Wpis z mikrobloga

Sorki że tak truję na tagu ale mam dużo rozterek i nie wiem co zrobić. Odłożyłem sobie trochę kasy na ten cel a w pobliskim aeroklubie w listopadzie zaczyna się szkolenie teoretyczne SPL, i mocno się nad mim zastanwiam, ale zacząłem czytać o badanich lekarkich drugiego stopnia i zastanawiam się czy w ogóle się zapisawać. Bo co jeśli nie przjede badań po w trakcie kusru teoretycznego ?? wtedy całe to szkolenie pójdzie na marne. A czego się boje ? No tego że mam 40 lat, kiedyś miałem wypadek na rowerze i miałem nos złamany, nie mam co prawda problemów z oddychaniem przez nos ale nie będe ukrywał że jest gorzej niż przed wypadkiem, dodatkowo mam jeden ząb do usunięcia i palę fajki. Oprócz tego zdrowy, dobrze się czuje, jeżdzę na rowerze. Waszym zdaniem mam w ogóle szanse ?? czy sobie darować ?? A może najpierw zrobić badania a dopiero później zapisać się na kurs teoretyczny.
#lotnictwo #szybowce #szybownictwo
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@felixos: nie znam się.
Ale ja bym zadzwonił do klubu i zapytał który lekarz podpisuje papiery i umówił się do niego na wizytę.
I masz pewność co i jak.
  • Odpowiedz
@Sl_w_k_1: Myślisz że aeroklub ma jakiś układ z lekarzem i starają się przepchnąć kursantów ? Nie zdziwiłbym się jakby tak było, ale jeśli mam wydać 750 na kurs po czym się dowiedzieć że nic z tego to trochę szkoda kasy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@felixos: nie układy. Tylko zakładam że lekarz aby dać zgodę na latanie musi mieć jakieś uprawnienia których nie posiada każdy lekarz.
Jacy są to lekarze w okolicy wie aeroklub.
Dzwonisz.
Pytasz się do jakiego lekarza iść.
Płacisz stówkę albo i nie.
I wiesz na czym stoisz
  • Odpowiedz
@felixos: Najpierw badania, II klasa na szybole. Koszt 520 zł. Można robić tylko u określonych lekarzy orzeczników. Ja robiłem w alergo med w Warszawie. Przychodzisz o 8 rano, krew mocz, laryngolog, okulista, ekg itd. Potem badanie u lek. orzecznika jak u internisty. Jeśli jesteś ogólnie zdrowy to na luzie, jak masz pytania dawaj na priv.
  • Odpowiedz
Jesli nie przejdziesz z powodu nosa, to dostaniesz skierowanie na zabieg prostowania przegrody nosowej. Jak wyremontujesz facjate, to mozesz latac. Ja mam krzywa z powodu bliskiego kontaktu z trzepakiem w dziecinstwie i badania lotnicze przechodze od 40 lat.
  • Odpowiedz
  • 1
@NoMoreTearsJustSmile silne bóle głowy + kilka innych drobniejszych rzeczy.
Z tego co pamiętam to nie jest kwestia uznaniowa lekarza, tylko on ma jasne wytyczne co wyklucza z pracy pilota i jeśli masz rozpoznane coś z tej listy to automatycznie wypadasz z gry.
  • Odpowiedz
@felixos zab do usunięcia i fajki nie powinny być przeszkodą, co do nosa to wydaje mi się że puszcza, zrob sobie w alergomed aviation w wawce, w 6h całość załatwisz. Ja z gdanska tam jechalem by zrobić w jeden dzień ;)
  • Odpowiedz
@felixos: sam mam wadę wzroku i mam wpis w licencję, że muszę latać w okularach, a drugie, zapasowe mieć ze sobą plus krzywą przegrodę od urodzenia, nic z tym robiłem, a bez żadnego problemu dostałem I klasę w 2018 roku (podejrzewam, że teraz też tak będzie, ba, musi być - atpl course here ( ͡ ͜ʖ ͡) ), więc myślę, że możesz śmiało iść na
  • Odpowiedz
2. klasa jest latwa, ale mozesz spytac w aeroklubie, czy to problem. Oni juz mieli dziesiatki jak nie setki takich jak Ty. No i udanej zabawy! Tez sie w to bawilem :)
  • Odpowiedz