Wpis z mikrobloga

Masami Kuwashima podczas GP Japonii 1976 został pierwszym piątkowym kierowcą, lata przed tym zanim ta funkcja została oficjalnie utworzona w F1. Po prostu zawiedli sponsorzy a Kuwashimi zaliczył jedną z najkrótszych karier w historii.

Masami Kuwashima na co dzień startował w Japońskiej F2, poprzedniczce dzisiejszej Super Formuły. Jednak w 1976 F1 poraz pierwszy w historii zawitała do Japonii. Część słabszych zespołów odpuściła sobie wyjazd do Japonii. Z tego powodu na gridzie powstało miejsce dla kilku Japońskich kierowców. Niektórzy kupili sobie miejsca w zwykłych zespołach, niektórzy kupili same bolidy i podeszli do GP z prywatnego zgłoszenia. Wśród nich był także Masami Kuwashima, który początkowo chciał wystawać bolidem BRM. Jednak Brytyjski zespół upadł kilka miesięcy przed wyścigiem, a ich samochodu zostały zajęte i zlicytowane na aukcji, przez co Kuwashimi nie miał czym jechać.

W stawce był jednak, pierwszy zespół Franka Willamsa, który mimo przejęcia przez Waltera Wolfa z Kanady, nadal miał spore problemy finansowe, które wykorzystał Kuwashima aby kupić sobie start w GP. Przygoda Japończyka z F1 trwała bardzo krótko, już w piątek po południu stracił on swoje miejsce po tym jak okazało się że Kuwashima traci po 5 sekund na okrążeniu. Widząc to jego sponsorzy uznali że ten start nie ma sensu i wycofali przelew. Willams nie miał zamiaru być instytucją charytatywną i na sobotnie jazdy posadził w bolidzie Hansa Bindera, który mimo nieznajomości samochodu z miejsca złapał lepsze tempo niż Kuwashima. Wobec tego kariera Masami Kuwashima, trwała zaledwie 1 trening.

Inną mniejszą ciekawostką dotyczącą GP Japonii 1976, jest to że nazwa ta formalnie nie jest poprawna. F1 w swoich papierach wyścig ten nazywa "1976 Formula One World Championship in Japan" Nazwa Grand Prix została w tym przypadku wyjątkowo porzucona, gdyż GP Japonii w tamtych czasach było nazwą używaną i zarezerwowaną wyłącznie dla Japońskiej F2.

#f1 #randomf1shit
źródło: comment_16484928791PeOxuANH48dgi6Fqz6oxP.jpg