Wpis z mikrobloga

W 2010 roku do F1 wszedł zespół Virgin, który do opracowania swojego bolidu korzystał tylko z CFD, ale ich wyniki były

słabe, więc to nie był jeszcze dobry moment do porzucenia tuneli. W kolejnych latach takie głosy się pojawiały, ale bez

efektów. Adrian Newey uważa, że obecnie można byłoby rozwijać aerodynamikę tylko przy wykorzystaniu CFD.

Liberty Media poważnie planuje aby od 2030 roku tunele aerodynamiczne w Formule 1 zostały zakazane.

To pozwoliłoby zespołom znacząco obniżyć koszty, a także poprawiło kwestie związane z ekologią, bo praca tuneli wymaga bardzo dużej ilości energii.


( )( )( _) tutaj pełen artykuł #f1
  • 15
@RitmoXL: No bez jaj. To jest jakiś faszystowskie podejscie do R&D. Zakazać i basta. F1 moze być dzwignią wprowadzania technolgii i zwiekszania efektywnosci. Wystarcztyło by wprowadzić zasadę ograniczenia zuzycia energi dla tuneli aby producecni poszli bardziej w efektywne zarzadzanie zasobem, załoze się iż zaraz zuzycie elektycznosci spadło by strzelam z 500kw na 500w na minutę. Nastepnie te technologie mogły by być uzyte w przemysle a z czasem o ile ktos wymysli
@Raa_V: @Rzeszowiak2: ale po co utrzymywać takie rozwiązania, skoro technologia się rozwija? Kiedyś po drogach jeździły wozy ciągnięte przez konie, dziś jeżdżą ciężarówki - nikt nie daje #!$%@? o to. Zespoły dostaną impuls do mocniejszego rozwijania CFD, które jest przyszłością mechaniki płynów
Zespoły dostaną impuls do mocniejszego rozwijania CFD, które jest przyszłością mechaniki płynów


@wogx: Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz, w kwesti rozwijania to budżety wszystkich zespołów z całą FIA razem wzięte to jakieś drobniaki w porównaniu do nakładów na rozwój metod numerycznych największych firm jedynie z sektora energetyki czy samego automotive, a co tu mówić o pozostałych sektorach czy wojsku.
@mechaniczny_pomidor: Masz 100% racji, to był zbyt duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że jeśli teraz zostanie zakazane używanie tuneli aero po 2030 roku, to zespoły będą musiały to wziąć pod uwagę i zmodyfikować proces projektowania bolidów w drugiej połowie dziesięciolecia, przenosząc ciężar coraz bardziej na użycie CFD, by gładko wejść w kolejną dekadę. Powinienem napisać

Zespoły dostaną impuls do mocniejszego rozwijania swoich działów związanych z CFD