Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem za bardzo korelacji między Google Tag Manager, Google Analytics i Google ads/Facebook ads

Moglby mi ktos wytłumaczyć jak to ma ze sobą współgrać?

Albo inaczej:
- Czy google analytics nie może niczego zliczać bez Google Tag managera zainstalowanego na stronie? Czy moze zliczać, ale nie wszystko? (i w czym w takim razie pomaga GTM?)
- Czy Google ads i Facebook ads nie mogą mieć zliczanych raportów z kliknięć itd. bez.. mmm i tutaj wlasnie nie wiem co powienienm napisać - bez Google Tag Manegera + Google Analytics, czy samego Google Analytics?

#marketing #marketinginternetowy
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 5
@essos Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana gdy dochodzi ga4.
Ogólnie tak: GA w oparciu o skrypt zbiera podstawowe metryki o użytkownikach. Nie ma tam jednak rzeczy specyficznych dla danej witryny - np. konwersji. Tę trzeba skonfigurować oddzielnie.
Skrypt GA może być wklejony bezpośrednio na stronie, ale wówczas każda dodatkowa konfiguracja wymaga ingerencji w kod strony.
Tutaj z pomocą przychodzi GTM, który jest kontenerem skryptów. Możemy dodać tam kod GA, a następnie
  • Odpowiedz
Czy dużo ludzi przesiada się na GA4 już teraz? Odkładam tą decyzję, a nie wiem, czy nie robię sobie zaległości :P


@fiberian_hufky76: Musisz skonfigurować konto, ogarnąć kilka drobnych myków (np. domyślne zbieranie danych na koncie jest na okres 2 miesięcy - serio!), poustawiać konwersję etc. i następnie zostawić w p---u, bo to jest wczesna beta i połowa rzeczy nie działa.
  • Odpowiedz