Wpis z mikrobloga

Ciekawy post znalazłem u Wolskiego autorstwa Kuby.
https://twitter.com/Kubojd/status/1517156354913300480

Chodzi tutaj o satelity szpiegowskie rosjan, których brak i fatalna jakość powoduje że są ślepi i głusi.

Dorzucę swoje 3 grosze:
zebrałem wszystkie dostępne informacje o zawartej w satelitach Persona optyce, elektronice i orbicie, podliczyłem parę rzeczy i postarałem się oszacować jakość obrazu jaką można z nich uzyskać:
W porównaniu z Google Maps, zakres od best do worst case:

W ramach uściślenia, jestem studentem powiązanej gałęzi inżynierii, ale ekspertem nie jestem więc proszę podchodzić do tego szacunku z dystansem.
Worst case jest nieznacznie lepszy niż generacja poprzedzająca Personę wg oficjalnych danych.

Finalnie, 2 satelity persona, biorąc pod uwagę ich orbity, są w stanie dokonać pełnego odświeżenia obrazu ziemi nie częściej niż co dokładnie 3.5 doby, ale bliżej biegunów jest to nieco regularniejsze.

Co więcej, Rosji całkowicie brakuje fuzji z innymi sensorami współcześnie krytycznymi, takie jak np rozpoznanie SAR (synthetic aperture radar), i optyczne w innych pasmach niż widzialne i to czarno białe

Best case zakłada bardzo wysokiej jakości optykę, w co mocno wątpię, ale warto zauważyć że obraz wciąż jest jakości gorszej niż Google Maps

Jeśli popatrzymy na całość programu persona, zakładał możliwość odświeżania raz na dobę, ale nie zapowiada się aby kiedykolwiek osiągnął wymaganą liczbę satelitów na orbicie aby to zrealizować.

Takie satelity patrzą tylko pod siebie (nadir), i poza sytuacjami nadzwyczajnymi nie są w stanie obracać się na nowy cel (oszczędzanie resursu), więc regularność odświeżeń pozostaje taka jaka wypada z orbity

#ukraina #militaria #inzynieria #rosja #wojna #wojsko #satelity #kosmos #fizyka #nauka #ciekawostki #rosja #wolski #geopolityka
Pobierz BayzedMan - Ciekawy post znalazłem u Wolskiego autorstwa Kuby. 
https://twitter.com/...
źródło: comment_1650583886vEtLpiDhxZGoWuM6piAzre.jpg
  • 9