Hej Mirki, ogarnia ktoś jak wyglądają sprawy od strony ogólnie pojętej homologacji aut z USA?
Chodzi o europejskie normy emisji spalin, czy auto dostaje z katalogu jakąś normę przy rejestracji w PL typu EURO 4 czy jest dopuszczone do ruchu na innej podstawie? I co z autami których nie było w EU?
Wzięło mnie ostatnio na zakup jakiegoś amerykańca V8 Hemi i wstępnie celuję w coś pokroju Charger/Challenger no ale miasta za chwilę zaczną ograniczać wjazdy normami spalin i nie chce kupić auta by stało w garażu bo nie ma normy xD
@kot_w_krawacie: w dupie wszystko maja, robisz zerowy przeglad, ustalenie danych w skp i rejestrujesz xD wiekszosc aut z usa nie ma homologacji eu na pasach i poduszkach i co, i nic, nikt tego nie wymienia, chyba, ze strzelily
@kot_w_krawacie: Tja i to niestety temat-mina. Ogólnie przegląd da się przejść, ale raczej mocno "po znajomości", bo takie auto, które wychodziło tylko na rynek USA: - Zazwyczaj ma xenony, ale bez samopoziomowania czy spryskiwaczy, - Często ma światła symetryczne, a u nas wymagana jest asymetria, - Brak homologacji świateł, pasów czy szyb, - Często są też po prostu za głośne, a sonomierze też coraz częściej diagności wyciągają.
@FenixxPl światła to akurat w większości przypadków się zmienia i dorabia kierunki na pomarańczowe, ale praktycznie nikt nie dokłada tylnych przeciwmgłowych
Chodzi o europejskie normy emisji spalin, czy auto dostaje z katalogu jakąś normę przy rejestracji w PL typu EURO 4 czy jest dopuszczone do ruchu na innej podstawie? I co z autami których nie było w EU?
Wzięło mnie ostatnio na zakup jakiegoś amerykańca V8 Hemi i wstępnie celuję w coś pokroju Charger/Challenger no ale miasta za chwilę zaczną ograniczać wjazdy normami spalin i nie chce kupić auta by stało w garażu bo nie ma normy xD
#autazusa #samochodyzusa #motoryzacja #samochody
Ogólnie przegląd da się przejść, ale raczej mocno "po znajomości", bo takie auto, które wychodziło tylko na rynek USA:
- Zazwyczaj ma xenony, ale bez samopoziomowania czy spryskiwaczy,
- Często ma światła symetryczne, a u nas wymagana jest asymetria,
- Brak homologacji świateł, pasów czy szyb,
- Często są też po prostu za głośne, a sonomierze też coraz częściej diagności wyciągają.
I teraz opcje są