Wpis z mikrobloga

Zauważyłem u #dzieci dziwną fascynację starymi grami/grami o starym wyglądzie, której na początku nie rozumiałem.
Najpierw był #minecraft - ok, coś nowego, dzieciaczki sobie budują różne śmieszne rzeczy, uczą się czegoś.

Ale potem patrzę, jarają się Mario, wyciągają z internetu jakieś Donkey Kongi, oglądają YTby o tym...

Dla mnie to było zaskoczenie - całe życie gracza to historia pogoni za lepszą grafą, wiekszą rozdzielczością, lepszymi teksturami, realizmem, FPSem itd.

A młodych to nie rusza, bo urodzili się w świecie gdzie dobra grafa jest od dawna standardem.
Realistyczne postacie i ulice to dla nich żadna atrakcja - widzą w grze to samo co w realu.

Natomiast te stare pixelowe pierdoły to dla nich coś nowego, oryginalnego, innego niż wszystko co znają.
Taka refleksja.

#pcmasterrace #gry #grykomputerowe
Opornik - Zauważyłem u #dzieci dziwną fascynację starymi grami/grami o starym wyglądz...

źródło: comment_1660461613lPBCBf5vP0uV3lDF27i6CY.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
@Opornik: bo gry pixelowe były proste w swej konstrukcji i dawały wyzwanie, jak się przeszło gdzieś daleko bez wywalania się ze wszystkich żyć (i braku wiedzy jak skorzystać z mechanizmu kontynuacji) to już była frajda.
  • Odpowiedz
Dla mnie to było zaskoczenie - całe życie gracza to historia pogoni za lepszą grafą, wiekszą rozdzielczością, lepszymi teksturami, realizmem, FPSem itd.


@Opornik: ale zycie ktorego gracza? Mnie zawsze obchodzila tylko frajda z gry. Grafika to tylko dodatek dla mnie
  • Odpowiedz
@Opornik: Bo dla większości ludzi się liczy grywalność a nie grafika. Gra nie musi być skomplikowana żeby była dobra. No tak ale pamietam jak wujek mi pokazał farcry to szczena mi opadła. I nie mogłem sobie wyobrazić jak to tak po całej wyspie chodzic gdzie chcesz.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Opornik: tu nie chodzi o magiczna fascynacje starymi grami. A o porzadne gry ze spojnymi mechanikami. Minecraft jest chyba najlepsza gra open world "survival" "adventure". Z modami to juz wgl.

Gry AAA to takie gowienka ktore nudza sie po pol godziny. Dlatego prawdziwy gracz ma w swoim top tylko gry "niezależne" (np Kroniki Myrtany, Outward) lub tytuly od przodowników gatunku (np Tarkov, Divinity 2 OS, Minecraft, jak ktos lubi drewniane
  • Odpowiedz
@Opornik: Nowe gry są robione dla starych ludzi, bez ambicji do nauczenia się mechanik, bez chęci do pokonania jakiegoś wyzwania. Czemu młoda osoba z czasem chciałaby grać w grę która się sama przechodzi, a jedyne co musisz robić to nacisnąć bezmyślnie przycisk?
  • Odpowiedz
@AutismoHarbinger: dla nowych tez. Liga (lol) miala fajne mechaniki, kiedys postacie byly glebokie i sie zesralo xD

Czym to zastapiono, systemami imitujacymi nowosci ale znacznie plytszymi. Np kazda postac ma do wyboru 1-3 mythic itemki ale przez to zabito prawdziwa wolnosc bo wiekszosc postaci zawsze bedzie budowac mythica na poczatku i zawsze bedzie to 1 konkretny build ktory jest najlepszy. Kiedys sporo postaci i tak mialo sztywne buildy ale dalo
  • Odpowiedz
@NewBlueSky: Mi się wydaje jednak że targetem nie są dzieci, tylko dorośli którzy chcą tylko jedną gierkę pyknąć i być dobrymi bez wysiłku. To też są gracze którzy najwięcej płacą, a nie chce im się zagłębiać.
Nawet na wykopie można spotkać się z komentarzami typu "Ja chcę wrócić do domu po pracy, włączyć grę i za dużo nie myśleć".
IMHO nie ma w tym nic złego też, szkoda tylko że
  • Odpowiedz
Nawet na wykopie można spotkać się z komentarzami typu "Ja chcę wrócić do domu po pracy, włączyć grę i za dużo nie myśleć".


@AutismoHarbinger: no to rozumiem, tylko wtedy bym to widzial rozwiazane przez game mode dla noobów, a nie ze sie pchaja w rankedy i tam placza xD trzeba znac swoje miejsce. Jak jestes noobem to mozesz grac ARAMy, a nawet grac na boty, imo slabi gracze by sie
  • Odpowiedz
@Opornik: jeżeli chodzi o Minecraft, to ten nie przyciąga "pikselozą", ale przez tzw. #voxele, które umożliwiają wprowadzanie całej gammy nowych możliwości względem np. gier opartych o trójkąty/vertexy.

Im mniejsze #voxele, tym bardziej zbliżamy się do symulacji fizyki na poziomie atomów, tym więcej mocy obliczeniowej potrzeba, aby dodać obsługę interakcji z takim światem.

Podobnie ma się z Ray-Tracingiem, a #raytracing + #voxele
  • Odpowiedz
@frutson: Jest cała masa nowych zajebistych gier. Nie rozumiem tego boomerskiego biadolenia, że wszystko co nowe to gorsze od tego starego. Rynek gier się non stop rozwija, wychodzą gry bardzo dobre, dobre i słabe ale tak też było 15, 20 czy 30 lat temu, ale w pamięci zostają jedynie te dobre a nie gnioty. Nowe gry to pełnoprawne produkcje z świetną, złożoną i wciągającą fabułą i lore, a oprawa graficzna
  • Odpowiedz