Wpis z mikrobloga

Jestem w trakcie kursu na kategorię A, żeby pod koniec roku wybrać się na kilka miesięcy na objazdówkę po Azji południowo-wschodniej. Planuję na miejscu kupić 125 lub coś trochę mocniejszego, raczej motocykl a nie skuter.

Chciałbym już teraz kupić pod tym kątem kask i używać go na jazdach na kursie. Czy dobrze myślę, że najlepszy byłby jak najbardziej zabudowany kask otwarty? Na co powinienem zwrócić uwagę? Może ktoś z Was robił takiego tripa i ma pod tym kątem jakieś doświadczenia? Kaski integralne chyba mogą później nie zmieścić się w schowku, w Azji może być też na nie za ciepło, prędkości też nie są tam zawrotne. Otwarte na chłopski rozum wydają mi się lepszym wyborem, ale może jednak z jakiegoś powodu powinienem ich unikać?

#motocykle #motocykle125 #skutery #azja #wietnam #laos #tajlandia #kambodza #kierowca #roadtrip #podroze #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 25
@retardo: Dla jakiej to jest próby? Motocykl motocyklowi nie równy, na każdym jeździsz inaczej, prędkości też są różne. Jazda po Azji bardziej przypomina jazdę skuterem a nie motocyklem. Tam te statystyki wcale nie muszą wyglądać tak samo.
@snowak: jak #!$%@? ryjem do przodu za kierownicę, to masz ogromne szanse zaryć brodą.

Co do kasku, to jeździłem przez 8 lat w kasku typu JET. Ryj mam, zęby mam, przy większości zdarzeń głowa nie dotyka ziemi, a przy dwóch czy trzech jak dotknęła, to tyłem lub bokiem. Tylko na tym nie bazuj. Kupiłem w zeszłym roku szczękowca Schuberta C3 Pro i jestem zadowolony. Może bardziej klaustrofobicznie i powietrza mniej, więc
@snowak na tripa po Indiach kupiłem na miejscu fullface-a Jak wypożyczam w Tajlandii czy Indonezji to biorę co mi dają w wypożyczalni - zwykle mam wrażenie ze to by nie dostało certyfikatu na kask rowerowy w Europie ale mogę się mylić.
Przy 125 nie ma co szaleć, nie będziesz raczej rozwijał niewiadomo jakich prędkości. Duża część ludzi w krajach co wymieniałeś jeździ w ogóle bez kasku, a jak go mają to tylko
@snowak: Zdecydowanie zadbaj o ochraniacze i kask, ponieważ nawet średnia półka w Polsce, będzie w Azji rocket-science, tutaj nie warto bawić się w pół środki jak nie, masz doświadczenia. Jeżeli planujesz dużą ilość kilometrów szlaki np. w Wietnamie, potrafią być lekko mówiąc zaskakujące wąska droga z której wyjeżdża ci tir i może podmuchem wiatru wywalić cię na wybrakowany asfalt.

Musisz także przygotować się na to że, ktoś może ci zajechać drogi
@snowak: @snowak: Z tego co kiedyś czytałem to próba to jakieś 100 przypadków z historii medycznych, a reszta to symulacje. No ale takich badań jest kilka i wszystkie mają podobne wyniki. Ryzysko vs komfort już sobie sam musisz określić. Jak ktoś ma pecha to i się we własnym domu zabije. W Azji czy Europie tak samo lecisz na ryj tak samo jak ci samochód wymusi ( ͡° ͜ʖ
@retardo: istnieje taka hipoteza że im masz bardziej zamknięty kask i lepsze ochraniacze tym masz większe szanse na wypadek. A to dlatego, ze po prostu czujesz się bardziej bezpiecznie i pozwalasz sobie na więcej. Jak jedziesz w jakimś gównokasku w tshircie, krótkich spodenkach i japonkach to uważasz dużo bardziej, nie szarżujesz, jedziesz wolno i przez to ryzyko poważnego wypadku jest dużo niższe :)
im masz bardziej zamknięty kask i lepsze ochraniacze tym masz większe szanse na wypadek. A to dlatego, ze po prostu czujesz się bardziej bezpiecznie i pozwalasz sobie na więcej. Jak jedziesz w jakimś gównokasku w tshircie, krótkich spodenkach i japonkach to uważasz dużo bardziej, nie szarżujesz, jedziesz wolno i przez to ryzyko poważnego wypadku jest dużo niższe


@kotbehemoth: większej głupoty dziś już nie przeczytam
@bocznica: jak nie umiesz angielskiego to sobie przetłumacz w jakimś translatorze

https://www.bmj.com/rapid-response/2011/10/31/risk-taking-behaviors-suv-drivers

In North America popularity of SUVs, Pick up trucks and even heavier

trucks including the military tank like Hummer is soaring. Important

reason for the popularity of SUVs is that people view them as providing

better protection to their occupants in crashes. (5) This in reverse

influence SUV and large pick up truck drivers to engage in risk taking
@kotbehemoth: no, brawo szerloku, a teraz czekam na BADANIA na temat twojej zdupyteorii że na motocyklu w koszulce i #!$%@? kasku ryzyko wypadku jest mniejsze niż w porządnych ciuchach. Wołaj tylko jak znajdziesz potwierdzenie tego, a nie wstawiasz coś o samochodach.
@bocznica: nie napisałem że są badania, które cokolwiek potwierdzają, tylko że jest hipoteza - słyszałeś kiedyś w swoim życiu takie trudne słowo i czy wiesz co ono oznacza?

M.in. tu masz to opisane:

https://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation

Przyznaję - nie mam nic szczegółowego odnośnie motocykli. Ale są badania które potwierdzają, ze posiadanie zabezpieczeń wpływa na podejmowanie większego ryzyka:

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0956797615620784

Ale znalazłem też badania które mówią, że nie ma to wpływu. Niemniej hipotezy, a nawet
nie napisałem że są badania, które cokolwiek potwierdzają, tylko że jest hipoteza


@kotbehemoth: czyli nadal są to tylko twoje fantazje.

słyszałeś kiedyś w swoim życiu takie trudne słowo i czy wiesz co ono oznacza?


XDDD widzę że już zjechałeś nisko

Przyznaję - nie mam nic szczegółowego odnośnie motocykli


czyli jednak nie muszę nigdzie jechać z kwiatami, no, tak czułem.

Ale są badania które potwierdzają, ze posiadanie zabezpieczeń wpływa na podejmowanie większego
@bocznica: @kotbehemoth: nie wiem jak z ciuchami ale napewno sa statsy dotyczace typu maszyny

„Supersport motorcycles have driver death rates about 4 times as high as that of cruisers and standards (Teoh & Campbell, 2010). These bikes are built on racing platforms, and their combination of light weight and high-horsepower engines means many models can quickly reach speeds of more than 160 miles per hour, which encourages risky behavior.”