Wpis z mikrobloga

@niochland: Zobacz sobie dokument o produkcji airbusa i silników Rolls-Royce Trent 900
Tam te łpaty są robione z tytanu w dodatku w środku są puste. Myślę, że taka turbina jest jeszcze bardziej skomplikowana. Ruskie jedyne co potrafią zrobić to samochód łada bez airbagu. Wszystko co tworzyli i im działa to... skradli.
  • Odpowiedz
@niochland: W tym nie chodzi o wygląd, ale jakość materiałów, które muszą być wytrzymałe, by pracować prawidłowo i znosić przeciążenia.
Przykładem podobnych trudności mogą być zwykłe kulki w długopisach, które podobno produkowane są tylko w Japonii, bo innym krajom to nie wychodzi.
  • Odpowiedz
@niochland: chińczycy też nie potrafią, nawet zwykłe turbinki które są w samochodowym turbo to wyższa szkoła jazdy, popatrz sobie na koszty licencji do catia ile kosztuje program w których takie turbinki sobie możesz zasymulować. Chinski sprzet obrobczy mimo że to wygląda jak niemieckie czy nawet polskie centra obróbcze cnc po 3 latach to złom który parametrów nie trzyma
  • Odpowiedz
@szoloda: @976497: @blackmilk: dzięki panowie za wyjaśnienie, wiedziałem że turbina to nie jest technologia produkcji szklanki, ale nie wiedziałem, że aż tyle #!$%@? się z takim czymś jest

lubię czegoś nie wiedzieć, żeby się potem tego dowiedzieć
  • Odpowiedz
@niochland: Mały update, jeśli chodzi o kulki w długopisach - Chiny już nauczyły się je robić (dopiero po wielu latach), choć ich jakość wciąż może być słabsza, niż u konkurencji.
976497 - @niochland: Mały update, jeśli chodzi o kulki w długopisach - Chiny już nauc...
  • Odpowiedz
@niochland: np podczas II wojny światowej, niemcy miały silniki turbo odrzutowe. Robiło je BMW oraz Junkers. Problem był w technologii materiałów. Zwyczajnie te silniki kończyły się po 2-3 przelotach... Dopiero po wojnie i Uk i Usa osiągnęły jako taką technologię by pracowało to ciut dłużej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 21
@niochland: lata pracowałem przy chodzeniu silników turbośmigłowych. Na samym tym temacie można zrobić sto doktoratów. Taka turibnika to cud techniki i dziesiątki tysięcy roboczko godzin inżynierów
  • Odpowiedz
Wygląda jak coś co można co weekend w garażu ze szwagrem byśmy mogli kleić


@niochland: Takie podejście mieli rosyjscy politycy na zachodnie sankcje ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) Że sami będą sobie robić to czego nie będą mogli ściągać, no i teraz zamykają fabryki samochodowe jedną za drugą ( ͡°( ͡
  • Odpowiedz
@niochland: żeby zrobić turbinę trzeba mieć

a) dokumentację techniczną każdego elementu, od #!$%@? podkładki po wał i korpus
b) zaplecze techniczne w postaci odlewni, parku maszynowego operującego w tolerancjach 0,001mm
c) wiedzę jak to złożyć, by nie rozsypało się to po pierwszym rozruchu, a jest tam naprawdę bardzo dużo elementów wirujących spasowanych czasem na grubość włosa
d) zaplecze testowe i kontroli jakości, która zbada strukturę łopat, wału, korpusu, zbada geometrię części
  • Odpowiedz
@onionspirit: wiesz co, tak słyszałem z dwóch "dokumentów" na yt, ale nie umiem teraz znaleźć potwierdzenia w wiarygodnym źródle. Jak już coś znajduje, to że jednak akcja miała miejsce w fabryce Lockheeda, inni mówią, że w Boeingu

Nie zmienia to faktu, że silnik w mig-15 był mocno inspirowany brytyjskim Rolls Royce Nene
  • Odpowiedz