Wpis z mikrobloga

@gonzo91: powodem dalszych spadków jest to, że nic się nie zmieniło od kilku tygodni. To odbicie było czysto techniczne ze względu na napływ opcji put, które wygasają dziś i w piątek, bez żadnych podstaw do kontynuacji rajdu
@gonzo91: Właściwie to czemu tam jest taki problem z covidem, że tak ostro muszą z nim walczyć a pozostałe części świata odpuściły i mają pandemię raczej z bani?
@gonzo91: nie ma podstaw do kontynuacji rajdu w górę.
Na spółkach technologicznych jest nieciekawa atmosfera:
- meta - nietrafiony projekt cukierberga w którym utopił miliardy, a facebook odchodzi do lamusa
- microsoft - zapowiada zwolnienia
- amazon - wstrzymuje inwestycje w nowe centra dystrybucyjne
- apple - po premierze najnowszego iphone docierają informacje o ograniczeniu produkcji

To tylko niektóre przesłanki które świadczą o słabości i niepokojach w branży tech. Dodaj do
@gonzo91: dodam jeszcze coś a propos tesli.
Tryb god mode który załączył się manipulantowi móskowi wcale nie pomaga firmie, a tesla semi to gwóźdź do trumny przy obecnych problemach trapiących auta ev. Coś tam wiem na temat transportu drogowego, i te ciągniki mogą być traktowane co najwyżej jako ciekawostka, albo do robienia pokazówki przed klientem na krótkich trasach.
Zasięg kilkuset kilometrów jest śmiesznie niski, przy konwencjonalnych pojazdach mających zasięg 3-4000 km
@diler_biedy: czas pokaże, Tesle Semi póki co będą robić tylko krótkie dystanse.
Megachargery, które powstają na centrach dystrybucyjnych zainteresowanych firm mogą mieć nawet 1.6 MW w szczycie.
@gonzo91: ja pracuję w transporcie drogowym, i uwierz mi to nie ma szans się przyjąć.
Już prędzej to będą hybrydy z pantografami i siecią grakcyjną na autostradach, niż elektryki na baterie.
Transport to nie tylko centra dystrybucyjne, to też chłodnie, odbiory i dostawy do mniejszych firm i sklepów. Ciężarówkę tankujesz 30min na tydzien jazdy, tesla semi musi być ładowana przynajmniej 1-2x na dobę i stać przy ładowarce godzinę dwie lub więcej.
@diler_biedy: Ja to rozumiem. Nie wiem czy elektryczne ciężarówki to przyszłość, prywatnie uważam że Tesla powinna skupić się na bardziej osobowych opcjach transportu.

Już prędzej to będą hybrydy z pantografami i siecią grakcyjną na autostradach, niż elektryki na baterie.

Jak dobrze pamiętam, to coś takiego działa już w niemczech.