Wpis z mikrobloga

Na wstępie zaznaczę że jestem kompletnym laikiem, więc jak coś przekręciłem to porszę o wyrozumiałość ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Może ktoś polecić jakiś odbiornik LW? Widziałem że na tagach przewijały się dyskusje na temat: tescun 310/660, xhdata 808 etc ale opinie były różne.

Jak to wygląda stan na 2022 roku, pojawiło się coś nowego wartego polecenia?

Głównie zależy mi na mobilności (tak żeby dało się bezproblemu schować do plecaka i używać w terenie) + żeby łapało fale z zagranicznych nadajników.

#krotkofalarstwo #hamradio #nasluch
  • 11
@Lapland_: Masz, lub znasz kogoś kto ma i poleca? Złapię tym odbiornikiem LW nadawane z Niemiec? (Przy założeniu że dokupie ew. antenę "TECSUN AN-48X")

Chciałem zasięgnąć opinii żeby nie było że na papierze wszystko ładnie wygląda a w praktyce złapię tym co najwyżej radio FM.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kam3o: podasz konkretnie jakie częstotliwości to dla Ciebie LW? Też jestem nowy w temacie i nie chcę powiedzieć głupot.

Mam xhdata d808 i jego LW to 150-450kHz. Przyjąłbym że ten zakres jest nieużyteczny w nim. Udało mi się ma razie złapać z trudem dwójkę, ale to duży i bliski nadajnik a sygnał był słaby.

Za to w MW 522-1620 (tak to rozgranicza dokładnie xhdata) już jest całkiem nieźle. Spokojnie z bloku
@annotate:

"podasz konkretnie jakie częstotliwości to dla Ciebie LW?"

hmm, według wiki "Obecnie w programowej radiofonii europejskiej używany jest zakres 144–288 kHz" i raczej w coś takiego chciałbym celować

Ogólnie to nie chcę zabrzmieć jak foliarz ale po prostu chciałbym być w stanie odebrać sygnał nadawany np. z Niemiec/Anglii w przypadku gdyby w PL padła sieć komórkowa/radiowa (o internecie i tv nie wspominając :D), w sumie jeśli piszesz że na MW
@kam3o: Możesz mi powiedzieć czego chcesz szukać na LW ? LW to pasmo lokalne operujące na fali przyziemnej więc za dużo na nim nie usłyszysz. Jeśli chcesz mieć dostęp do informacji powinieneś skupić się na krótkich (SW) od ~3 do 30 MHz