Wpis z mikrobloga

Tak mnie zaciekawił wątek od mirka @sulmierz
https://www.wykop.pl/wpis/65371209/wakacyjne-pokazuto-i-troche-motoryzacja-samochodye/
i mam w związku z tym pytanie.

Jak to jest z ładowaniem takiego samochodu elektrycznego w garażach podziemnych, we wspólnych halach garażowych? To, że można, to tam już ustalono, ale jak to robić w praktyce? Ja np. kupiłem mieszkanie z miejscem w hali, ale nikt nie ma niestety wtyczek z prądem przy stanowiskach. Mimo że to nowy budynek, to nie ma u nas obowiązku montowania takiego czegoś przy stanowiskach? A jeśli nie, to ile kosztowałby remont hali, żeby coś takiego zrobić?

Macie w ogóle w swoich halach możliwość ładowania?

#tesla #samochody #samochodyelektryczne
chud - Tak mnie zaciekawił wątek od mirka @sulmierz 
https://www.wykop.pl/wpis/65371...

źródło: comment_1651914171Epf1FLXX2AIIN44GOcvXjn.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@chud:

A jeśli nie, to ile kosztowałby remont hali, żeby coś takiego zrobić?


A ile kosztowałby u mnie w domu?

Nie wiesz? No właśnie, skąd masz wiedzieć skoro nie wiesz jak ten dom wyglada xD pytanie do spółdzielni, udzielą ci wszystkich informacji
  • Odpowiedz
  • 0
@gatineau: No Ok, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Bardziej zastanawiam się, czy w ogóle jest to opłacalny remont, czy kiedykolwiek jest szansa, ze będzie robiony
  • Odpowiedz
  • 0
@tajemniczygosc: Stary, ja nie mam żadnej tesli, nie będzie mnie na nią stać pewnie przez najblizsze kilkanaście lat. Wiec nie obrażasz mnie, widocznie nie ogarniam ;)
  • Odpowiedz
@chud: Generalnie... to zależy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

U mnie w garażu wspólnotowym nie było ładowarek i nie można było zamontować bo brakowało mocy, no ale coraz więcej elektryków się pojawiało i jeszcze więcej osób chciało kupić a nie mogło ze względu na brak ładowarek. Koniec końców, w odpowiedzi na zapotrzebowanie znaleziono firmę, która ogarnęła temat, podpięli przyłącze ~300kw i zainstalowali inteligentny system połączonych ładowarek równo
  • Odpowiedz
@chud: Potrzebna zgoda zarządcy i pozytywną ekspertyza strażaków (chodzi o instalacje elektryczną). W przypadku pojedynczego zgłoszenia jest to koszt około 12 tys złotych, więc lepiej na zebraniu złożyć wniosek o wydanie pozwolenia na cały budynek i podzielenie tym kosztem wszystkich (przyszłych) użytkowników aut elektrycznych.
  • Odpowiedz
@chud @Stashqo jestem z tematem w miarę na bieżąco, w nowym mieszkaniu od dewelopera zażyczyłem sobie ładowarkę. Duży problem z tym mieli żeby formalności ogarnąć, mimo że to będzie jedyna ładowarka w bloku. Ladowarka 11kW z tego co kojarzę, max dla zwykłego gniazda trójfazowego na pewno. 12k pln mnie to wyniosło. Ale widząc ile problemów przy tym mieli przy inwestycji która jest w trakcie budowy, widzę że nie jest prawnie
  • Odpowiedz
@Pr2speQ: ostro 12k, ja ostatnio pociągnąłem 11KW do miejsca w hali, budynek już dawno skończony.
Żadnych problemów i tylko 2k, mogło być taniej ale miejsce daleko i sporo grubych kabli poszło
  • Odpowiedz
@chud: ladowanie w garazu podziemnym czy w domu jednorodzinnym czy na dzialce z prostego gniazdka gdzie siedzisz 2 dni weekendowe i sobie ladujesz przez 10-20h to wg mnie powinnien byc tylko dodatek, po prostu kolejna funkcjonalnosc ktora bije na glowe spaliniaki, podstawa powinny byc szybkie ladowarki po 300 kW rozmieszczone jak stacje benzynowe po 8-16 stanowisk, ladujesz 15 min do 80% w cenie max 1.50 zl/kWh i wtedy 2 tonowy
  • Odpowiedz
ladowanie w garazu podziemnym czy w domu jednorodzinnym czy na dzialce z prostego gniazdka gdzie siedzisz 2 dni weekendowe i sobie ladujesz przez 10-20h to wg mnie powinnien byc tylko dodatek


@grypa-grypowska: widać że tylko teoretyzujesz, posiadacze eletryków ładują głównie u siebie a szybkie ładowarki to dodatek na trasę, większość ludzi robi małe dystanse (a szczególnie posiadacze elektryków) i ładowanie u siebie to właśnie duża przewaga że nie trzeba jeździć
  • Odpowiedz
@Wu70: nie teoretyzuje bo ten sam trend widac w mocy ladowarek do telefonow, sa coraz szybsze bo ludzie chca telefon naladowac w 10-15 min a nie kilka godzin, sukces tesli to wlasnie superladowarki na zasadzie stacji benzynowych i podkrecenie mocy ladowania, bez tego nikt by elektrykow nie kupowal, nikogo nie przekonasz ladowaniem zasiegu 100km za 5 zl z gniazdka domowego, gdy samochod kosztuje 200-300k zl. to jakies dziadowskie oszczednosci, nikt
  • Odpowiedz
@grypa-grypowska: co twierdzę to napisałem wyżej i nic tam nie było o kosztach więc nie wymyślaj. To są fakty a nie pytania. ;-) Ludzie ładują głównie w domu bo to wygodne, szybkie ładowarki to dodatek na trasy bo nikt nie kupi samochodu którym nie da się wyjechać z miasta, nawet jakby z niego nigdy nie wyjeżdżał, dlatego Tesla tak potrzebowała superładowarek.
  • Odpowiedz