Wpis z mikrobloga

Jak mierzycie naciąg łańcucha? Oczywiście najlepiej wg instrukcji, ale załóżmy że jej nie ma. Część tutoriali w necie wspomina o pomiarze na stopce centralnej/podnośniku tylnego koła, a część że na bocznej. IMO pomiar z podniesionym kołem nie ma sensu bo zawieszenie inaczej się układa po uniesieniu, ale jestem ciekaw waszych doświadczeń.

Instrukcja od Rometa w którym próbuję napiąć niewiele mówi, tylko o stopce centralnej (której nie ma), tyle że wtedy łańcuch trze o ramę w jednym punkcie, a jak siedzi na kole to jest wszystko ok.

#motocykle
  • 32
@Crea: no niby można, ale w praktyce to jest nierealne, dlatego @aso824 serwisówka zazwyczaj podaje wymagany naciąg łańcucha w pozycji kiedy motocykl stoi obydwoma kołami na ziemi - jest wtedy odpowiedni zapas na rzecz dodatkowego napięcia łańcucha pod wagą kierowcy.
serwisówka zazwyczaj podaje wymagany naciąg łańcucha w pozycji kiedy motocykl stoi obydwoma kołami na ziemi - jest wtedy odpowiedni zapas na rzecz dodatkowego napięcia łańcucha pod wagą kierowcy.


@erdetmxt: za to ja słyszałem, że serwisówka podaje prawidłowy naciąg pod obciążeniem

@aso824: ale @Crea ma rację - tak nakazywał mi mój instruktor.
@Piter2013: tak, generalnie to różnica między punktami wynosi ok. 1 cm i jestem tego świadom

Zadaję tu pytanie bo po oglądaniu tutoriali na YT nt. naciągania łańcucha się za to zabrałem i zaczął ocierać o ramę po naciągnięciu, tylko że naciągałem mierząc luz po podniesieniu tylnego koła (punkt podparcia pod silnikiem), a po opuszczeniu wszystko gra.

Niestety nie mam serwisówki Rometa a tylko niejasną instrukcję której nie ufam w pełni (np.
Pomiar luzu powinien być dokonany podczas gdy motocykl oparty jest na stopce bocznej lub centralnej. Niektórzy producenci zalecają aby zmierzyć luz na obciążonym przez kierowcę motocyklu. Wszelkie informacje jak zrobić to poprawnie znajdziesz w książce serwisowej swojej maszyny.
@aso824: znajdź kogoś o swojej(podobnej) wadze, posadź, poluzuj nakrętkę, ustaw, dokręć, niech przetacza motocykl 3x po 50cm a Ty sprawdzaj co te 50cm, jak gdzieś będzie więcej niż chyba 2cm(lub będzie bardzo napięty) to łańcuch do wymiany.Do wymiany bo takie miejscowe wyciągniecie będzie hałasowało i niszczyło łożysko na zębatce zdawczej.