Wpis z mikrobloga

@Karolaaa555: niestety, zielonego pojęcia nie mam jak ten rynek wygląda. Jedynie ostatnio zainteresowałem się produkcją figurek do gier planszowych. Jest facet na FB co ma swoją grupę i do Talismana robi takie figurki na zamówienie. Myślę jednak że to potencjalnie może być przydatna dziedzina w wielu branżach.
@Karolaaa555: zacznijmy od tego czy chcesz to robić hobbistycznie czy masz np plan potem z tym coś więcej zrobić. Zwykle przy sporej części projektów gdzie tworzy się modele 3D zaczyna się od szkicu (zwłaszcza w przypadku postaci zaczynasz od concept arta). Na bank w game-dev jest zapotrzebowanie na ludzi co takie cuda umieją.
Pytanie czy masz już jakiś soft na oku czy tu też się jeszcze rozglądasz?
@Karolaaa555: to masz kilka opcji. możesz zacząć np na Blenderze (darmowy) . Industry standard to zwykle Maya (kombajn do 3D), MudBox czy czasem Z-Brush (oba to są typowe softy do scupltingu - choć w Maya i Blenderze też się da)
W Maya poza scupltem masz też dostęp do tworzenia riggów i kontrolek do tego itp
I co ważne... od diabła praktyki żeby się wczuć w soft.
Do niedawna Maya miała wersję