainwestować.
Owijka to też część eksploatacyjna, jak mu się zużyje lub znudzi to niewielkim kosztem można sobie kupić coś nowego i lepszego.
Co do kół - mówicie, że nie rozwojowe. Ale za
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@wilhelm99:

planach miałbym pedały spd

To nie upgrade, a raczej część eksploatacyjna. Kupisz nowy rower to przełożysz.

nowy napęd,

A co chcesz tym osiągnąć? Sora powinna w zupełności wystarczyć. Chyba że naprawdę potrzebujesz mieć duży wybór przełożeń do komfortowej jazdy. 105/tiagra mają sens, bo możesz mieć klamki z hydrauliką. Nie ładowałbym w to kasy.I tak pewnie jeździsz na 3-4 przełożeniach. Będą takie same na Sorze i na Dura Ace. Nie jesteś
Juz same miekkie oski przekreslaja tego sens. Ten standard bedzie istnial, ale malo kto bedzie tworzyl lepsze produkty w takim standardzie.


@Tzebullaque: Bo to tak nie działa, obecnie chyba wszyscy producenci kół na sztywne osie mają w ofercie adaptery do QR.

@wilhelm99: Więc się tym nie przejmuj tylko przed zakupem to sprawdź. Sam mam przełaja z kołami na sztywne osie z adapterami do QR.

https://www.chainreactioncycles.com/ie/en/prime-baroudeur-disc-alloy-wheelset/rp-prod187136

Mam takie koła, poniżej w
Bo to tak nie działa, obecnie chyba wszyscy producenci kół na sztywne osie mają w ofercie adaptery do QR.


@4x80: obecnie tak, ale jeszcze pare lat i to sie zmieni. Poza tym adaptery przy takich przyzwoitych piastach jak dt350 to wciaz extra 150 pln.
obecnie tak, ale jeszcze pare lat i to sie zmieni.


Dlaczego ma się coś zmienić, przestaną produkować koła na sztywne osie?

Poza tym adaptery przy takich przyzwoitych piastach jak dt350 to wciaz extra 150 pln.


Jak kupujesz przyzwoite koła to chyba nie ma problemu z kupnem adapterów ale OPa nie szuka kół w górnej półki i w zupełności mu wystarczą te co mu podałem w pierwszym moim wpisie. Albo inne budżetowe z