Wpis z mikrobloga

@Kiszon87: bzdura, nigdy nie uczono, żeby mnożenie było ważniejsze od dzielenia. Zapis 6 : 2 * 3 jest innym działaniem niż 6 : (2 * 3). Mnożenie i dzielenie jest równoważnie, inaczej działania na ułamkach nie mogły by funkcjonować tak jak funkcjonują, czyli zamiast 1 / 2 * 3 = 3 / 2 mielibyśmy 1 / 2 * 3 = 1 / 6. Absurdalne.

@RRybak: Oczywiście, że tylko 9 jest
@Kiszon87: nie rozumiem o co Ci chodzi z tą sapioseksualnością, ale wracając do głównego tematu, kreska ułamkowa oznacza dzielenie i nigdy nikt nie wrzucał pod kreskę ułamkową liczby, przez którą mnoży dany ułamek, bo mnożenie przez x można zdefiniować jako wzięcie x razy danej liczby, czyli dodanie jej do siebie x-krotnie.
Krolowa_Nauk - @Kiszon87: nie rozumiem o co Ci chodzi z tą sapioseksualnością, ale wr...

źródło: comment_16553689875kgKjj1lTXoOesmkFN7IYw.jpg

Pobierz
@Krolowa_Nauk: tak tylko prześmiewczo nazywam ludzi czczących rozum i ich bucowatość.
Wyrażenie dzielenia jako ułamek może można interpretować jako wyrażenie w nawiasie i byłoby to całkiem sensowne, ale to wciąż są rzeczy umowne. Tutaj wyrażenie nie zostało zapisane jako ułamek, więc sprowadzając je do postaci ułamka, przyjmując jednocześnie że wyrażenie zapisane w postaci ułamka otrzymuje priorytet (nawias) ingerujesz w to równanie.
@demdox: masz inne działanie. Mnożenie jawne vs mnożenie nie jawne.

@Krolowa_Nauk: zresztą ty też mieszasz oba operatory.

Some texts make a rule, as in your second solution, that multiplication without a symbol ("implied multiplication") should be done before any other operations in an expression [except exponents], including "explicit multiplication" using a symbol.


powiedz mi czy dla Ciebie ax/bx to a * x / b * x czy nagle (ax)/(bx)?