Mireczki, jak rozwiązać problem ze spamem na służbowej skrzynce e-mailowej?
Chodzi o to, że dziennie na naszego e-maila sklepowego trafia 100 e-maili od różnych firm zajmujących się SEO czy prowadzeniem facebooka - istna plaga. Nie interesują nas te tematy. Co chwila oznaczam te wiadomości jako spam, ale mimo to przychodzą wiadomości od nowych firm z nowych adresów itd.
Serwer poczty postawiony na hostingu w nazwa.pl, klient poczty to thunderbird. Wcześniej dodawałem spamerskie adresy e-mail do czarnej listy na hostingu, ale jest to syzyfowa praca.
@Marcinox: ustaw zasadę że mejle zawierające słowa klucze (SEO, Facebook, social media i takie tam) przekierowywało do osobnego folderu ze spamem? Może to pomoże. W Outlooku się da tak.
mogę tak ustawić filtrowanie w thunderbirdzie, jednak nie rozwiązuje to źródła problemu.
Czy jestem w stanie w łatwy sposób zwiększyć stopień odrzucania wiadomości przez serwer? tzn. hosting domyślnie sprawdza czy wiadomość jest spamem przed doręczeniem, może warto zwiększyć poziom odrzucania wiadomości?
Albo może jest jeszcze inny sposób o którym nie wiem?
Czy jestem w stanie w łatwy sposób zwiększyć stopień odrzucania wiadomości przez serwer?
@Marcinox: Oj, aż tak zaawansowanej wiedzy w IT to nie mam, u mnie poradziłem sobie w ten sposób co opisałem i póki co się sprawdza, raz na tydzień sprawdzam ten folder żeby zobaczyć czy nic ważnego nie przyszło przypadkiem tam a tak opróżniam całkowicie i spokój. Przynajmniej w głównej skrzynce jest porządek.
Różnie, czasem zdarzają się pajeety, ale głównie są to polskie firmy ze stronami typu top10seo, twojaagencjaseo, ekspertseo itd. Tak jak mówiłem, istna plaga
@Marcinox: Zapraszam do kontaktu z naszym Działem Technicznym na kontakt@nazwa.pl. Prześlij kilka przykładowych wiadomości spamowych (w formacie .eml), postaramy się znaleźć rozwiązanie.
@Marcinox: też coś takiego dostaję. O ile spam w htmlu jest jeszcze jakoś do wyłapania, o tyle wiele mejli to zwykły tekst z losowym nadawcą, nową domeną i totalnie nieofertową treścią w stylu Proszę o kontakt, Prowadzenie facebooka, czy SEO/SEM i nie łapie się to w żadne filtry (SpamAssasin daje temu 1 na 5 punktów).
Chodzi o to, że dziennie na naszego e-maila sklepowego trafia 100 e-maili od różnych firm zajmujących się SEO czy prowadzeniem facebooka - istna plaga. Nie interesują nas te tematy. Co chwila oznaczam te wiadomości jako spam, ale mimo to przychodzą wiadomości od nowych firm z nowych adresów itd.
Serwer poczty postawiony na hostingu w nazwa.pl, klient poczty to thunderbird. Wcześniej dodawałem spamerskie adresy e-mail do czarnej listy na hostingu, ale jest to syzyfowa praca.
Jak mogę to rozwiązać?
#pytanie #email #nazwapl #webdev
mogę tak ustawić filtrowanie w thunderbirdzie, jednak nie rozwiązuje to źródła problemu.
Czy jestem w stanie w łatwy sposób zwiększyć stopień odrzucania wiadomości przez serwer? tzn. hosting domyślnie sprawdza czy wiadomość jest spamem przed doręczeniem, może warto zwiększyć poziom odrzucania wiadomości?
Albo może jest jeszcze inny sposób o którym nie wiem?
@Marcinox: Oj, aż tak zaawansowanej wiedzy w IT to nie mam, u mnie poradziłem sobie w ten sposób co opisałem i póki co się sprawdza, raz na tydzień sprawdzam ten folder żeby zobaczyć czy nic ważnego nie przyszło przypadkiem tam a tak opróżniam całkowicie i spokój. Przynajmniej w głównej skrzynce jest porządek.
Różnie, czasem zdarzają się pajeety, ale głównie są to polskie firmy ze stronami typu top10seo, twojaagencjaseo, ekspertseo itd. Tak jak mówiłem, istna plaga
Dzięki za pomysł. Zrobię tak gdy nie znajdę innego rozwiązania