Wpis z mikrobloga

@RicoElectrico: nie po to ktoś siedział nad tym cennikiem tyle godzin, żeby przyszedł byle plebs i zrozumiał po minucie jaki bilet ma kupić jak chce dojechać pospiesznym autobusem i pociągiem SKM przesiadając się potem w tramwaj ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak na poważnie, to te bilety łączone łączone powinny być trochę lepiej rozpowszechnione, bo obecnie to odnoszę wrażenie, że strasznie się ich trzeba naszukać i trzeba już
  • Odpowiedz
@Nie_znany: No mimo wszystko wyszło, że łączony najlepszy, bo jeden raz więcej pojedzie się w miesiącu do Gdańska i oszczędności z kombinatorstwa się niwelują.
Dodatkowo łączony jest ważny na dużo dłuższym odcinku SKM niż 15 km:

SKM w Trójmieście oraz POLREGIO na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo, Borkowo i Babi Dół (kierunek z/do Kościerzyny);
  • Odpowiedz
@Nie_znany: Łatwiej jest jak jeden nad wszystkim pilnuje.

W GOP od wielu lat był ten problem.

Było trzech organizatorów MZK Tychy, KZK GOP Katowice i MZKP Tarnowskie Góry

Ich sieci w wielu miejscach się nachodziły co wynika z tego że sieć GOPu mocno nawiązuje albo nawiązywała do dawnej sieci WPK (wojewódzkiego przedsiębiorstwa komunikacji z czasów komuny)

No i się robił problem bo o ile MZKP i KZK GOP dawno dawno mieli
  • Odpowiedz
@sylwke3100: no a u nas w trójmieście wieczne niedasie. Wspólnego biletu niedasie, bo nie można policzyć któremu organizatorowi przydzielić jaką część tortu, a nawet jak wpadli na pomysł odbijanych kart, żeby "sprawiedliwie" dzielić przychody i kasować pasażerów, to też niedasie i mimo że miało to być już chyba od 2 albo i 3 lat, to ni widu ni słychu co z tym dalej. Złączyć niedasie, bo jak to jedna spółka, zamiast
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Nie_znany: U nas z dzieleniem toru jest różnie

Domyślnie przez lata wyłącznie istniała i istnieje taryfa strefowa czyli założenie - jedna gmina jedna strefa ( były bilety na jedną / dwie / trzy i więcej stref.

Tylko to rodziło problem bo z racji takich granic jakie mamy jest sporo ludzi co mieszka na granicy miast albo w jej okolicy. Strefowa taryfa wymuszała na nich kupiono droższego biletu mimo iż jechali tylko
  • Odpowiedz
@sylwke3100: no a u nas w trójmieście wieczne niedasie. Wspólnego biletu niedasie, bo nie można policzyć któremu organizatorowi przydzielić jaką część tortu, a nawet jak wpadli na pomysł odbijanych kart, żeby "sprawiedliwie" dzielić przychody i kasować pasażerów, to też niedasie i mimo że miało to być już chyba od 2 albo i 3 lat, to ni widu ni słychu co z tym dalej. Złączyć niedasie, bo jak to jedna spółka, zamiast
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Ale w Gdańsku nie ma chęci reorganizacji zbiorkomu. W Gdyni w zbiorkomie pracują fachowcy, w Gdańsku ludzie którzy zostali wyrzuceni z innych urzędów
  • Odpowiedz
@kaaban: No tak, u nas to są różne miasta i się nie da, ale w GOP się dało. Ale to nie jest niedasie.

Falla może i jest montowana, jeżdżę zbiorkomem, ale mnie obchodzi czy coś działa, a nie czy jest montowane. Falla miała być kilka lat temu, na dzień dzisiejszy nie ma i szczerze mówiąc nie wiem kiedy to w końcu ruszy w 100%. Plany planami, mnie jako pasażera wozi obecny
  • Odpowiedz
@Nie_znany: Podstawowa różnica w porównaniu do GOP jest taka, że GOP ma metropolie z budżetem na poziomie 1,4 miliarda złotych. W Trójmieście nie ma metropolie nie dlatego, że "nie da się", tylko dlatego że ustawa metropolitalna celowo jest zamrożona przez Pis. I żaden samorząd ani marszałek nie mają tutaj nic do rzeczy
  • Odpowiedz
@Nie_znany: Ale marszałek nie dostal zaplecza technicznego, jak marszałkowie z innych województw, bo mu to Pis uniemożliwia. Na pkm jest dwóch przewoźników bo jest zmowa skm-polregio a nie dlatego że marszałek postawil taki warunek

W Gdańsku na pewno się da zrobić lepsze połączenia ale nie ma na to chęci ani pieniędzy. Ja bronie Gdyni, syf Gdański mnie nie obchodzi, dla mnie mogą tam jeździć furmankami
  • Odpowiedz
@kaaban: Tylko że większość budżetu Metropolii to kasa ze składek na komunikację od miast.


@sylwke3100: Ale taki organizm wymusza integrację i jej sprzyja, dodatkowo dostajecie ekstra kasę z budżetu. W Trójmieście tego nie ma
  • Odpowiedz
@sylwke3100: Ale taki organizm wymusza integrację i jej sprzyja, dodatkowo dostajecie ekstra kasę z budżetu. W Trójmieście tego nie ma


@kaaban: Prawda jest taka że nie wymusza bo ZTM tak jak poprzednicy miota się i walczy z tymi samymi problemami które są natury organizacyjnej:
- brak wspólnego zarządzania przystankami (każde miasto zarządza po swojemu, tramwaje mają też swoje wiaty + reklamodawcy)
- PKMy które służą jako narzędzie polityczne dla danego
  • Odpowiedz