Wpis z mikrobloga

@fv23inj42i3nv238c423: przy kwocie > 10.000 zł to środek trwały podlegający amortyzacji, więc możesz wprowadzić go do majątku firmowego oświadczeniem jako ŚT, wycenić według ceny nabycia i amortyzować. A generalnie wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności (udokumentowane np. fakturą imienną) również mogą być kosztem uzyskania przychodu, jeżeli są z tą działalnością związane.
Wiem, że mogę ale nie odliczę VATU


@fv23inj42i3nv238c423: Możesz odliczyć vat

wrzucić raty w koszty


j.w. piszą, oświadczeniem wrzucasz na działalność. Raty nie mają znaczenia, jednorazowo w koszty, albo amortyzacja.

Jak masz paragon, prosisz o fakturę do paragonu, na Twoje imię i nazwisko.

Ogólnie możesz odliczyć vat od kosztów służących w działalności, poniesionych przed jej rozpoczęciem. Tyle, że musisz po rozpoczęciu działalności być aktywnym vatowcem.
@fv23inj42i3nv238c423: to trochę uproszczę ( ͡° ͜ʖ ͡°) żeby odliczyć VAT musisz mieć fakturę na NIP firmy i jak NIP jest, to po wznowieniu działalności z VAT możesz odliczyć wszystkie faktury do 2 miesięcy wstecz. Podczas zawieszenie działalności wciąż możesz ponosić koszty i dla celów podatku dochodowego nie ma problemu z uznaniem tych kosztów za KUP.
@neobooks: A to nie jest tak że po wznowieniu JDG można tylko księgować koszty wynikające z wcześniejszej działalności? Czyli jak np podpisuje umowę leasingu jak mam aktywną JDG, potem zawieszam na pół roku i jak wznawiam to mogę te wszystkie faktury z ostatniego pół roku zaksięgować? Natomiast jak np podpisuje nową umowę na nowy numer telefonu w trakcie zawieszenia to nie mogę księgować faktur z okresu gdy JDG była zawieszona?
Z
@zibizz1: tak, generalnie podczas zawieszenie wydatki stanowiące koszt muszą zabezpieczać źródła przychodów. Katalog takich kosztów nie jest stricte zamknięty, ale oczywiście lepiej nie przeginać.