Wpis z mikrobloga

Mireczki taka sytuacja:
zarezerwowałem nocleg w #airbnb, na miejscu okazało się że jest brudno, mieszkanie nie było posprzątane, pościel i ręczniki były używane, gniazdka w ścianach przytopione, uszkodzone, pod prysznicem i na ścianach grzyb. Zgłosiłem od razu sprawę do właściciela, ten wezwał 'osobę sprzątającą' ( ͡° ͜ʖ ͡°) i ta przyniosła nam nową pościel kupioną w IKEA na szybko oraz worki na śmieci i papier toaletowy (ogólnie tam nic nie było, w ogłoszeniu zapewnione mydło, płyny, ręczniki, a nawet głupiego papieru toaletowego nie było, nie mówiąc o tym że w łazience było okno na sąsiednie mieszkania bez jakiejkolwiek możliwości zasłonięcia się bo zasłona która tam wcześniej była, była urwana).
No i właściciel nie zgodził się na zwrot pieniędzy abym mógł znaleźć na szybko coś innego.

Kontakt z Airbnb: informacja że zgodnie z polityką zwrotów jeśli zgłoszenie nastąpi do 24h od wejścia do mieszkania mogę otrzymać zwrot całości zapłaconej kwoty lub jej części - Airbnb odpisało, że czeka godzinę na odpowiedź właściciela, a potem wróci do mnie z informacją. Minął dzień, ja dalej w tym mieszkaniu, Airbnb dalej czeka na odpowiedź właściciela, brak jakiejkolwiek możliwości kontaktu oprócz wiadomości na czacie. Później wiadomość że proszą o więcej zdjęć i informacji. Wszystko wysłałem i... cisza. Ponawiam kontakt, znowu i znowu... Odpowiedź w dniu wyjazdu że przetwarzają sprawę i zaraz wrócą z odpowiedzią.

Nocleg zarezerwowany na 14.03 - 17.03 - odpowiedź 17.03 po wymeldowaniu - właściciel mieszkania twierdzi że to zdjęcia nie z jego mieszkania XD

Dalsze rozmowy z Airbnb: oferują voucher na kolejne podróże na kwotę 730 zł (nocleg kosztował ok. 2500 zł), nie zgodziłem się, napisałem cytując ich politykę zwrotów, że w przypadku jeśli mieszkanie jest w takim stanie, należy mi się zwrot całości kwoty lub większej kwoty niż ich 730 zł w formie voucherów.
"Po rozmowie z kierownikiem..." mogą mi dać 730 zł jako zwrot na konto.

Wysłałem do #revolut #chargeback - otrzymali zgłoszenie i je przetwarzają.

I tu pytanie do Was: czy ktoś załatwiał już kiedyś taki temat? Jak wygląda kwestia chargeback w Revolut, jak długo to trwa, jaka jest szansa że zwrócą pełną lub część kwoty? Ile mają na to czasu, co warto napisać?
Wysłałem wszystkie konwersacje z właścicielem tego przybytku oraz supportem Airbnb, wysłałem zdjęcia jak to wyglądało oraz rachunek.
Co więcej można zrobić?

Co jeśli nie przyjmę od Airbnb 730 zł, a oni powiedzą że chcieli mi dać a ja nie chciałem i Revolut odrzuci chargeback?

Korzystam regularnie z Bookingu i Airbnb, nie miałem wcześniej takiej sytuacji na Airbnb, dwa razy miałem może problem przy Bookingu, ale to udało się przez polską infolinię powiedzmy że "rozwiązać" problem. Może ktoś z Was już miał jakieś nieprzyjemności z Airbnb i wie jak to najszybciej rozwiązać?

#podroze #podrozujzwykopem #wynajem #mieszkanie #booking
  • 21
@Natna213: niestety pech chciał że nie wziąłem ręcznika bo uznałem, że skoro w mieszkaniu jest to nie ma problemu - ostatecznie te co były w mieszkaniu udało się wyprać w pralni samoobsługowej za 6 EUR, a pościel dostaliśmy od właściciela nówka sztukę - problem tylko taki, że była 200x200 gdzie pościel była o wiele mniejsza xD okazało się też, że po wywaleniu z materaca nigdy niepranego chyba ochraniacza pod nim jest
@Natna213: ogólnie zdjęcia przesłane przez właściciela są przepiękne, ale nie ma sensu korzystać z ich ofert ponieważ obsługa to dno i kilometr mułu - a po przesłanych zdjęciach, dowodach i screenach gdzie właściciel sam przyznaje że jest brudno ale posprząta to jego człowiek na NASZĄ PROŚBĘ - Airbnb uznaje że kłamię i zdjęcia według właściciela nie są z jego mieszkania xD
@Natna213:

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi obawami i spostrzeżeniami na temat tej rezerwacji. W oparciu o podane informacje, podjęliśmy następującą decyzję o zwrocie Ci 50% kosztów zakwaterowania za dni, w które wystąpił problem. Gospodarz odmówił zwrotu w pełnej wysokości, zgodnie z Twoją prośbą o pełny zwrot.


@MasterOf8: ogólnie sam obiekt miał chyba jedną czy dwie opinie, świeżo dodany, oprócz tego ten sam właściciel miał dobre opinie, inne jego
@MasterOf8: No ale to eh... moja wina że zarezerwowałem obiekt który ma super opis i zdjęcia, a nie wina właściciela że wynajmuje gówno? Przecież ktoś musi zarezerwować pierwszy żeby wystawić te oceny... po prostu nie powinno być problemu z ewentualną reklamacją czy zwrotem kosztów.
@Lapidarny: Oczywiście, że jego wina a nie twoja. Ale ludzie to #!$%@? i zawsze trzeba podchodzić do niektórych rzeczy z pewną dozą niepewności. Dlatego mówie, że nauczka na przyszłość. Nie rezerwuje się czegoś co ma mało ocen i jest niesprawdzone
@MasterOf8: w czym zly? bylem wiele razy w mieszkaniach ktore mialy malo opini albo w ogole ich nie mialy, wtedy wystarczy spojrzec jakie opinie maja inne mieszkania tego samego wlasciciela, czego nie rozumiesz?