Wpis z mikrobloga

Byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie. Wyszło mi 92% i 92% przód oraz 67% i 82% tył.

Chłop twierdzi, że jest wszystko git. Na moje pytanie, czy tego tylnego amortyzatora co ma 67% nie trzeba wymienić odpowiedział, że to nie ma sensu, bo nawet nowe amortyzatory potrafią mieć sprawność w okolicach 60%. Wszystkie amortyzatory są oryginalne, nie zamienniki. Nic tylko jeździć i obserwować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ni #!$%@? się nie znam na tym, ale na chłopski rozum, jeśli jeden z tylnych amortyzatorów jest zauważalnie bardziej zużyty niż drugi to chyba coś jest nie tak i wypadałoby go jednak wymienić, pomimo że wynik jest dobry.

#samochody #motoryzacja #pytaniedoeksperta
  • 12
Sprawdź sobie ciśnienie w kołach, bo duże różnice mogą zakłócić pomiar.


@AH996547DG:

Ciśnienie jest takie samo.

@Norskee

mozesz wymienic taki co ma 82 i 67 na dwa co maja 64 ( ͡° ͜ʖ ͡°)


No właśnie tego się obawiam. Gdyby oba miały 67 to pewnie nic bym nie robił, ale jeśli jeden ma tak znacznie niższy odczyt od drugiego to istnieje podejrzenie, że coś jest nie tak.
@tylkostrimi koleś na stacji mówił że ten sprzęt działa mega różnie. Czasem na nowych amortyzatorach potrafi pokazywać po 70procent więc ja bym się tym nie martwił. Ewentualne skocz na inną stację sprawdzić tylko amortyzatory.
mozesz wymienic taki co ma 82 i 67 na dwa co maja 64 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No właśnie tego się obawiam. Gdyby oba miały 67 to pewnie nic bym nie robił, ale jeśli jeden ma tak znacznie niższy odczyt od drugiego to istnieje podejrzenie, że coś jest nie tak.


@tylkostrimi: @Norskee: takie nowe które mają 64 są lepsze niż stary który pokazuje 80 (oczywiście nie