Wpis z mikrobloga

Od niedawna zacząłem używać aplikacji #mojeing a co za tym idzie, korzystam z #blik i przelewu na telefon (wcześniej nie korzystałem bo nie było mi to aż tak potrzebne). Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Dlaczego gdy wykonuję do kogoś BLIKa to oprócz potwierdzenia PINem - co ma dla mnie sens - muszę dodatkowo przepisać kod, który otrzymuję w SMSem?
Ten dodatkowy kod sprawia, że wykonywanie BLIKa trwa dłużej niż wykonanie zwykłego przelewu, zakładając, że mam kogoś zapisanego i ma on konto w ING. Znajomy, który długo i dużo korzysta z BLIKa był zdziwiony, gdy robiłem mu przelew i musiałem dodatkowo wpisywać kod z SMSa, bo sam czegoś takiego nie musi wpisywać.

Da się to jakoś wyłączyć? Czy jest to związane z faktem, że dopiero od niedawna zacząłem z tego korzystać i ING mnie "sprawdza", więc muszę się jakoś chwilę przemęczyć?

#ing
  • 6
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@krry: a jak robisz przelewy przez internet to potwierdzasz aplikacją czy smsem? Jak smsem to zobacz czy da się zmienić na aplikację (nie jest to super jak telefon dozna awarii)
@sberatel: Dostaję mniej więcej takiego SMSa jak poniżej - zamiast konta, jest numer telefonu. I to niezależnie od kwoty, czy przelewam jakieś drobne, czy nieco większą kwotę. W ustawieniach bezpieczeństwa mam tylko możliwość zmiany numeru telefonu, a nie zmianę sposobu autoryzacji. Nie mam pojęcia gdzie tego szukać, wszystko już przejrzałem. ¯\_(ツ)_/¯

@zibizz1: Zawsze jak robiłem przelewy z komputera to potwierdzałem SMSem, natomiast ostatnio jak coś robiłem to aplikacją. Jakby samo
krry - @sberatel: Dostaję mniej więcej takiego SMSa jak poniżej - zamiast konta, jest...

źródło: comment_1660244553nyfiruoxRox2muufZN7DHQ.jpg

Pobierz
@krry Nasz system sam decyduje, czy w przypadku danej transakcji poprosimy Cię o dodatkową autoryzację kodem z wiadomości sms. Nie możesz tego samodzielnie włączyć lub wyłączyć. Jest to dodatkowe zabezpieczenie, który może się pojawić, ale nie musi się tak stać.