Jestem w trakcie kursu na kategorię A, żeby pod koniec roku wybrać się na kilka miesięcy na objazdówkę po Azji południowo-wschodniej. Planuję na miejscu kupić 125 lub coś trochę mocniejszego, raczej motocykl a nie skuter.
Chciałbym już teraz kupić pod tym kątem kask i używać go na jazdach na kursie. Czy dobrze myślę, że najlepszy byłby jak najbardziej zabudowany kask otwarty? Na co powinienem zwrócić uwagę? Może ktoś z Was robił takiego tripa i ma pod tym kątem jakieś doświadczenia? Kaski integralne chyba mogą później nie zmieścić się w schowku, w Azji może być też na nie za ciepło, prędkości też nie są tam zawrotne. Otwarte na chłopski rozum wydają mi się lepszym wyborem, ale może jednak z jakiegoś powodu powinienem ich unikać?
@retardo: Dla jakiej to jest próby? Motocykl motocyklowi nie równy, na każdym jeździsz inaczej, prędkości też są różne. Jazda po Azji bardziej przypomina jazdę skuterem a nie motocyklem. Tam te statystyki wcale nie muszą wyglądać tak samo.
@snowak: jak #!$%@? ryjem do przodu za kierownicę, to masz ogromne szanse zaryć brodą.
Co do kasku, to jeździłem przez 8 lat w kasku typu JET. Ryj mam, zęby mam, przy większości zdarzeń głowa nie dotyka ziemi, a przy dwóch czy trzech jak dotknęła, to tyłem lub bokiem. Tylko na tym nie bazuj. Kupiłem w zeszłym roku szczękowca Schuberta C3 Pro i jestem zadowolony. Może bardziej klaustrofobicznie i powietrza mniej,
@snowak na tripa po Indiach kupiłem na miejscu fullface-a Jak wypożyczam w Tajlandii czy Indonezji to biorę co mi dają w wypożyczalni - zwykle mam wrażenie ze to by nie dostało certyfikatu na kask rowerowy w Europie ale mogę się mylić. Przy 125 nie ma co szaleć, nie będziesz raczej rozwijał niewiadomo jakich prędkości. Duża część ludzi w krajach co wymieniałeś jeździ w ogóle bez kasku, a jak go mają to
@snowak: Zdecydowanie zadbaj o ochraniacze i kask, ponieważ nawet średnia półka w Polsce, będzie w Azji rocket-science, tutaj nie warto bawić się w pół środki jak nie, masz doświadczenia. Jeżeli planujesz dużą ilość kilometrów szlaki np. w Wietnamie, potrafią być lekko mówiąc zaskakujące wąska droga z której wyjeżdża ci tir i może podmuchem wiatru wywalić cię na wybrakowany asfalt.
Musisz także przygotować się na to że, ktoś może ci zajechać
@snowak: @snowak: Z tego co kiedyś czytałem to próba to jakieś 100 przypadków z historii medycznych, a reszta to symulacje. No ale takich badań jest kilka i wszystkie mają podobne wyniki. Ryzysko vs komfort już sobie sam musisz określić. Jak ktoś ma pecha to i się we własnym domu zabije. W Azji czy Europie tak samo lecisz na ryj tak samo jak ci samochód wymusi ( ͡°
@retardo: istnieje taka hipoteza że im masz bardziej zamknięty kask i lepsze ochraniacze tym masz większe szanse na wypadek. A to dlatego, ze po prostu czujesz się bardziej bezpiecznie i pozwalasz sobie na więcej. Jak jedziesz w jakimś gównokasku w tshircie, krótkich spodenkach i japonkach to uważasz dużo bardziej, nie szarżujesz, jedziesz wolno i przez to ryzyko poważnego wypadku jest dużo niższe :)
im masz bardziej zamknięty kask i lepsze ochraniacze tym masz większe szanse na wypadek. A to dlatego, ze po prostu czujesz się bardziej bezpiecznie i pozwalasz sobie na więcej. Jak jedziesz w jakimś gównokasku w tshircie, krótkich spodenkach i japonkach to uważasz dużo bardziej, nie szarżujesz, jedziesz wolno i przez to ryzyko poważnego wypadku jest dużo niższe
@kotbehemoth: większej głupoty dziś już nie przeczytam
@bocznica: niby czemu? Są podobne hipotezy przy samochodach. Ludzie jadący większym autem, np SUVem czują się bardziej bezpiecznie niż w jakimś małym pyrtku i częściej dokonują ryzykownych manewrów zwiększając szanse na wypadek. Choć niestety nie mam żadnych badań pod ręką. Ale jak coś znajdę to podrzucę.
@kotbehemoth: no, brawo szerloku, a teraz czekam na BADANIA na temat twojej zdupyteorii że na motocyklu w koszulce i #!$%@? kasku ryzyko wypadku jest mniejsze niż w porządnych ciuchach. Wołaj tylko jak znajdziesz potwierdzenie tego, a nie wstawiasz coś o samochodach.
@bocznica: nie napisałem że są badania, które cokolwiek potwierdzają, tylko że jest hipoteza - słyszałeś kiedyś w swoim życiu takie trudne słowo i czy wiesz co ono oznacza?
@bocznica: @kotbehemoth: nie wiem jak z ciuchami ale napewno sa statsy dotyczace typu maszyny
„Supersport motorcycles have driver death rates about 4 times as high as that of cruisers and standards (Teoh & Campbell, 2010). These bikes are built on racing platforms, and their combination of light weight and high-horsepower engines means many models can quickly reach speeds of more than 160 miles per hour, which encourages risky
Chciałbym już teraz kupić pod tym kątem kask i używać go na jazdach na kursie. Czy dobrze myślę, że najlepszy byłby jak najbardziej zabudowany kask otwarty? Na co powinienem zwrócić uwagę? Może ktoś z Was robił takiego tripa i ma pod tym kątem jakieś doświadczenia? Kaski integralne chyba mogą później nie zmieścić się w schowku, w Azji może być też na nie za ciepło, prędkości też nie są tam zawrotne. Otwarte na chłopski rozum wydają mi się lepszym wyborem, ale może jednak z jakiegoś powodu powinienem ich unikać?
#motocykle #motocykle125 #skutery #azja #wietnam #laos #tajlandia #kambodza #kierowca #roadtrip #podroze #pytanie #pytaniedoeksperta
@snowak:
Co do kasku, to jeździłem przez 8 lat w kasku typu JET. Ryj mam, zęby mam, przy większości zdarzeń głowa nie dotyka ziemi, a przy dwóch czy trzech jak dotknęła, to tyłem lub bokiem. Tylko na tym nie bazuj. Kupiłem w zeszłym roku szczękowca Schuberta C3 Pro i jestem zadowolony. Może bardziej klaustrofobicznie i powietrza mniej,
Przy 125 nie ma co szaleć, nie będziesz raczej rozwijał niewiadomo jakich prędkości. Duża część ludzi w krajach co wymieniałeś jeździ w ogóle bez kasku, a jak go mają to
Musisz także przygotować się na to że, ktoś może ci zajechać
@kotbehemoth: większej głupoty dziś już nie przeczytam
Choć niestety nie mam żadnych badań pod ręką. Ale jak coś znajdę to podrzucę.
https://www.bmj.com/rapid-response/2011/10/31/risk-taking-behaviors-suv-drivers
M.in. tu masz to opisane:
@kotbehemoth: czyli nadal są to tylko twoje fantazje.
@bocznica: jak widzisz w linkach nie tylko moje
„Supersport motorcycles have driver death rates about 4 times as high as that of cruisers and standards (Teoh & Campbell, 2010). These bikes are built on racing platforms, and their combination of light weight and high-horsepower engines means many models can quickly reach speeds of more than 160 miles per hour, which encourages risky