Jako że wracam do pracy w biurze przez 2 dni w tygodniu, postanowiłem przeanalizować opcje dojazdu. Prawda, że taryfa naszej #komunikacjamiejska w #trojmiasto ogóle nie jest skomplikowana? ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
@RicoElectrico: nie po to ktoś siedział nad tym cennikiem tyle godzin, żeby przyszedł byle plebs i zrozumiał po minucie jaki bilet ma kupić jak chce dojechać pospiesznym autobusem i pociągiem SKM przesiadając się potem w tramwaj ( ͡°͜ʖ͡°)
Tak na poważnie, to te bilety łączone łączone powinny być trochę lepiej rozpowszechnione, bo obecnie to odnoszę wrażenie, że strasznie się ich trzeba naszukać i trzeba już
@sylwke3100: chęć ludu jest, woli organizatorów już jest mniej. Tak po prawdzie, to by mogłoby być ich i 30, pod warunkiem, że rozkład bym sprawdził na jednej stronie i mógł kupić jeden bilet
@Nie_znany: No mimo wszystko wyszło, że łączony najlepszy, bo jeden raz więcej pojedzie się w miesiącu do Gdańska i oszczędności z kombinatorstwa się niwelują. Dodatkowo łączony jest ważny na dużo dłuższym odcinku SKM niż 15 km:
SKM w Trójmieście oraz POLREGIO na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo, Borkowo i Babi Dół (kierunek z/do Kościerzyny);
@Nie_znany: Łatwiej jest jak jeden nad wszystkim pilnuje.
W GOP od wielu lat był ten problem.
Było trzech organizatorów MZK Tychy, KZK GOP Katowice i MZKP Tarnowskie Góry
Ich sieci w wielu miejscach się nachodziły co wynika z tego że sieć GOPu mocno nawiązuje albo nawiązywała do dawnej sieci WPK (wojewódzkiego przedsiębiorstwa komunikacji z czasów komuny)
No i się robił problem bo o ile MZKP i KZK GOP dawno dawno mieli
@sylwke3100: no a u nas w trójmieście wieczne niedasie. Wspólnego biletu niedasie, bo nie można policzyć któremu organizatorowi przydzielić jaką część tortu, a nawet jak wpadli na pomysł odbijanych kart, żeby "sprawiedliwie" dzielić przychody i kasować pasażerów, to też niedasie i mimo że miało to być już chyba od 2 albo i 3 lat, to ni widu ni słychu co z tym dalej. Złączyć niedasie, bo jak to jedna spółka, zamiast
Domyślnie przez lata wyłącznie istniała i istnieje taryfa strefowa czyli założenie - jedna gmina jedna strefa ( były bilety na jedną / dwie / trzy i więcej stref.
Tylko to rodziło problem bo z racji takich granic jakie mamy jest sporo ludzi co mieszka na granicy miast albo w jej okolicy. Strefowa taryfa wymuszała na nich kupiono droższego biletu mimo iż jechali tylko
@sylwke3100: no a u nas w trójmieście wieczne niedasie. Wspólnego biletu niedasie, bo nie można policzyć któremu organizatorowi przydzielić jaką część tortu, a nawet jak wpadli na pomysł odbijanych kart, żeby "sprawiedliwie" dzielić przychody i kasować pasażerów, to też niedasie i mimo że miało to być już chyba od 2 albo i 3 lat, to ni widu ni słychu co z tym dalej. Złączyć niedasie, bo jak to jedna spółka, zamiast
@sylwke3100: Ale w Gdańsku nie ma chęci reorganizacji zbiorkomu. W Gdyni w zbiorkomie pracują fachowcy, w Gdańsku ludzie którzy zostali wyrzuceni z innych urzędów
@kaaban: No tak, u nas to są różne miasta i się nie da, ale w GOP się dało. Ale to nie jest niedasie.
Falla może i jest montowana, jeżdżę zbiorkomem, ale mnie obchodzi czy coś działa, a nie czy jest montowane. Falla miała być kilka lat temu, na dzień dzisiejszy nie ma i szczerze mówiąc nie wiem kiedy to w końcu ruszy w 100%. Plany planami, mnie jako pasażera wozi obecny
@Nie_znany: Podstawowa różnica w porównaniu do GOP jest taka, że GOP ma metropolie z budżetem na poziomie 1,4 miliarda złotych. W Trójmieście nie ma metropolie nie dlatego, że "nie da się", tylko dlatego że ustawa metropolitalna celowo jest zamrożona przez Pis. I żaden samorząd ani marszałek nie mają tutaj nic do rzeczy
@Nie_znany: Ale marszałek nie dostal zaplecza technicznego, jak marszałkowie z innych województw, bo mu to Pis uniemożliwia. Na pkm jest dwóch przewoźników bo jest zmowa skm-polregio a nie dlatego że marszałek postawil taki warunek
W Gdańsku na pewno się da zrobić lepsze połączenia ale nie ma na to chęci ani pieniędzy. Ja bronie Gdyni, syf Gdański mnie nie obchodzi, dla mnie mogą tam jeździć furmankami
@sylwke3100: Ale taki organizm wymusza integrację i jej sprzyja, dodatkowo dostajecie ekstra kasę z budżetu. W Trójmieście tego nie ma
@kaaban: Prawda jest taka że nie wymusza bo ZTM tak jak poprzednicy miota się i walczy z tymi samymi problemami które są natury organizacyjnej: - brak wspólnego zarządzania przystankami (każde miasto zarządza po swojemu, tramwaje mają też swoje wiaty + reklamodawcy) - PKMy które służą jako narzędzie polityczne dla danego
Dzisiaj mija 20 rocznica przystąpienia Polski do UE. Unia realnie zmieniła moje życie. Nie wyobrażam sobie Polski poza UE. Zaplusuj, jesli się za mną zgadzasz.
Prawda, że taryfa naszej #komunikacjamiejska w #trojmiasto ogóle nie jest skomplikowana? ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
#gdynia #gdansk #kolej #skm trochę #codzienneszkalowaniegdanskiegozbiorkomu #heheszki #theydidthemath
Tak na poważnie, to te bilety łączone łączone powinny być trochę lepiej rozpowszechnione, bo obecnie to odnoszę wrażenie, że strasznie się ich trzeba naszukać i trzeba już
Dodatkowo łączony jest ważny na dużo dłuższym odcinku SKM niż 15 km:
W GOP od wielu lat był ten problem.
Było trzech organizatorów MZK Tychy, KZK GOP Katowice i MZKP Tarnowskie Góry
Ich sieci w wielu miejscach się nachodziły co wynika z tego że sieć GOPu mocno nawiązuje albo nawiązywała do dawnej sieci WPK (wojewódzkiego przedsiębiorstwa komunikacji z czasów komuny)
No i się robił problem bo o ile MZKP i KZK GOP dawno dawno mieli
@sylwke3100: Nie ma mowy o żadnym scaleniu. Nie po to w Gdyni jest przemyślana i czysta komunikacja, żeby równać w dół do Gdańska
Domyślnie przez lata wyłącznie istniała i istnieje taryfa strefowa czyli założenie - jedna gmina jedna strefa ( były bilety na jedną / dwie / trzy i więcej stref.
Tylko to rodziło problem bo z racji takich granic jakie mamy jest sporo ludzi co mieszka na granicy miast albo w jej okolicy. Strefowa taryfa wymuszała na nich kupiono droższego biletu mimo iż jechali tylko
Falla może i jest montowana, jeżdżę zbiorkomem, ale mnie obchodzi czy coś działa, a nie czy jest montowane. Falla miała być kilka lat temu, na dzień dzisiejszy nie ma i szczerze mówiąc nie wiem kiedy to w końcu ruszy w 100%. Plany planami, mnie jako pasażera wozi obecny
W Gdańsku na pewno się da zrobić lepsze połączenia ale nie ma na to chęci ani pieniędzy. Ja bronie Gdyni, syf Gdański mnie nie obchodzi, dla mnie mogą tam jeździć furmankami
@sylwke3100: Ale taki organizm wymusza integrację i jej sprzyja, dodatkowo dostajecie ekstra kasę z budżetu. W Trójmieście tego nie ma
@kaaban: Prawda jest taka że nie wymusza bo ZTM tak jak poprzednicy miota się i walczy z tymi samymi problemami które są natury organizacyjnej:
- brak wspólnego zarządzania przystankami (każde miasto zarządza po swojemu, tramwaje mają też swoje wiaty + reklamodawcy)
- PKMy które służą jako narzędzie polityczne dla danego