Wpis z mikrobloga

Hej Mirki!

Nie znam się zupełnie na fotografii. Mam smartfona Xiaomi Redmi 8 Note z aparatem:
Przysłona obiektywu
f/1.79 - tylny obiektyw
f/2.2 - tylny obiektyw szerokokątny
f/2.4 - tylny obiektyw
f/2.4 - tylny obiektyw makro
f/2.0 - przedni obiektyw

Według mnie zdjęcia wychodzą mocno nijakie. Zastanawiam się od dłuższego czasu nad kupnem jakiegoś osobnego aparatu. Jakiś taki kompaktowy aparat, z którego zdjęcia wychodziłyby jakoś lepiej. Fajnie gdyby aparat miał możliwość nagrywania filmów podobnie jak smartfon. Ponieważ zupełnie się nie znam, szukam jakiejś wskazówki. Na co patrzeć?
Najchętniej kupiłbym coś używanego i sprawdził czy to w ogóle zda egzamin.

Jesteście w stanie coś doradzić? Czy w ogóle ma sens coś takiego? Czy zostać przy telefonie i się nie szczypać z osobnym sprzętem?
Poglądowe foto do wielkości aparatu.

#aparat #fotografia
Pobierz Best11 - Hej Mirki!

Nie znam się zupełnie na fotografii. Mam smartfona Xiaomi Redm...
źródło: comment_1649229792A8Nixe4GY7hW8HcNr3NXwL.jpg
  • 9
Do komentarza budusa dodałbym jeszcze, że warto spojrzeć jaki obiektyw jest dołączony do aparatu. Jeżeli się wkręcisz w hobby może się okazać, że do niektórych zdjęć może zabraknąć ci zooma więc trzeba będzie zainwestować w jakiś obiektyw zmiennogniskowy. Generalnie warto się zastanowić jakie fotki chcesz robić. Jeżeli kupisz aparat z obiektywem to zorientuj się jaką ma średnicę i od razu dokupiłbym osłonę przeciwsłoneczną do niego. Robi różnicę, bo pozbywa się brzydkich flar
@Best11: Tylko musisz też sobie zdać sprawę z tego, że telefony robiąc zdjęcia same je obrabiają i wyciągają z nich absolutne maksimum (czyli robią "coś z niczego"). Aparaty tego nie robią. Dostajesz po prostu to, co cyknąłeś. W aparatach za dobrą lub złą jakość zdjęcia "winny" jest głównie sam fotograf.

Niezaprzeczalnie aparat zapewni technicznie nieporównywalnie lepszą jakość zdjęć od smartfona, ale jeżeli nie znasz się na fotografii i nie obrabiasz zdjęć,