Wpis z mikrobloga

Wyobraźcie sobie, gdyby kiedyś do rządów FIA doszedł prawdziwy fan rajdów i świr, który stwierdziłby (z resztą słusznie), że technologia bezpieczeństwa w motorsporcie jest już na tak zaawansowanym poziomie (i tutaj przytaczam choćby wypadek Fourmaux w Monte Carlo, Grosjean, albo wczoraj młody Schumacher w kwalifikacjach), że można spokojnie wskrzesić Grupę B. Wiem, samochody Rally1 spokojnie dorównują mocą rajdówkom z lat 80-tych ale magia Grupy B również polegała na tym, że startowały tam bolidy zaprojektowane specjalnie z myślą o rajdach. Jestem tylko nic nieznaczącym wykopkiem, ale myślę, że takie zagranie wystrzeliłoby popularność rajdów w kosmos.
#wrc #motorsport #rajdy #rajdy24 #rajdysamochodowe #motoryzacja #grupab
  • 5
  • Odpowiedz
@Ejmen: Yyyy to znaczy co? Rally1 nie tylko dorównują mocą grupie B, ale są zwyczajnie szybsze. Dużo szybsze. I są zaprojektowane specjalnie z myślą o rajdach. Więc w sumie o co chodzi? xD
  • Odpowiedz
@Ejmen ale Rally1 też są specjalnie projektowane z myślą o rajdach. To auto (choć i tak już nieznacznie) tylko przypomina z zewnątrz cywila. W środku to konstrukcja rurowa, na którą nakłada się kompozytowe elementy - podobnie jak w grupie B. Samochody te są naprawdę sporo szybsze od grupy B. Nie wrócimy natomiast dwóch rzeczy, które robiły grupę B (i tamte czasy) bardziej "atrakcyjnymi": 1) postęp technologiczny; musielibyśmy wrócić do dokładnie tych samych
gabrally - @Ejmen ale Rally1 też są specjalnie projektowane z myślą o rajdach. To aut...

źródło: comment_1648393506d9XOOdFHtmTXCemEMlkkDE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Próbuję powiedzieć, że modele takie jak Yaris czy Puma są autami, które możesz kupić normalnie z salonu tak o. Grupa B miała homologacyjny wymóg na jeśli dobrze pamiętam 200 modeli ulicznych. Delta S4, RS200, czy 205 T16 miały na przykład jedną wspólną cechę pod tytułem "silnik umieszczony centralnie", co przynajmniej w tamtych czasach było jedynym sensownym rozwiązaniem aby podjąć rywalizację, stąd Quattro był w późniejszych sezonach pokonywany przez Peugeota. Brakuje tego postępu
  • Odpowiedz