Wpis z mikrobloga

Motomirko, w Moto u różowej po spokojnej jeździe (CBF 500A, na gaźnikach) po ok. 20km pojawiło się jakieś bulgotanie chyba płynu chłodzącego w zbiorniczku.

Co to może być?

Moto jest po serwisie, był wymieniany płyn chłodniczy (i masa innych rzeczy)
Może za dużo nalane było...?

#motocykle #motoryzacja
  • 20
@bocznica długo to trwa aż wentylator się załączy, ale bulgotanie słyszę tylko na wyłączonym silniku, takie jakby powietrze w układzie bylo. Dodatkowo płynu przybyło aż ponad maksimum.
@bocznica jest, pod bakiem. To żeby tego nie odkręcać na rozgrzanym silniku to wiem. Pytanie czy dolewanie do zbiornika wyrównawczego rozwiąże problem?
Po dolaniu do niego zagrzałem znów Moto aż do załączenia wentylatora, i bulgotanie było o wiele mniejsze. Teraz odczekalem chwilę i dolalem i załączyłem silnik, rozgrzał się chwilę ale chyba wypływa teraz płyn przez rurkę z nadmiarem i zbiornik jest pełny. Oczywiście tezaz zad płynu ubywa.
No cóż chyba jednak
@19ludwik91 nie wiem jaki tam jest układ ani nie jestem turbo specem. Ale ja bym najpierw na zimnym silniku zobaczył pod korek w chlodnicy czy tam jest pod korek dokladnie a nie stoi powierrze. Później ewentualnie pougniatal przewody i, np. u mnie w bmw, jest na pompie na górze specjalna śrubka to odpowietrzenia. Luzujesz ją i powinien pociec płyn. Dopiero na koniec dolałbym ewentualnie do zbiorniczka.
@bocznica nic nie widziałem, ale chodził teraz z dobre 20minut i bulgotanie ustąpiło, płynu nie wywala i wentylator załącza się o wiele wcześniej niż poprzednio (w połowie skali, gdzie wcześniej wskazówka była już prawie u góry)
Dolalem jeszcze do zbiornika wyrównawczego trochę, tak żeby było między min a max i zostawiam tak. Jeszcze może różowa się przejedzie zobaczymy jak pod prawdziwym obciążeniem się zachowuje, ale wygląda na naprawione.
@19ludwik91: wygląda jakby ktoś zalewając płyn przy wymianie, zalał go przez zbiornik wyrownawczy, a nie do chłodnicy. Więc jest zapowietrzony. Odkręć korek chlodnicy i zobacz czy jest płyn :)