Aktywne Wpisy
#programista15k #programista25k #pracait #zarobki #it
Panowie programiści, nie jestem z branży, ale jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć dlaczego na wykopie każdy jest programista 25k na fakturze, a raport z wynagodzenia.pl pokazuje to
https://wynagrodzenia.pl/artykul/podsumowanie-ogolnopolskiego-badania-wynagrodzen-obw-w-2023-roku
Panowie programiści, nie jestem z branży, ale jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć dlaczego na wykopie każdy jest programista 25k na fakturze, a raport z wynagodzenia.pl pokazuje to
https://wynagrodzenia.pl/artykul/podsumowanie-ogolnopolskiego-badania-wynagrodzen-obw-w-2023-roku
Lekarz_7k +79
Lekarz internista nie jest do niczego potrzebny w dzisiejszych czasach. Czuje się jak kompletny idiota gdy mówie pacjentowi to co on może wygooglowac w 10 sekund i wiem, że to wygooglował. Jeszcze gorzej się czuje, gdy musze mu wypisać recepte na lek, który on sam wie że musi brać bo również wyczytał to w googlu i bardzo często poprawnie wytypował dla siebie lek. Wszystko jest w internecie. Pacjenci mnie nie szanują, i
No i okazuje się, że wcale nie jest tak różowo. Kredyty oscylujące w okolicach 600zł miesięcznie zakładają wkład własny w granicach 20k zł i wykup za kilkadziesiąt (40k). Jeżeli chciałbym za Joggera płacić tylko raty, bez wkładu własnego (no, maks kilka tysięcy), to rata za wersję z klimatyzacją automatyczną (82k PLN) wyniesie blisko 1700zł (1 696zł - CitiHandlowy). No to już nie jest 600 czy 800zł. Inna sytuacja gdy ktoś ma firmę, wtedy cena netto wygląda lepiej, ale wciąż. To nie jest 600zł.
Do tego dochodzą koszty obsługi w ASO przez pierwsze lata, które też nie są najniższe.
Ja wiem, że kilkuletnia klasa premium to też jest koszt, ale 20000zł rocznie to nie kosztuje chyba utrzymanie nawet Audi A8. Ja mam kilkuletniego Peugeota, i gdybym chciał go utrzymać w absolutnie idealnym stanie, wymieniać każdy plasticzek który zmatowiał, to wydam nie więcej jak 5 tysięcy rocznie, a komfort jazdy jest nieporównywalnie wyższy, klimatyzację (i to dwustrefową), ogrzewanie postojowe z pilota, automatyczną skrzynię. Więc jak zakup nowej Dacii ma mi dać więcej satysfakcji?
Ja tego serio nie rozumiem. Czy to po prostu handlowcy z salonów te wpisy robią? Serio pytam. Kalkuluję czysty koszt, bo jak kogoś kręci po prostu posiadanie nowego to już nie podlega wycenie.
Inb4. Tak, jeździłem nowymi samochodami (ale firmowymi).
#motoryzacja #zakupsamochodu #samochody #przemyslenia #przemysleniazdupy
@wooah: 407 2.0HDI. Trochę muł (136KM z automatem), ale auto nie do zabicia. Służbowe 2.0HDI miały nalatane po 800kkm, olej jaki tam wlewali, to był olejem chyba tylko z nazwy, a jeździły i dać się zarżnąć nie chciały.
@Menefe: Zgadzam się. Kompletnie nie rozumiem cisku na nówkę zważywszy na fakt, że dopiero po kilku latach wiadomo, co jest udaną konstrukcją a co śmieciem i
2300 chf nowe, 300-500 używane z czego żadne nie pasuje i jeszcze trzeba robić adaptacje żeby wszystko działało.
Tak więc nawet taka pierdoła może pozamiatać budżet.
Dobrze że po 3 miesiącach znalazłem używkę w Polsce za 330 zł.
Do tego olej w automacie 1500 zł, łańcuch
A to że od 600zl to oczywiste od początku że w jakiś #!$%@? warunkach taka rata i nie jest tak kolorowo.
Wszyscy jebią Polaków jak idzie - ja w styczniu, nie w Polsce, zamówiłem samochód - RRSO 2,2% xDDD z klauzulą, że dealer jest zobowiązany odkupić ode mnie samochód na koniec umowy jeśli nie będę chciał go zatrzymać
Komentarz usunięty przez autora
@wooah: Nie, w 407 nie było automatów z dwumasą - to zwykłe hydrokinetyki. DPF jest, ale to mokry dpf, także w moim odczuciu jest bezproblemowy.
@piker: Model był produkowany od 2004 do 2011 roku ( ͡º ͜ʖ͡º)
@piker: A mamy 2022 rok wiec twoje auto ma minimum 11 lat, tym samym nie jest kilkuletnie. Po za tym cała ta twoja historyjka jest tak zwanym cherry pickingkiem. Piszesz wszystko pod swoją tezę i na silę chcesz żeby inni Ci przyznali rację. Ja kupiłem nowe Tipo z salonu bo robię po 40-50 k przebiegu rocznie, przerabiałem już te 10 letnie nufki z 180k nalotu z Niemiec
Rozrząd jest na łańcuchu od i sam sporo kosztuje, a do tego trzeba doliczyć robociznę która w niektórych przypadkach kończy się wyciąganiem silnika.
I to nie jest jak kiedyś że można było myśleć o wymianie rozrządu przy 300k nalotu, teraz robi się to przed osiągnięciem 200kkm lub w benzynie nawet przy 120kkm.