Wpis z mikrobloga

992 + 1 = 993

Tytuł: Makowa spódnica. Kamień w wodę
Autor: Zofia Mąkosa
Gatunek: literatura obyczajowa, romans
Ocena: ★★★★★★★★★★
ISBN: 9788327161857
Wydawnictwo: Książnica
Liczba stron: 416
Opis książki:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4996112/makowa-spodnica-kamien-w-wode

Moje wrażenia:
O jakie to było dobre!
Zacznę od tego, że zabrałam się za lekturę bez przeczytania opisu książki - tylko gdzieś zobaczyłam polecajkę. No i ta ocena na LC (8,4/10 na 88 ocen).
Akcja toczy się w XVII wieku. Wielkopolska, Brandenburgia, Unrugowie, potop szwedzki, morowe powietrze, szlachta, ludowe wierzenia, ziołolecznictwo. To wszystko znajdziecie w tej powieści.
Do tego naprawdę ciekawa fabuła, która rozkręca się z każdą stroną. Chwilami toczy się powoli, a zaraz przyspiesza dość mocno i cyk - mamy kolejny rok (między początkiem a końcem jest kilkanaście lat). Jest sporo tajemnic, niewyjaśnionych zdarzeń, które w końcu zostają odkryte.
Umówmy się - nie znam się na historii, ale na końcu książki są wylistowane pozycje, które autorka wykorzystała w researchu. Mam więc niemal pewność, że opisywane wydarzenia, miejsca czy potrawy, którymi raczyła się szlachta, są doskonałym odwzorowaniem XVII-wiecznej rzeczywistości. Opisy są wyważone, nie nudzą, a pozwalają przenieść się oczami wyobraźni ponad 350 lat wstecz i “zobaczyć” jak kiedyś wyglądało życie różnych klas społecznych.

PS. Bookmeter klasyfikuje to jako "literatura obyczajowa / romans", a LC - "powieść historyczna". Jest głównie historia, obyczajówka i romans też, ale na pewno nie jest to "lekkie czytadło" dla wielbicielek ckliwych uniesień i nie ma żenujących momentów, które trzeba rozchodzić xD

#bookmeter #czytajzwykopem #literaturaobyczajowabookmeter #romansbookmeter
faramka - 992 + 1 = 993

Tytuł: Makowa spódnica. Kamień w wodę
Autor: Zofia Mąkosa
Ga...

źródło: comment_1647334886HPQLHDQbIInK9smgTN5pDT.jpg

Pobierz
  • 1
Informacje nt. książki z tagu #bookmeter: