Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
|AUTOMATYKA PROSTEGO SZLABANU PODNOŚNIKA|: JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM ZBYT DŁUGIEGO CZEKANIA NA PRZEJAZD POCIĄGU

A gdyby tak zamiast kazać kierowcom uważnie się rozglądać, czy mogącego nadjechać w każdej chwili pociągu nie widzą, tudzież wciąż utrzymywać (nawet na niewielkich przejazdach) zaniedbane "biorobotyczne" punkty dozorowania...

...postawić na stawianie na masową skalę "kolejowego układu automatycznego alarmowania":

Rozwiązanie składałoby się z 5 umieszczonych w szynach kolejowych Linii Układów Czujników Nacisku, dostosowanych pod odpowiednio wielotonowe osie+jednostka sterująca+jednostka zasilająca wraz z akumulatorem;

Po obu stronach od skrzyżowania z ruchem kołowym byłyby w pewnej określonej odległości umieszczone od siebie dwie "linie czujników" [2×2], które również byłyby od siebie oddalone o pewną znaną stałą odległość;

Nadjeżdżający tabor kolejowy powodowałby uruchomienie najpierw jednej, a potem drugiej linii...

○ ...czemu towarzyszyłaby określona zwłoka czasowa pozwalająca ustalić prędkość przemieszczania się składu;

○ po uruchomieniu drugiej linii następowałoby odliczanie czasu do opuszczenia szlabanów przy skrzyżowaniu z drogą kołową;

○ poniżej pewnej "minimalnej zwłoki" opuszczanie szlabanów i uruchomienie sygnalizacji odbywałoby się niezwłocznie (gdyż skład poruszałby się zbyt szybko);

W pobliżu drogi kołowej byłby umieszczony 5. Układ "linii kasującej", który po opuszczeniu szlabanu dla ruchu kołowego, z powodu wykrycia przejazdu pociągu z jednej lub drugiej strony - wykrywałby nacisk przejeżdżającego taboru - i to, kiedy powyżej ustalonego czasu nie wykryto już nacisku

○ mogłoby też to być określane z pozostałych 4 linii czujników, gdzie w tym przypadku zwłoka czasowa z "początkowego przejazdu" między 1. a 2. lub 3. a 4. Linią - przekładałby się na czas rozpoczęcia podnoszenia szlabanów - po ustaniu nacisku na 1./2. × 3./4. Linii powyżej iluś sekund;

○ ...a to z kolei powodowałoby zakończenie całego (względnie prostego (ʘʘ) cyklu ( ͡° ͜ʖ ͡° ) nadjeżdżanie-opuszczanie-odciskanie-podnoszenie szlabanu. ()

#pomysl #rozkminy #kolej #technika #technologia #takietam
wygolony_libek-97 - |AUTOMATYKA PROSTEGO SZLABANU PODNOŚNIKA|: JAK ROZWIĄZAĆ PROBLEM ...

źródło: comment_1656628740O8o8HGveeqDvlXMkgeMxth.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 3
@wygolony_libek-97 problem w tym, że szlabany specjalnie opuszczane są z dużym wyprzedzeniem, żeby osoby które "jeszcze zdążą" rzeczywiście zdążyły. Czujniki musiałyby więc zostać zamontowane dość daleko, co zostawia masę przestrzeni na której pociąg się może przecież rozpędzać/hamować. I całe wyliczenia trafia szlag.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Jaciej: ...ale to miałby być prosty układ warunków. Chyba, że zrobi się z tego "pracę dyplomową" i da jakieś układy nacisku na drodze kołowej.

Ale ja to przedstawiłem tak, aby to "spełniało swoje podstawowe założenia w każdych warunkach"
  • Odpowiedz
@wygolony_libek-97:
To tak po kolei i w dużym skrócie:
1. Zamiast nacisku aktualnie stosuje się liczniki osi, które posiadają w swojej budowie dwie cewki- po to żeby określić od której strony jedzie pociąg.
2. Prędkość pociągu na przejeździe najczęściej określają: wskaźniki(takie ograniczenia prędkości), semafory(jeśli jest to na stacji), rozkazy pisemne lub tarcze ostrzegania przejazdowego dla samoczynnych sygnalizacji przejazdowych- czyli tutaj rozpatrujemy ten przypadek.
Tarcza powinna być ustawiona w odpowiedniej odległości by
  • Odpowiedz