Wpis z mikrobloga

Waszym zdaniem co Gothic Remake powinien zrobić lepiej niż oryginał (oczywiście poza tak oczywistymi rzeczami jak lepsza grafika, poprawione sterowanie i interfejs itd.)? Moim zdaniem cztery najważniejsze rzeczy to:

1. Nieco większy świat gry, wypełniony większą ilością pobocznych lokacji, takich jak arena orków (tam gdzie w G2 jest bagienny smok) czy wieża mgieł.
2. Dużo więcej zadań pobocznych, które też będą się pojawiać dopiero w następnych rozdziałach.
3. Większa nieliniowość gry. Nasze decyzje powinny mieć chociaż minimalny wpływ na to co się dzieje w świecie gry. Tak samo wybór gildii powinien mieć wpływ na dalszą fabułę, przynajmniej w takim stopniu jak to było w Gothic 2, żeby faktycznie można było przejść tę grę 3 razy i za każdym razem odkrywać coś nowego.
4. Crafting i alchemię z prawdziwego zdarzenia.
5. Zręcznościowy i rozbudowany system walki, który będzie też wymagał odpowiedniej taktyki, aby gra nie była głupim "klikaczem" jak Gothic 3 czy Arcania. I żeby nie było, nie uważam systemu walki z oryginalnego Gothica za zły. Ba, moim zdaniem w remake'u mogliby wprowadzić system walki identyczny jak w Nocy Kruka, ale podejrzewam, że dla większości graczy byłby obecnie zbyt drewniany.

Natomiast z mniej ważnych rzeczy, ale to póki co przychodzi mi tylko jedna rzecz do głowy:

5. Możliwość obstawiania pojedynków na arenie w Starym Obozie, oraz większą ilość przeciwników na tej arenie. Być może nawet jakiś turniej.

#gothic #gothicremake
maciorqa - Waszym zdaniem co Gothic Remake powinien zrobić lepiej niż oryginał (oczyw...

źródło: comment_1666628648I7xOCLarUIib5DXXhF9nvl.jpg

Pobierz
  • 8
@maciorqa:
7. Poprawiona historia świata gry. Co prawda w G1 nie jest to najważniejsze, ale się rozjeżdża z kolejnymi częściami.
Nawet mam pomysł na serię wpisów na ten temat, więc tutaj nie będę się rozpisywał

przykład

Na podmokłej, bagnistej ziemi ciężka kawaleria Lukkora nie miała szans w starciu ze zwinnymi żołnierzami Lee.

Bitwa o Varrant Tom II

Skoro stwierdzili, że biorą historię z G3 pod uwagę to mam nadzieję, że wątek
@Imperator_Wladek: Racja, zapomniałem o poprawieniu lore gry, aby było bardziej spójne i rozbudowane.

Co do lore to myślałem jeszcze o jednej rzeczy, a mianowicie o orkach. W oryginalnej trylogii trochę bolało, że orkowie w G3 byli całkiem inni od tych z poprzednich części. Już pal licho inny wygląd, bo jednak G3 miał lepsza grafikę, ale ciężko było wytłumaczyć, że nagle zaczęli mówić językiem ludzi i mieli do nich zbliżoną kulturę, w
@maciorqa: o właśnie, orkowie. Było tłumaczone, że orkowie z G3 to jakaś inna rasa czy coś takiego, ale w grze nie było o tym słowa. Bury Zenek na przestrzeni gier gadał tylko z Ur-Shakem i tym niewolnikiem z Wolnej Kopalni (chyba było powiedziane, że on znał ludzki, bo właśnie tam był niewolnikiem) a tu nagle jakby nic się nie stało, może zagadywać do każdego orka na kontynencie. Szczególnie że w Xardas
@Imperator_Wladek: Tylko że tak jak wspominam, moim zdaniem to było fajne w G3, że orkowie nie byli już takimi dzikusami i można było z nimi gadać a nawet dla nich pracować, ale strasznie gryzło się to z tym, co było w dwóch poprzednich częściach. Dlatego uważam, że skoro i tak robią Gothica od nowa, to mogliby to ujednolicić.
@maciorqa: jeszcze jedno. Magia
Jak ona działa w Gothicu? Zwojów można ot tak używać czy trzeba się jakoś tego nauczyć? Czym są kręgi? Czy posiadanie łaski boga jest wymagane, aby ich się nauczyć czy można to pominąć?
Pewnie jest jeszcze parę innych kwestii dotyczących jej

A w przypadku remake dwójki nie obraziłbym się o możliwość importu save'a z G1
@Imperator_Wladek: Odnośnie magi to moim zdaniem można byłoby jeszcze rozważyć pomysł, aby już na starcie zrezygnować z runy i zrobić magię taką jaka była w Gothic 3. Czyli nie potrzebujesz run, po prostu uczysz się zaklęć i rzucasz je za pomocą dłoni.

Ewentualnie runy zostawić Paladynom w G2.

Co do importu save do remake'u G2, to moim zdaniem już Wiedźmin 2 i 3 pokazał że to bez sensu, bo niby importujesz
@maciorqa: runy są zbyt ikoniczne, aby je likwidować

Akurat w Wiedźminie to #!$%@? temat importu. W W1 można ocalić Addę, aby wzięła ślub z Radowidem. W W2 możemy oddać małą Radowidowi i zakończenie jest takie, że Roche zaczyna służyć Redanii. I co? Gówno.
W Mass Effect dobrze to zrobili. Postacie pamiętają ciebie lub nie. Świat żyje twoimi konsekwencjami nawet jeżeli realnie druga ścieżka wygląda tak samo.

Jak to w Gothicu mogłoby