Nie sądzicie, że byłoby zajebiście, gdyby 99% części było standaryzowanych?
Zaraz będzie sapanie o unikalnym DNA Formuły 1 i fascynującym wyścigu technologicznym (też to lubię) ale zobaczcie jaką mamy zajebistą walkę między dwoma wybitnymi kierowcami w wyrównanych konstrukcjach. Pomyślcie, że tak mogłoby być zawsze, nie tylko raz na 8 lat gdy merolowi noga się powinie lub gdy przypadkowo Ferrari nie #!$%@?ło nowej specki.
Przypominam, że ostatnie lata to: 5 lat dominacji Ferrari, 4 lata Red Bulla, 7 lat Mercedesa, wcześniej dominacja Williamsa, wcześniej dominacja mclarena,
@snieznykoczkodan: Możesz oglądać Indycar, tam bolidy są ruwne. Są serie, zwłaszcza w Ameryce gdzie wszystko jest podporządkowane widowisku, więc dlaczego chcesz zabierać innym serie w których inżynieria ma znaczenie?
@Raa_V: owszem są ale F1 to creme de la creme motorsportu. Inne serie się nie liczą, są totalną niszą.
A wyścig zbrojeń kończy się tym, że dominuje go ten, kto ma najwięcej kasy, największe zaplecze, najlepiej przygotował się do zmiany zasad itd. Ostatnie lata, wraz z nieziemską poprawą niezawodności, dobitnie pokazały, że w F1 są 2 albo 3 osobne ligi i nikt z mid-fieldu nawet nie próbował się ścigać z top
dlaczego chcesz zabierać innym serie w których inżynieria ma znaczenie?
@Xardin: Dlaczego ma mieć znaczenie? To jest slogan wymyślony przez Ferrari i inne top teamy, tak aby oni zawsze byli z przodu bo mają budżet nieosiągalny dla mniejszych zespołow.
F1 to powinna być rywalizacja najlepszych kierowców na tej planecie. Nie najlepszego zespołu 1000 anonimowych inżynierów. Bo to oni dotychczas decydowali o mistrzostwie. Nie kunszt Hamiltona czy Vettela.
@snieznykoczkodan: Idź oglądaj F2 albo Indy jak masz takie durne pomysły. F1 to jest wyścig zbrojeń zespołów i walka pomiędzy nimi, mistrz kierowców to taki dodatek do tego
@snieznykoczkodan: Masz serie gdzie tak jest, jeszcze nie zdetronizowały F1 ( ͡°͜ʖ͡°). A ludzie chcą to oglądac, bo to nadaje głębi wszystkiemu. To trochę jak mówienie że w walkach robotów wszystkie roboty powinny być ruwne, bo liczy się tylko kunszt operatorów. Ludzie (w tym ja) po prostu lubią również popatrzeć na kunszt inżynierów, i postęp w prędkości którego bez rywalizacji za #!$%@? by nie było.
@Syskiev: sorry ale to jest z dupy opinia. Którą wymyśliłeś 5 minut temu ( ͡°͜ʖ͡°) naprawdę uważasz, że mistrzostwo świata kierowców jest nieistotne i nikogo nie interesuje?
@Xardin: dzięki, to chyba pierwszy/drugi wpis który coś uzasadnia. Pewnie, nadaje głębi, ma też uzasadnienie historyczne itd ale moim zdaniem to wyewoluowało do tego stopnia, że kierowca stał się zupełnie
@snieznykoczkodan: Standaryzacja by zabiła ten sport i rywalizację inżynierską. Jedyne co moim zdaniem powinno być zrobione to open-source projekty napędu, gdzie każdy zespół musiałby dzielić się projektem ale tylko w wyznaczonym zakresie, żeby np. wiadomo było skąd wynika taka a nie inna moc silnika na papierze ale żeby pozostawić w rękach inżynierów kwestie niezawodności, kompaktowości, wagi czy utrzymania chłodzenia.
Przypominam, że na umowie o prace 20 000 zł brutto to tylko 14 000 zł netto i to tylko przez pół roku, bo później wpada się w 32% próg i jest to już 11 000 zł netto. Wynajem w Warszawie to +/- 4 000 zł. Pozdrawiam. #praca #pracbaza #pieniadze #zarobki #warszawa
Zaraz będzie sapanie o unikalnym DNA Formuły 1 i fascynującym wyścigu technologicznym (też to lubię) ale zobaczcie jaką mamy zajebistą walkę między dwoma wybitnymi kierowcami w wyrównanych konstrukcjach. Pomyślcie, że tak mogłoby być zawsze, nie tylko raz na 8 lat gdy merolowi noga się powinie lub gdy przypadkowo Ferrari nie #!$%@?ło nowej specki.
Przypominam, że ostatnie lata to:
5 lat dominacji Ferrari,
4 lata Red Bulla,
7 lat Mercedesa,
wcześniej dominacja Williamsa,
wcześniej dominacja mclarena,
chyba wszyscy zapomnieliśmy, że może być inaczej.
Zapraszam do dyskusji.
#f1
Ja jestem właśnie zdania odwrotnego. F1 to wyścig zbrojeń i bolidy powinny bardzo (bardziej niż teraz) od siebie się różnić.
A wyścig zbrojeń kończy się tym, że dominuje go ten, kto ma najwięcej kasy, największe zaplecze, najlepiej przygotował się do zmiany zasad itd.
Ostatnie lata, wraz z nieziemską poprawą niezawodności, dobitnie pokazały, że w F1 są 2 albo 3 osobne ligi i nikt z mid-fieldu nawet nie próbował się ścigać z top
@Xardin: Dlaczego ma mieć znaczenie?
To jest slogan wymyślony przez Ferrari i inne top teamy, tak aby oni zawsze byli z przodu bo mają budżet nieosiągalny dla mniejszych zespołow.
F1 to powinna być rywalizacja najlepszych kierowców na tej planecie. Nie najlepszego zespołu 1000 anonimowych inżynierów. Bo to oni dotychczas decydowali o mistrzostwie. Nie kunszt Hamiltona czy Vettela.
@Syskiev: sorry ale to jest z dupy opinia. Którą wymyśliłeś 5 minut temu ( ͡° ͜ʖ ͡°) naprawdę uważasz, że mistrzostwo świata kierowców jest nieistotne i nikogo nie interesuje?
@Xardin: dzięki, to chyba pierwszy/drugi wpis który coś uzasadnia. Pewnie, nadaje głębi, ma też uzasadnienie historyczne itd ale moim zdaniem to wyewoluowało do tego stopnia, że kierowca stał się zupełnie