Wpis z mikrobloga

Wygląda na to, że Niemcy dogadali się ze Słoweńcami. Ukraina otrzyma 28 czołgów M-55S (modernizacja T-55), które znajdują się obecnie w magazynach słoweńskiego wojska. Słoweńcy mają otrzymać 40 pojazdów transportowych. Niestety nie znam się na słoweńskim, ale wg. Google'a dalej mowa jest o 35 ciężkich 8-kołowych ciężarówkach (?) i 5 ciężkich 8-kołowych cysternach.

T-55 pojawił się w 1958 roku. Był produkowany m.in w Polsce w latach 1964 – 1981 i wycofano go z Wojska Polskiego do 2002. To będzie zdaje się najstarszy i najgorszy czołg dostarczony Ukrainie. Oficjalnie Słowenia zakończyła modernizację tych czołgów w 1999 roku. Wymieniono działo na natowskie 105mm, dodano SKO i pancerz reaktywny.

#slowenia #niemcy #ukraina #wojna #wojsko

https://twitter.com/STA_English/status/1571874316244979718
https://www.sta.si/3083181/golob-in-scholz-dosegla-dogovor-za-izmenjavo-vojaskih-vozil-za-ukrajino
Pobierz Okcydent - Wygląda na to, że Niemcy dogadali się ze Słoweńcami. Ukraina otrzyma 28 cz...
źródło: comment_1663606054jqsCZOYKjDnANo8ROwHACU.jpg
  • 19
@Okcydent: interes życia Słoweńcy ubiją jeśli cokolwiek za to dostaną. Przecież to już eksponaty na pomniki, ewentualnie cele poligonowe. Nie wiem czy nawet jakikolwiek bantustan afrykański by to chciał odkupić.
Chociaż w sumie wojna syryjska widziała jeszcze starsze eksponaty...

Ciekawe jakie tam napięcia w kuluarach odchodziły między naszymi i niemieckimi politykami, że teraz niemiaszki z każdym na wschodniej flance próbują się dogadać a nas omijają szerokim łukiem ( ͡° ͜
@Heroina340: Na wiki pisali, że Serbia w 2015 roku opchnęła Pakistanowi sporo T-55. Ale, żeby chcieć T-55 Ukrainie dostarczać. Nosz...
Też się zgadzam, że Niemcy potrzebują "sukcesów" w Ringtauschu by przykryć niepowodzenie w "rozmowach" z Polską. Słowacji opylają L2 za BWP-1. Teraz biorą od Słowenii chłam. Od Greków szrot. Generalnie widać, że ani ilość, ani jakość ani tym bardziej szybkość dostaw.