#programista15k #korposwiat #programowanie Mirki,jakie znacie narzędzie do udostępnienia informacji i współpracy w firmie? Rozglądamy się za jakąś aplikacja webową, która pobierze odpowiednie dane z serwera,pozwoli użytkownikowi na ich edycję a następnie na zapis z powrotem na serwer, ważna jest możliwość nadawania uprawnień do widoków, łatwość edycji formatki,widok taki jak w Excelu tj jeden ekran z wszystkimi rekordami w formie arkusza,do tej pory bazujemy na Excelach i serwerach SQL,może znacie coś lepszego?
@Bluzgowy: Ja kiedys uzywalem OneNote'a do trzymania shareowanych notatek z innymi ludzmi, calkiem sie to sprawdzalo. A notatki chyba lezaly fizycznie na jakims sharepoincie czy cos.
@chinski_pierozek: przykład,mamy zebrać od 50 osób informację na temat podjętych przez nich działań wobec klientów. użytkownik odpala teraz specjalnego excela za pomocą makra pobiera dane klientów z którymi ma się skontaktować,wprowadza swoje informację i za pomoca kolejnego makra wrzuca z powrotem wszystko na serwer SQL. Widok jak w excelu pomaga wzrokowo ogarnąć wszystkie rekordy,ułatwia ich szybka edycję itp
@Bluzgowy: jako że jestem uczulony na makra i manualne taski może przyjrzałbym się stworzeniu ekosystemu z Power Appką, Excelem online lub sharepointową listą, zintegrowaniu z SQL i zuatomatyzowaniu wszystkiego przez Power Automate.
Na czym polega aktualnie wasza bolączka? Szukacie lepszego UX, mniejszego nakładu manualnej pracy, szybszego uzupełniania informacji przez userów, czegoś innego?
@chinski_pierozek: największy problem to duża ilość podobnych w działaniu exceli,każdy zbierający inne dane, chcielibyśmy to wrzucić w jedno miejsce, do tego lepsza walidacja wprowadzanych danych, makra też potrafią uprzykrzyć życie jak sam napisałeś
@Bluzgowy: to tak jak napisałem, w zależności od skomplikowania walidacji danych i zasad dostępu: Excel / Sharepoint / PowerApp -> PowerAutomate do automatyzacji i komunikacji z serwerem (+ masz opcję wysyłania powiadomień etc.) -> Excel / Sharepoint / PowerBI do wizuajlizacji w zależności od tego jak skomplikowaną analitykę chcecie i czy output może być w innym miejscu niż input.
Parę(/naście/dziesiąt) godzin zabawy jednorazowo i masz w pełni zautomatyzowane skalowalne rozwiązanie z
Mirki,jakie znacie narzędzie do udostępnienia informacji i współpracy w firmie? Rozglądamy się za jakąś aplikacja webową, która pobierze odpowiednie dane z serwera,pozwoli użytkownikowi na ich edycję a następnie na zapis z powrotem na serwer, ważna jest możliwość nadawania uprawnień do widoków, łatwość edycji formatki,widok taki jak w Excelu tj jeden ekran z wszystkimi rekordami w formie arkusza,do tej pory bazujemy na Excelach i serwerach SQL,może znacie coś lepszego?
To czemu nie chcecie korzystać z Excela? I dlaczego jednocześnie używacie też SQL?
Na czym polega aktualnie wasza bolączka? Szukacie lepszego UX, mniejszego nakładu manualnej pracy, szybszego uzupełniania informacji przez userów, czegoś innego?
Parę(/naście/dziesiąt) godzin zabawy jednorazowo i masz w pełni zautomatyzowane skalowalne rozwiązanie z